MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[M103] hydrauliczne regulatory luzu
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33278
Strona 1 z 1

Autor:  ukaniu [ ndz kwie 20, 2008 10:42 pm ]
Tytuł:  [M103] hydrauliczne regulatory luzu

Witajcie,
Czy nieprawidołowo odpowietrzony/suchy hydrauliczny regulator luzu odpowietrzy się sam podczas pracy silnika w 100% czy nie?
Bo ja walczę z jednym lekko klekocącym zaworem u mnie i nie wiem czy to może być przyczyna.

Autor:  roadrunner [ ndz kwie 20, 2008 10:46 pm ]
Tytuł: 

A walczysz w jezdzacym aucie czy na postoju? mialem kiedyś przypadek gdy po wymianie kompletu hydraulikow auto (ford) po 2 dniach dopiero sie wyciszylo.

Autor:  ukaniu [ ndz kwie 20, 2008 10:58 pm ]
Tytuł: 

Sprawa jest trudniejsza.
Zmieniłem komplet na nowy okazało się, że jest dobrze ale nie całkiem i to po jakimś dłuższym czasie. Jeden popychacz cyka lekko. Jestem perfekcjonistą - od Juranda udało mi się dostać pokrywę zaworów do M103 - wyciąłem w niej dziurę i za pomocą wężyka znalazłem popychacz, który cyka - ostatni cylinder zawór wydechowy. Zbadałem to wszystko dokłanie - OK, popychacz się schodzi jak pozostałe - znaczy ma możliwość kompensacji.
Wymieniłem go znów na nowy (mysląc, że pewnie szajs) - lepiej. Ale minęło z 5tys i znów pogarsza się. To nie jest mocny klekot ale słyszalny i mnie denerwujący. Myślę czy to może być przyczyn bo niestety nie odpowietrzałem ich dokładnie przez zainstalowaniem. Ale ilu mechaników pytam tylu montuje to jak leci z pudełka - czyli tak jak i ja zrobiłem.

Autor:  roadrunner [ ndz kwie 20, 2008 11:20 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
za pomocą wężyka znalazłem popychacz


moja percepcja tego nie ogarnia
[zlosnik]

Autor:  ukaniu [ ndz kwie 20, 2008 11:28 pm ]
Tytuł: 

Roadrunner :lol: nie nabijaj sie :-P
Po tym jak nie mogłem zlokalizować co klekocze stetoskopem wpadłem na pomysł z dziurą w deklu zaworów (no bo bez dekla, olej sika strumieniami).
To okazało się bardo skuteczne narzędzie - można sobie okiem sprawdzić jak leje się z listwy olej na krzywki. Jednak stetoskopem nadal nie osłuchasz skąd niesie się cykanie. Wziąłem więc to co zawsze pomaga mi w biedzie czyli wężyk i jedną stroną przy uchu a drugą od strony zaworów - dokładnie można zlokalizować miejsce powstawania klekotu. Trochę to komicznie wygląda jak stoi się koło auta z stetoskopem na szyki i rurką przy uchu ;-) z zaciekawioną miną wdychając opary oleju z silnika.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/