MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pompa paliwa i przekaźnik - jak sprawdzić działanie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33256 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AndyS [ sob kwie 19, 2008 5:28 pm ] |
Tytuł: | Pompa paliwa i przekaźnik - jak sprawdzić działanie |
Od jakiegoś czasu miałem problem z przekaźnikiem pompy paliwa. Jak silnik nie zapalał to poruszałem przekaźnikiem i było na jakiś czas OK. Pogoda się poprawiła więc wziąłem się za to. Jak zawsze po dłuższym czasie gniazdo było zaśniedziałe. Przekaźnik rozebrałem, wyczyściłem styki, obejrzałęm dokładnie (nic złego nie widać) i złozyłem. Gniazdo wyczyściłem. No i od tej pory absolutnie nie działa. Na LPG odpala i chodzi a po przełączeniu na Pb gaśnie natychmiast. Nie słyszę pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Wiem że niektórzy zwierali styki w gniazdku na krótko. Chcę sprawdzic czy sama pompa działa. Które to numery trzeba zmostkować? 7 i 8? Może ktoś wie jak rozebrać to gniazdo żeby dostać się do przewodów? ![]() |
Autor: | Gerri [ sob kwie 19, 2008 6:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompa paliwa i przekaźnik - jak sprawdzić działanie |
AndyS pisze: Może ktoś wie jak rozebrać to gniazdo żeby dostać się do przewodów?
Kolego Andy! Wystarczy rzut oka na zdjęcie (zresztą dobre jakościowo) żeby dojść do tego jak się dostać do przewodów - więc nie rób z siebie technicznego inwalidy bo założę się że jakieś pojęcie o tym masz. Odnośnie zwierania: nie patrzy się na numery w gnieździe, tylko na numery na dolnej części przekaźnika (przy bolcach) - chodzi o bolce "30" oraz "87" Odnośnie naprawy przekaźnika: jeżeli po wsadzeniu zwory pompa i "Pb" zagada - to zanieś przekaźnik do jakiegoś elektronika. Skoro nic podejrzanego nie zauważyłeś - to pewnie jednak nie zauważysz. Te przekaźniki cierpią na "zimne luty" (a właściwie luty rozerwane) - szczególnie w okolicy znajdujących się wewnątrz przekaźniczków. |
Autor: | AndyS [ sob kwie 19, 2008 7:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Pompa paliwa i przekaźnik - jak sprawdzić działanie |
Gerri pisze: nie rób z siebie technicznego inwalidy bo założę się że jakieś pojęcie o tym masz. Ano mam ale najczęściej mam też za dużo siły i coś urwę. ![]() ![]() Gerri pisze: Odnośnie zwierania: nie patrzy się na numery w gnieździe, tylko na numery na dolnej części przekaźnika (przy bolcach) - chodzi o bolce "30" oraz "87" Dzięki za wskazówki - okazały się bardzo pomocne. ![]() Po zmostkowaniu coś "przytknęło" pod filtrem powietrza. Pompa ruszyła, silnik odpalił ale nawet po rozgrzaniu przy dodawaniu obrotów mocno się dusi a jeżeli już to baaardzo leniwie wchodzi na obroty (na LPG normalnie). Trudno zapala i ma tendencje do zgaśnięcia. Zastanawia mnie co jeszcze jest nie tak. P.S. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy prawidłowo jest że przy zmostkowaniu pompa działa od razu bez przekrecania kluczyka w stacyjce? |
Autor: | Mor [ ndz kwie 20, 2008 8:43 am ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Czy prawidłowo jest że przy zmostkowaniu pompa działa od razu bez przekrecania kluczyka w stacyjce?
Tak, bo tam na stopce przekaźnika jest stałe zasilanie. Jak zmostkujesz wtyki 8 i 7 (z tego co pamiętam) to rusza pompa i chodzi. |
Autor: | w-126 [ pn kwie 21, 2008 12:04 am ] |
Tytuł: | |
u mnie był ten sam problem, z tym że jak ja rozebrałem ten przekaźnik to wypatrzyłem zimny lut własnie przy styczniku z tym że nie było to jakoś widoczne, trzeba sie dobrze przyjrzeć przelutowałem i działa ok. |
Autor: | kamil_2009 [ czw lip 16, 2009 2:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Mam podobny a właściwie taki sam problem w moim 126 tylko moje to V8(420). Chciałem się zapytać, który to przekaźnik jest i gdzie go szukać |
Autor: | Szymon. [ czw lip 16, 2009 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
kamil_2009 pisze: który to przekaźnik jest i gdzie go szukać
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0 |
Autor: | harrier [ sob lip 25, 2009 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Padł mi dzisiaj przekaźnik od pompy paliwa. Na zastępstwo mam tylko przekaźnik o numerku 002 545 13 05... Czy da się zastąpić tym przekaźnikiem mój, o numerze 001 545 43 05? Pozdrawiam, |
Autor: | Gerri [ sob lip 25, 2009 2:53 pm ] |
Tytuł: | |
Zazwyczaj różnica na dwóch przedostatnich pozycjach to zamienniki. Najlepiej jednak porównać opis poszczególnych końcówek na dolnej stronie przekaźnika i ew. obroty odcięcia. |
Autor: | harrier [ sob lip 25, 2009 3:25 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Zazwyczaj różnica na dwóch przedostatnich pozycjach to zamienniki.
W moim przypadku jest też różnica na pierwszej pozycji: Kod: 001 545 43 05 - ten mam zamontowane Pozdrawiam, |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |