MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

MERCEDES 124 Klasa E 1986r. - dziwny stukot
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33348
Strona 1 z 2

Autor:  Maniek_W [ czw kwie 24, 2008 3:10 pm ]
Tytuł:  MERCEDES 124 Klasa E 1986r. - dziwny stukot

Witam

Podczas jazdy powyżej 70 na godzinę odczuwam dziwne wibracje z przodu a kiedy hamuję powoli pojawia się stukot ( podobny do stukotu przegubu ) stukot zmniejsza się z prędkością.

Proszę o diagnozę oraz z góry dziękuję za pomoc.
Z Wyrazami Szacunku
Maniek

Autor:  ukaniu [ czw kwie 24, 2008 3:20 pm ]
Tytuł: 

koła masz dokręcone?

Autor:  Janfocus [ czw kwie 24, 2008 3:34 pm ]
Tytuł: 

witam jak na moje oko to pewnie nałozyły się 2 sprawy: wibracja podczas jazdy z przodu może być spowodowana uszkodzeniem ogumienia, (brakiem wyważenia koła -ale to raczej przy wiekszych prędkościach byłoby odczuwalne), skrzywieniem felgi. I ta wibracja przenosi się jakis luz w układzie zawieszenia lub kierowniczym, skoro przy hamowaniu pojawiaja się stuki, to zapewne i tarcza jest skrzywiona lub nie równo wytarta i znów wibracja przenosi się na luz w zawieszeniu lub układzie kier.
Najprościej podjechac na szarpaki i będzie wiadomo gdzie stuka...
Jeżeli masz kompletnie wywalony amortyzator z jednej strony, to też może zachowywać się podobnie (wibracja podczas jazdy i stukanie przy hamowaniu)

Autor:  Maniek_W [ czw kwie 24, 2008 3:36 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
witam jak na moje oko to pewnie nałozyły się 2 sprawy: wibracja podczas jazdy z przodu może być spowodowana uszkodzeniem ogumienia, (brakiem wyważenia koła -ale to raczej przy wiekszych prędkościach byłoby odczuwalne), skrzywieniem felgi. I ta wibracja przenosi się jakis luz w układzie zawieszenia lub kierowniczym, skoro przy hamowaniu pojawiaja się stuki, to zapewne i tarcza jest skrzywiona lub nie równo wytarta i znów wibracja przenosi się na luz w zawieszeniu lub układzie kier.
Najprościej podjechac na szarpaki i będzie wiadomo gdzie stuka...


Wibracje czuć tylko na ramie na kierownicy jest nie odczuwalna

Autor:  Janfocus [ czw kwie 24, 2008 3:38 pm ]
Tytuł: 

Maniek_W pisze:
Wibracje czuć tylko na ramie na kierownicy jest nie odczuwalna

czyli kierowniczy odpada :), została zawiecha lub amor...

Autor:  WojtekW [ czw kwie 24, 2008 7:40 pm ]
Tytuł:  Re: MERCEDES 124 Klasa E 1986r. - dziwny stukot

Łączniki metalowogumowe wału sprawne są?

Autor:  BrunoGiamatti [ czw kwie 24, 2008 7:50 pm ]
Tytuł: 

a moze wydech zbyt sztywno podwieszony :D??
no co .. miałem w beczce tak jak podciągnałem wydech.
hmm a zwichrowane tarcze nie moga przypadkiem spowodować takowych zachowań??

Autor:  blackmilk [ czw kwie 24, 2008 10:03 pm ]
Tytuł:  Re: MERCEDES 124 Klasa E 1986r. - dziwny stukot

WojtekW pisze:
Łączniki metalowogumowe wału sprawne są?


no wlasnie mam problem bo mimo ze wywazylem kola i wymienilem pare gum na wahaczach i lacznikach to przy wiekszych predkosciach odczuwam wibracje... moze to u mnie wlasnie cos z walem ?

Autor:  BrunoGiamatti [ czw kwie 24, 2008 10:10 pm ]
Tytuł: 

a jakie masz felgi?? miałęm tak wczesniej w alusach a to dlatego ze otwor centralny był 72mm a nie 66,4 ..... a jak krzywa felga to nawet po wywazeniu nie bedzie dobrze...

Autor:  blackmilk [ czw kwie 24, 2008 10:38 pm ]
Tytuł: 

felgi oryginalne jak z vin'u opony przod nowe tyl prawie nowe (moze to ktoras z nich?)

nie wiem musze to jakos znalezc bo jestem wrazliwy na jakies piszczenia stukania itp. musi byc idealnie inaczej nici z jazdy : /

Autor:  Chuck Norris [ pt kwie 25, 2008 7:56 am ]
Tytuł: 

jesli zawiecha jest ok to zostaje tylko kwestia felgi lub opony
jesli w oponie pęknie siatka zbrojeniowa to tez sie tak dzieje... sam tak teraz mam ale czekam aż przywiozą mi opony i wymienie od razu komplet na letnie :)

Autor:  Maniek_W [ pt kwie 25, 2008 8:33 am ]
Tytuł: 

Witam
No to moja diagnoza:
Stukot ( Walnięta półośka) wiem , że zaraz ktoś mnie wyśmieje ale na to wygląda po obserwacji na kanale. Wiem że raczej półośki się nie wymienia w 124 ale chyba ja wymienię.
Wibracje prawdopodobnie pochodzą z wyrobionych przegubów na wale bo wyglądają na troszkę zużyte.

Pozdrawiam
Maniek

Autor:  roadrunner [ pt kwie 25, 2008 10:06 am ]
Tytuł: 

No w sumie jak masz poloski z przodu to trzeb abyło o tym napisac. lubie takie posty. Puka mi cos ale nie powiem a w jakim aucie i gdzie bo jeszcze podacie poprawna odpowiedz i bedzie numer.

P.S. 1986 to napewno nie jest E klasa

Autor:  BrunoGiamatti [ pt kwie 25, 2008 11:56 am ]
Tytuł: 

heh ja już nic nie rozumiem :D .. to że 1986 nie ma praqwa być "E" to jeszcze dotarło ale z półośkami z przodu ... hmmm [zlosnik] <br>Dodano po 52 sekundach.:<br> a moze ty masz A-klasse ;p??

Autor:  JaKon [ pt kwie 25, 2008 12:02 pm ]
Tytuł: 

Chłopaki nie drwijcie z kolegi.... przecież nie na pisał że półośkaz przodu...
no chyba że to 4matic... [zlosnik] <br>Dodano po 58 sekundach.:<br> napisał że sprzodu są wibracje , a stukot niewiadomo z kąd...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/