MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 2:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 01, 2006 8:40 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Wariują mi obroty jak jest wpieta kostka w to coś a nie wiem jak to sie nazywa.http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... 0_1573.jpg

Dodano po 2 minutach.:

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... 0_1573.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 8:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
To jest nastawnik wolnych obrotów ,nazywany błędnie przez niektórych silnikiem krokowym

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 9:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Dzięki wielkie .Coś mi to nawala.Obroty potrafią mu się przestawić ot- tak sobie i od kolektora po filtr wszystko zostało już przejrzane i sprawdzone.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 9:30 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
przepływomierz powietrza tak jak HRUŚCIK zauważył nazywany też przez niektórych silnikiem krokowym, jest w środku potencjometr zmieniający położenie pod wpływem wychylenia przepustnicy pomiędzy dwoma krućcami wejście-wyjście powietrza i ona właśnie się blokuje i głupueją wolne obroty wd 40 troszkę ruchu płukania samej przepustnicy i będzie ok. [zlosnik] To urządzonko teoretycznie jest nierozbieralne ale......."nie mów że czegoś się nie da zrobić bo przyjdzie młody i niechcąxcy to zrobi" miłej zabawy i na pewno się uruchomi
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 9:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Właściwa nazwa to regulator wolnych obrotów.W nim jest obrotowy tłoczek ,który potrafi sie przycinać.Łatwo to sprawdzić poprzez włożenie małego wkrętaka w ten otwor boczny który zaslania tłoczek i uniesienie go wkrętakiem .Po puszczeniu tłoczek ma wrócić w polożenie spoczynkowe.W trakcie pracy silnika tłoczek jest regulowany bimetalem.Jak pisal kolega wyżej wd 40 lub coś innego dośrodka przez otwory,poruszać i będzie na pweno dobrze.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 1:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Chodzi i co dalej -klops.A może tam coś w środku sie rozwaliło do po wpięciu kostki zaczyna bardziej wariować.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 1:33 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przepływomierz powietrza to jest ta klapa którą widać po zdjęciu filtra powietrza.
A silnik wariuje, bo nastawnik dostaje sygnały ze sterownika silnika, który z kolei dostaje fałszywe sygnały z któregoś z czujników. Samo to, że obroty wariują, a po zdjęciu wtyczki przestają może świadczyć o tym, że nastawnik działa.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 3:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
klapkę którą widać po zdjęciu filtra to jest klapka spiętrzająca a ta beczułka o którą się sprzeczamy to ZAWÓR SUWAKOWY POWIETRZA DODATKOWEGO (układ KE) ale nie o to chodzi bo chłopakowi trzeba pomóc :roll: sprawdź jeszcze czujnik położenia przepustnicy (koło linki) i jeszcze jeden czujnik od kolektora ssącego przy przepustnicy ssanie 1 i 2 gar te przewody idą pod kolektorem ssącym i do kostki czy nie są uszkodzone pod izolacją bo ostatnio robiłem mietka z falującymi obrotami i to było przyczyną
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 9:38 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Wojtyla pisze:
klapkę którą widać po zdjęciu filtra to jest klapka spiętrzająca a ta beczułka o którą się sprzeczamy to ZAWÓR SUWAKOWY POWIETRZA DODATKOWEGO (układ KE)


Problemem w nazewnictwie technicznym jest to, że tłumaczeniami zajmują się bardzo często humaniści, którzy ze zrozumieniem istoty działania opisywanego urządzenia mają niewiele wspólnego.
Nie jest sztuką przepisanie nazwy ze słownika: sztuką jest takie jej przetłumaczenie, żeby w języku polskim oddawała jak najbliżej sposób działania danego elementu.
Urządzenie z klapką widoczne po zdjęciu filtra wg literatury serwisowej (po niemiecku) nazywa się: "Luftmengenmesser" czyli dosłownie - przepływomierz powietrza.
Sama klapa ma określenie niemieckie: "Stauscheibe" czyli wg słownika klapa spiętrzająca. Jednak tu pojawia się mały problem: to określenie jest mało adekwatne do tego, co urządzenie robi. No cóż - tłumaczenie dosłowne może pasować dla jednych urządzeń, a dla innych będzie mało zrozumiałe.
Dochodzimy do "baryłki". Jej serwisowa nazwa to "Leerlaufsteller" - czyli jakby nie tłumaczyć "regulator (bądź "nastawnik) wolnych obrotów".

Pzdr.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 9:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Nareszcie konkrety dla piszących inaczej :lol:

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 10:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Pewnie było by dobrze gdyby ktos w tym już wcześniej nie grzebał -widać ślady po wkretaku lub czymś ostrym.Długie płukanie i smarowanie nie pomogło.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 8:31 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 9:03 pm
Posty: 3
witam po raz pierwszy.zakupiłem mb w 126,sec 89r.jest z nim problem,ponieważ wystrzał gazu go unieruchomił,nie pracuje ani na gazie ani na benzynie(czasem odpali i chwilę popracuje-chyba na wstępnym wtrysku).silnik jest trochę kombinowany,bo dół to 5,0L.,a góra 4,2 L.mechanik,który go oglądał,powiada że na 95% wystarczy wymienić rozdzielacz wtrysku i klapę spiętrzającą,kable napięciowe i świece są nowe,jest to piękne auto i mimo że nie lata to już się zakochałem,a ciężko kocha się kogoś kto się nie rusza,kupiłem go okazyjnie(chyba?)za 10tyś,może ktoś z szanownych użytkowników sec'ów mi pomoże.
nr.gadu gadu:4979445
tel.663-909-993
e-mail:sebaka25@wp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 11:04 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Pewnie rurka spadła...
Strzelam w ciemno: BYŁO [zlosnik]




Sprawdziłem: pewnie że było! (i to nie raz...)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl