MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
szarpnięcie przy włożeniu D 124 230 automat https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33245 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bilbo [ pt kwie 18, 2008 9:21 pm ] |
Tytuł: | szarpnięcie przy włożeniu D 124 230 automat |
problem pojawia sie przy wrzucaniu na D, czuć takie szarpniecie na tylnym moscie, natomiast na R, 3 czy 2 takiego zjawiska nie ma nigdy... w czwartek jestem ustawiony z machanikiem ale nie chce by mi krzyknąl 500zl za naprawe, moze ktos z Was mial taki problem pzdr |
Autor: | bary123ce [ pt kwie 18, 2008 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
Hej, możliwe przyczyny: luzy na sprzęgłach metalowo-gumowych, podporze skrzyni, wału, słabo wciśnięty hamulec, podciśnienie, dysza w skrzyni, luz na moście. szukaj ![]() |
Autor: | jachimek [ pt kwie 18, 2008 10:43 pm ] |
Tytuł: | |
obstawiam poduchy skrzyni lub luz na wale;) |
Autor: | bilbo [ sob kwie 19, 2008 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
witam dzieki za tak duzo pomyslow, moj problem polega na tym ze nie mam w garazu kanalu a znajomy mechanik ma ciagle pelno roboty i zajety kanal najlepiej chyba zaczac od sprawdzenia luzow na moscie czy wale, bo hamulec zawsze mam wcisniety na maxa. podcisnienie i dysza w skrzyni wymaga juz secjalisty i nie mam narzedzi... dzieki za podpowiedz do czwartku moze jeszcze na cos wpadne lub ktos cos napisze pozdrawiam |
Autor: | semil05 [ sob kwie 19, 2008 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
bilbo pisze: bo hamulec zawsze mam wcisniety na maxa.
a po co sie wciska hamulec? ja wciskam jak hamuje ,ale przy ruszaniu ![]() |
Autor: | Jarek_W [ sob kwie 19, 2008 1:43 pm ] |
Tytuł: | |
semil05 pisze: a po co sie wciska hamulec? ja wciskam jak hamuje ,ale przy ruszaniu
![]() Instrukcja MB zaleca aby wcisnąć hamulec przy włączaniu także D. Zresztą spróbuj w późniejszych modelach przełączyć z P bez hamulca to wajchę wygniesz a pozycji nie zmieni ![]() Oczywiście nie uważam że to coś złego jeżeli auto stoi na poziomej nawierzchni i chce się jechać do przodu to przełączenie z P na D bez hamulca czymś może zaszkodzić. |
Autor: | bilbo [ sob kwie 19, 2008 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
semil05 a jezdziles automatem??? bo wydaje mi sie ze nie, troche zdziwila mnie Twoja uwaga... ![]() no dobra to moze jeszcze troche moich zastrzezen dotyczacych pracy tej skrzyni, autem jezdze codziennie, a raz na srednio 2 tyg gdy ruszam po nocy i wrzucam D to nie chce sie zmienic bieg z 2 na 3(automat rusza z 2 gdy jest na D) tzn zmienia sie ale po przejechaniu tak 300m i w tym czasie moge jechac nawet na 4000 obrotow... inna sprawa to biegi nie zmieniaja sie plynnie, jak wciskam delikatnie pedal gazu to czasami jest szarpanie przy zmianie biegow jesli nie odpuszczam nogi przy zmianie, lecz gdy delikatnie odpuszcze to juz jest plynnie. czasem przezuca z 2 na 4 odrazu co to za objawy? dysze w skrzyni? krzyżak? podcisnienie? poducha skrzyni? cos na wale moscie? pozdrawiam |
Autor: | semil05 [ sob kwie 19, 2008 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
bilbo pisze: co to za objawy?
zmień olej i filtr bo wygląda na gęstawy, a następnie wyreguluj skrzynke a tak sie składa że jeżdze od kilku lat, no i może nie zwracam uwagi na deptanie hamulca ![]() |
Autor: | bilbo [ sob kwie 19, 2008 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
olej byl zmieniany jakies 20k km temu ale przed zmiana i po zmianie jest tak samo... masz pewnie elektroniczną skrzynke, ja mam mechaniczną i moze z tego wynika ta roznica, bo ja nie wrzuce za Chiny D bez wciskania hamulca |
Autor: | Chuck Norris [ ndz kwie 20, 2008 5:28 am ] |
Tytuł: | |
ja tez nie wrzuce ale to wina blokady ![]() Cytuj: a następnie wyreguluj skrzynke \a to ciekawe... a jak to robicie??? może i ja sie czegoś nauczę... Cytuj: autem jezdze codziennie, a raz na srednio 2 tyg gdy ruszam po nocy i wrzucam D to nie chce sie zmienic bieg z 2 na 3(automat rusza z 2 gdy jest na D) tzn zmienia sie ale po przejechaniu tak 300m i w tym czasie moge jechac nawet na 4000 obrotow...
to tak wygląda jakby coś sie pompowało... i jak już osiągnie stan ok to wtedy przerzuci... u mnie jest podobnie ale na zimnym po odpaleniu... tak jakby jakiś ukłąd musiał sie napompować i miec cisnienie zeby dobrze sterowac skrzynią... |
Autor: | bilbo [ ndz kwie 20, 2008 5:06 pm ] |
Tytuł: | |
tez sam nie wyreguluje skrzyni, sam przypuszczam ze to dysze lub jakies podcisnienie |
Autor: | bilbo [ pt sty 23, 2009 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
wracam ponownie do tematu wymienilem poduche skrzyni i silnika, nic sie nie zmienilo, regulowny mialem rowniez modulator i nic... szarpie przy wlozeniu D oraz z przy kazdej zmianie biegu na wyzszy zamierzam: A- czyscic plytke sterującą skrzynki, wszystkie podcisnienia, wymiana modulatora- koszt 400zł komplet lub B- regenerować wał tzn- przedni i tylny przegub elastyczny, podpora wału z łożyskiem oraz i tu problem -nie moge znalezc nigdzie tłumika drgań wału pokazuje ceny zaproponowane przez allegrowicza: -Podpora wału (Corteco) 78zł + łożysko Febi 49zł, -Przegub el.wału przód (Lemforder) 260zł ( w komlecie śruby,podkładki i nakrętki) -Przegub el.wału tył (Lemforder) 150zł (ze śrubami,podkł. i nakrętkami) oraz inf : "Tłumika drgań nie ma,nie ma też w żadnym katalogu,więc nie wykluczone że do automatu nie występuje jako zamiennik." co myślicie o cenach oraz Wasze zdanie od czego zacząć? jesli chodzi o opinie mechanika dotyczącą wału "jest mały luz ale da sie jezdzic" moim zdaniem lepiej wyeliminowac te szarpnięcia bo skrzynka sie zepsuje a moje nerwy powoli sie konczą... |
Autor: | ukaniu [ pt sty 23, 2009 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
A może podjedź do fachowca od ASB i daj mu sprawdzić Twoją skrzynkę. Bo nikt chyba nie wyczuje przez klawisze jak ona szarpie i czy to jest coś koniecznego do roboty. To czy wymieniać przeguby i podporę to też jakby się inaczej sprawdzić nie da tylko okiem i ręką. |
Autor: | marcin280e [ pt sty 23, 2009 7:46 pm ] |
Tytuł: | |
bilbo pisze: moim zdaniem lepiej wyeliminowac te szarpnięcia bo skrzynka sie zepsuje a moje nerwy powoli sie konczą... Ja dzielę skrzynie na te króre sie zepsuły i na te ktore sie zepsują -kwestia czasu. A co do sedna to A |
Autor: | bilbo [ sob sty 24, 2009 12:21 am ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: A może podjedź do fachowca od ASB i daj mu sprawdzić Twoją skrzynkę. Bo nikt chyba nie wyczuje przez klawisze jak ona szarpie i czy to jest coś koniecznego do roboty. To czy wymieniać przeguby i podporę to też jakby się inaczej sprawdzić nie da tylko okiem i ręką. Musze podjechać do Grodziska jeszcze raz, bo tak jak mowil on trzeba sprawdzić płytkę sterującą bo bywa, że gromadzą tam się opiłki i podcisnienie mogło paść, przypominam że już modulował skrzynie i nic sie nie zmienia jednak przy tym co ostatnio wkładałem nowego, to pozostały już tylko do zmiany tarcze z klockami oraz regeneracja wału, poza tym wszystko wymienione, może jeszcze kąty trzeba z tyłu wyregulować oraz łożyska kół gdzie okoliczni z Piastowa, Pruszkowa czy Warszawy ogolnie kupujecie części? <br>Dodano po 3 minutach.:<br> marcin280e pisze: Ja dzielę skrzynie na te króre sie zepsuły i na te ktore sie zepsują -kwestia czasu.
A co do sedna to A jaka różnica pomiędzy sedanem, a coupe ? mówimy o skrzyniach? (4biegowy automat 230ce) |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |