MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 18, 2008 4:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
Witam

Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) 1986r. z jednopunktowym wtryskiem.
Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok, ale z chwilą, kiedy się zagrzeje następuje takie coś:
Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce ogóle wejść na obroty strasznie się muli efekt ten trwa ok 1 minuty potem wszystko jest ok do chwili, kiedy nie zgaszę samochodu. Kiedy zapalę samochód problem znowu się pojawia.
Spróbowałem jeszcze w inny sposób: trzymam samochód na luzie i ustawiam silnik na 1500 obrotów i tak trzymam gaz strasznie zaczyna kuleć i po jakieś 1 minucie coś jakby się przełącza i silnik wchodzi na prawidłowe obroty.
Wedle moich obserwacji wygląda to na późne wyłączanie ssania, bo na zimnym silniku jest ok.
Proszę o jakieś uwagi oraz zwracam się z prośbą o podpowiedzenie, co jest w moim silniku odpowiedzialne za wyłączenie ssania.
Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
Z Wyrazami Szacunku
Maniek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Masz wtrysk jednopunktowy?
Ja w W123 4 lata młodszym mam wielopunktowy (tzn. na każdy cylinder osobny wtryskiwacz).

Nie masz tam klasycznego ssania(jak w gaźnikach), tylko wtryskiwacz rozruchowy. Na rozgrzanym silniku odepnij kostkę od tego wtryskiwacza
i zobacz czy objawy miną.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
holyfido pisze:
Na rozgrzanym silniku odepnij kostkę od tego wtryskiwacza
i zobacz czy objawy miną.

On powinien działać jedynie przy kręceniu rozrusznikiem.
Ja tam stawiam na złą mieszankę i lewe powietrze. Jak silnik się rozgrzeje to termostat z bloku zamyka dodatkowe powietrze i wtedy mieszanka kuleje i tak się dzieje.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 8:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Wygląda na to, że nieprecyzyjnie napisałem.
Wtryskiwacz rozruchowy odłączyć przy zapalaniu,
to znaczy przed próbą zapalenia ciepłego silnika.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 8:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Maniek_W masz LPG? P.S: dobra pora na wymianę świec i kabli ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 8:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
\
holyfido pisze:
On powinien działać jedynie przy kręceniu rozrusznikiem.
Ja tam stawiam na złą mieszankę i lewe powietrze. Jak silnik się rozgrzeje to termostat z bloku zamyka dodatkowe powietrze i wtedy mieszanka kuleje i tak się dzieje.


Raczej nie mieszanka bo kulałby cały czas a on kuleje tylko przez ok 1 minutę potem jakby się przełączał i jest ok do momentu zgaszenia silnika.
Na zimnym jest wszystko ok a kiedy kuleje ma strasznego muła i czuć benzynę.

Ja uważam że za późno wyłącza ssanie ale nie wiem co je wyłącza bo bym wymienił na nowe.
Pozdrawiam i proszę o pomoc
Maniek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 8:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
A ja się upieram przy mieszance skoro czuć benzynę, to ma za mało powietrze! Jak jest zimny to dostaje dodatkowe powietrze i to jest to niby ssanie. Poźniej, gdy jest ciepły- termostat działa i to dodatkowe powietrze odcina i spadają obroty, w Twoim przypadku dodatkowo wzbogaca to zbytnio mieszankę i nie dostaje powietrza.
Być może problem tkwi też w regulatorze fazy nagrzewania, jeśli jest tu oczywiście taki, jak w M110 280E.
Taki niebieski element przy rozdzielaczu to wtryskiwacz rozruchowy, On podaje paliwo jak kręcisz rozrusznikiem i wspomaga rozruch.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 9:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
jeszcze podpowiem taką sytuacje

przyjechałem do domu silnik gorący gaszę go po 5 minutach odpalam i mam ten sam efekt przez jedną minute go przymula obojętnie czy jadę czy stoję po 1 minucie jest ok.

Drugi przykład

Odpalam na gorącym silniku i na luzie nogą ustawiam gaz na np. 1500 obr zaczyna bujać silnikiem i przymulać po ok 1 minucie silnik wskakuje na wyższe prawidłowe obroty i jest ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 9:26 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Maniek_W pisze:
gaszę go po 5 minutach


Dlaczego gasisz go dopiero po pięciu minutach?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 10:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
W zalezności jakie masz okablowanie silnika:
1)uszkodzony sterownik wtryskiwacza rozruchowego w przekaźniku pompy paliwa
2) uszkodzony czujnik temp bezpośrednio sterujący wtryskiwaczem ( w to wątpie bo '86r to raczej już czujnik temp silnika 4 pinowy)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 10:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
No dobra-załóżmy, że jest uszkodzony.. i co w tym wypadku? co powoduje? Jeśli nie działa, to nie ma ww. objawów, chyba że działa non stop...?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 10:51 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 18, 2008 4:53 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Wałcz
bary123ce pisze:
No dobra-załóżmy, że jest uszkodzony.. i co w tym wypadku? co powoduje? Jeśli nie działa, to nie ma ww. objawów, chyba że działa non stop...?

Jeśli działał by non stop to efekt trwał by cały czas ale może się mylę chyba , że rozłącza się dopiero po ok 1 minucie??



Zdanie powinno być takie
przyjechałem do domu silnik gorący gaszę go!. Po 5 minutach odpalam i mam ten sam efekt przez jedną minute go przymula obojętnie czy jadę czy stoję po 1 minucie jest ok.

Nie wiem na jakiej zasadzie działa ten wtryskiwacz ale jeśli działał by non stop efekt trwał by cały czas mnie dziwi jedno dlaczego efekt jakby zalewania (kuleje silnik i jest zmulony) jest tylko przez ok. 1 minutę i tylko kiedy silnik się rozgrzeje.

1). Autko ma nowe świece oraz okablowanie.
2). Nie posiada Gazu.
3). Układ jest szczelny

Myślę nad takim rozwiązaniem kiedy będzie kulał na ciepłym chcę rozłączyć ten wtryskiwacz i wtedy zobaczę czy coś się zmieni.
Ale dla mnie wygląda tak jakby na ciepłym silniku za późno wyłącza ssanie ale może się mylę. Dlaczego efekt trwa tylko ok 1 minuty potem wszystko jest ok mogę nim nawet 1000 km jechać ale bez gaszenia przy ponownym rozruchu znowu potrzebuje ok 1 minuty na przełączenie się na prawidłową pracę.

Z Wyrazami szacunku
Maniek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 2:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
Maniek_W pisze:
bary123ce pisze:
Myślę nad takim rozwiązaniem kiedy będzie kulał na ciepłym chcę rozłączyć ten wtryskiwacz i wtedy zobaczę czy coś się zmieni.


Kolego proszę cię nie myśl. Wręcz błagam - rozłącz ten wtryskiwacz. Kolega holyfido w pierwszej odpowiedzi na twój post takie coś ci zasugerował. Więc jesze raz błagam usilnie rozłącz toto bo wirtualnie zapiszemy się na amen i dojdziemy do wniosku że może ciśnienie w oponach ma wpływ.
Mam nadzieję że moje usilne błaganie spowoduje, że podniesiesz maskę i wyrwiesz te kable czy zaślepsz rurkę byleby ten wtryskiwacz przestał pracować. Z niecierpliwością będziemy czekać na info kiedy na to się zdecydujesz i jakie tego były efekty.

_________________
S210 300TD
W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 3:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
bary123ce pisze:
No dobra-załóżmy, że jest uszkodzony.. i co w tym wypadku? co powoduje? Jeśli nie działa, to nie ma ww. objawów, chyba że działa non stop...?

zamiast działać kilka sekund przy odpalaniu (ciepły silnik + ew korekta na zimny silnik, do wstępnego ogrzania) załącza własnie na ta minute.

Odepnij niebieską kostke od wtryskiwacza, i będzie wiadomo (wykluczyć można uszkodzenia wtryskiwacza, bo skoro po pewnym czasie objaawy ustępują, to jest sprawny)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 3:50 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
holyfido pisze:
Ja w W123 4 lata młodszym mam wielopunktowy


To jest mało możliwe. W 1990 tego modelu już nie produkowano. [zlosnik]

holyfido pisze:
Nie masz tam klasycznego ssania(jak w gaźnikach), tylko wtryskiwacz rozruchowy.


Nieprawda. Ten typ wtrysku ma jak najbardziej urządzenie regulujące skład mieszanki (oprócz wtryskiwacza rozruchowego) w zależności od temperatury silnika, powietrza, sygnału z sondy lambda (której prawdopodobnie nie masz) oraz w zależności od tego czy przyspieszamy gwałtownie, czy hamujemy silnikiem.
Jest to tak zwany ELEKTROHYDRAULICZNY REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA ( z niem. "stellglied") ma postać czarnej kostki i znajduje się z tyłu rozdzielacza paliwa.
Podczas gdy wtryskiwacz rozruchowy wyłącza się kilka sekund po uruchomieniu silnika (do 20 sekund), to pow. regulator działa o wiele dłużej jeśli chodzi o wzbogacenie mieszanki z uwagi na niską temp. silnika. W tym wypadku podejrzany może być czujnik temp. silnika podający błędny sygnał na sterownik wtrysku.

bary123ce pisze:
On powinien działać jedynie przy kręceniu rozrusznikiem.


Nieprawda - wtryskiwacz rozruchowy działa również przez krótki czas po uruchomieniu zimnego silnika

Maniek_W pisze:
Ja uważam że za późno wyłącza ssanie ale nie wiem co je wyłącza


Można sprawdzić czujnik temperatury; jest to dosyć łatwe, gdyż czujnik jest podwójny (w jednej obudowie dwa niezależne, identyczne czujniki - jeden dla modułu zapłonowego, drugi dla modułu wtryskowego)
Wystarczy porównać oporności obu czujników - powinny być identyczne. Jeżeli nie mamy omomierza - wystarczy zamienieć końcówki na czujniku i zaobserwować, co się będzie działo.

bary123ce pisze:
dostaje dodatkowe powietrze i to jest to niby ssanie.


Od kiedy to dodatkowe powietrze powoduje wzbogacenie mieszanki?

bary123ce pisze:
Taki niebieski element przy rozdzielaczu to wtryskiwacz rozruchowy


Wtryskiwacz rozruchowy wtryskuje paliwo bezpośrednio do kolektora dolotowego.

Maniek_W pisze:
Zdanie powinno być takie
przyjechałem do domu silnik gorący gaszę go!. Po 5 minutach odpalam


Jak to głupi przecinek potrafi zmienić cały sens zdania... :-?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl