MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 13, 2008 7:26 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 30, 2007 3:39 am
Posty: 25
Lokalizacja: Grodzisk maz / Wawa
Wiatm wszystkich forumowiczow.

Teraz bede pisal w imieniu mojego brata, poniewaz on nie ma netu teraz a chce jak najszybciej znac jakies wskazowki itp zwiazane z kupnego auta to mnie poprosil zebym zamiast niego napisal na forum.

A wiec tak, ma 8tys na sam samochod i chcialby benzyniaka i pozniej zeby wlzoyc w niego gaz (sekwencja ~3tys zl)
i zastanawilismy sie nad jakims pozadnym W124 albo w podobnych cenach moza spotkac tez klase C.
i co jest lepszym wyborem ??

pojemnosc taka max2,8 bo wiecej to juz wieksze ubezpieczenie i niewiadomo czy tata sie zgodzi na taka pojemnosc...

Chodzi tez o to zeby auto mialo troche kucykow pod maska ... tak cos kolo 150KM - jakby bylo wiecej to dobrze :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 8:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Co sie komu podoba.

Osobiscie wybralbym W124. C-klasa jest nastepca popularnej 190-tki (W201) czyli jest autem mniejszym. Zawieszenie w C jest mniej komfortowe niz w W124. Co do srodka i wygladu zewn. to rzecz gustu, a o gustach sie nie dyskutuje. Wydaje mi sie + zaslyszane opinie ze C-klasa jest bardziej awaryjna od poczciwegoW124

Z W124 godnych sekwencyjnego lpg to modele 220, 280, 320. Szecze polecam W124 model 220E lub E-klasa model E220 (to praktycznie to samo). Silnik na elektronicznym wtrysku, idealnie nadajacy sie do sekwencji, moc 150KM, poj. 2200cm3. Dosc dynamiczny i w miare ekonomiczny. To jedna z lepszych opcji do W124 w benzynie. Tylko moze byc problem z pogodzeniem rocznika z cena, ktora Twoj brat moze zaplacic. Te modele wychodzily bodajze od koncowki roku 1992 wiec liczba dostepnych egzemplarzy jest stosunkowo niska (model 220E zaprzestano robic w 1993, potem weszla E-klasa E220).

Choc jak ktos ma szczescie......ja takiego trafilem. Jedynie gaz mam do przerobki na sekwencje bo mam jakas cudowna instalke 2 gen. Za swojego dalem 9950zl. Kolega z pracy kupil takiego samego (ale bez klimy i w gorszym stanie choc ma duzo innych dupereli np. el. szyby, podgrzewane i ortopedyczne fotele itp) i po targowaniu dal 8700zl. Reasumujac brat musi troche wiecej wyskrobac.

W tych pieniadzach kupi modele 230E, 260E, 300E ale to sa silniki na mechanicznym wtrysku wiec sekwencja odpada, a z tego co czytam to wlasciciele tych modeli z instalacja II generacji maja dosc duzo problemow z pogodzeniem taniego smigania a awaryjnoscia (strzaly gazu itp). Generalnie odradzam zakup tych modeli z mysla o ich zagazowaniu.[/b]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 9:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No jak kolega wyżej napisał... za 8 tys to może być problem z kupieniem czegoś na el. wtrysku pod sekwencję (200,220,280,320). Silnik 2800cc odradzam, nie słyszałem nigdy o żadnej pozytywnej jego stronie :P
Co do OC to żadna różnica (u wielu ubezpieczycieli) czy jest ro 2000cc czy 7200cc -> poprostu często najwyższa składka jest od 2000cc w górę (u niektórych 2300 w górę i 2500 w górę).
Co do C-klasse to się nie będe wypowiadał, gdyż nie cierpię tego modelu, a za 8 tys chyba dobrego egzemplarza sie nie kupi.
Tak jak Milosh mówi. Najlepszym wyjściem była by 220E (a może CE ?? :) ) tylko szukanie odpowiedniego egzemplarza może się nieco przedłużyć a i fundusze wydane na samochód mogły by wzrosnąć.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 10:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Czołem,
to i ja się dorzucę, po jaką .... z tym gazem kombinować, skoro jak się człowiek obejży to i 250 w dieselku ładną zakupi za te ok 11-12 tyś (jeśli chodzi o ekonomię). Poza tym nasłuchałem się wiele negatywnych opinii o gazie w Mercedesie (jedną z nielicznych pozytywnych dotyczyła silnika 320 24V, ale gaz tam był montowany przez specjalistyczną firmę tzw egzemplarz pokazowy). Jeśli człowiek nie przelatuje rocznie ok 30 - 40 tysi to moim zdaniem gaz to zawracanie głowy i pozorna oszczędność. Można latać normalnie na benzynce, a jakość jazdy myślę będzie dużo lepsza. Swoją droga tak obserwuję po moim Przyjacielu, że jak miał benzynę, która paliła ok 12l, to latał tylko wtedy gdy musiał, natomiast jak kupił sobie teraz diesla to zapie.... gdzie go oczy poniosą i wydaje 2x więcej na paliwo [zlosnik] :o ... bo niby mu mało pali [zlosnik] :roll:
Pzdr
P.S. co do modelu to dobre 124, nie jest złe ;)

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow

Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 11:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Miki01 pisze:
pozorna oszczędność.

też moim zdaniem to jest pozorna oszczędnosć dlatego latam na Pb i zatracam każdego grosza pod dystrybutorem (a na LPG też zatracałem :D )
Mimo wszystko jak się ma 320 na sekwencji lpg to jakoś z tą oszczędnością może być lepiej.. spalanie pb i lpg podobne, przy gazie koszty serwisowania wyższe no ale chcąc nie chcąc lpg jest ok 50% tańsze od Pb.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 11:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
OC w PZU - stawka maksymalna zaczyna się od pojemności powyżej 2200cm3.

Czyli 220E zmieści się jeszcze w przedostatnim progu.
W Warszawie bez zniżek to ok 2600zł/rok, ale pewnie tata ma jakieś zniżki :)

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 11:27 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 30, 2007 3:39 am
Posty: 25
Lokalizacja: Grodzisk maz / Wawa
Ale niewiem czy tata zgodzil by sie wziasc jego pod swoje skrzydla ... bo to ma byc tylko jego samochod itp.

Ja sam mam stara 190-tke i dla mnie ona jest tez mala juz :)) on nia kilka razy tez juz jechal i dla niego tez byla mala, wiec jak piszecie ze klasa C to jest prawie to samo co 190-tka to lepiej chyba bedzie sie zakrecic kolo tego W124.

widze ze niejestescie zabardzo za gazem do merca ...

_________________
W 201 2,0 D 75km 1987r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 11:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
202 jest wieksza od 201. Szczegolnie w srodku da sie to odczuc. Ale mam powazne watpliwosci co do kupna 202 za 8k. Przeciez to jakas padaka bedzie...
W sumie wymagania jakie stawiasz autu za 8k sa troche sprzeczne. Bo jak chcesz kupic dobrego Mercedesa, do tego jeszcze nadajacego sie zagazowac, czyli z el. wtryskiem w dobrym stanie? Nie wiem czy jest to realne. Wg. mnie nie bo to juz E klasa. Opcja jest 300D z konca I serii lub poczatku II. Lub jakas wieksza benzyna, ale zapomnij o gazie. 260 - 300 ma duzo mocy ale liczyc sie musisz ze spalaniem w granicach 15l.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 11:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Druss pisze:
Ale niewiem czy tata zgodzil by sie wziasc jego pod swoje skrzydla ... bo to ma byc tylko jego samochod itp.

Ja sam mam stara 190-tke i dla mnie ona jest tez mala juz :)) on nia kilka razy tez juz jechal i dla niego tez byla mala, wiec jak piszecie ze klasa C to jest prawie to samo co 190-tka to lepiej chyba bedzie sie zakrecic kolo tego W124.


Nie przesadzajmy :)
C-klasa nie jest aż tak mała - nie ustępuje znacznie W124 ilością miejsca.
Za to komfort jazdy może być gorszy.

Druss pisze:
widze, ze nie jestescie za bardzo za gazem do merca ...


Jedni są za LPG inni nie. Jak chcesz zakładać LPG to znaczy, że chcesz
oszczędzić na paliwie. Żeby tak było to posłuchaj rady i poszukaj
200E lub 220E/E220 na elektronicznym wtrysku i załóż do tego
sekwencję. Nie kupuj samochodu który ma już LPG - chyba, że znasz auto
i wiesz co przeszło.

Najlepiej dozbieraj jeszcze kasy, wtedy kupisz samochód
do którego mniej będzie trzeba dokładać.
Niestety W124 z tymi silnikami są przeważnie z klasy E
a ich cena jest średnio 5000zł wyższa niż ta którą podałeś.

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Post: wt maja 13, 2008 12:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Chyba jednak masz trochę za mało kasy na takie auto. silnik M111 2,0 i 2,2 16V (oraz 2,8 i 3,2) montowany był w nowszych autkach (powyżej 92 roku). Nawet jeśli uda ci sie kupić taki egzemplarz w cenie 8-9000 zł, to dolicz sobie jeszcze jakieś 1000-2000 na pierwsze konieczne naprawy i wymiany (jak montujesz LPG to przyda się wymienić kable - Beru to 250 zł + kopułka + palec). Oleju wchodzi do auta 6,5 litra + olej w skrzyni (jak masz automat) do tego filtry, płyn w dyfrze itd (być może alternator, może jakiś przegub na wale ....) - nazbiera się tego trochę niestety. Jak chcesz auto które jest niezawodne to musisz liczyć się z tym, że na początek troszkę trzeba dołożyć - tutaj nie warto oszczędzać bo to się mści.

Ja mam LPG w swoim, rocznie robię jakieś 15-18 000 km (może troszkę więcej) ale i tak uważam że LPG się opłaca (to po prostu wychodzi w kalkulacji). Aby mieć podobny komfort podróżowania w dieselu trzeba by kupić 3,0 TD - pomiędzy tym co mam, a 3,0 TD koszmarnych oszczędności w spalaniu nie zanotujesz, za to za diesela trzeba dać sporo więcej (i sporo większa szansa na przebieg w okolicach 600 - 800 000 km przekręcony na mniej). Choć widziałem ostatnio W124 '94 rok kombi, 3,0 Diesel, klima, ładny welurek. Przebieg w okolicach 225 000 km (i teraz faktycznie wiem jak diesel z takim przebiegiem wyglądać powinien). Cena 5000 E w Niemcowie.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 6:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 30, 2007 3:39 am
Posty: 25
Lokalizacja: Grodzisk maz / Wawa
Panowie a mozecie ocenic dla mnie takie mercy ??

Tym razem one sa dla mnie i mam na to ok 14-15tys max. Brat niechce to ja sobie wezme :P

http://moto.allegro.pl/item363027332_me ... gance.html

http://moto.allegro.pl/item363552755_me ... jacji.html

co o nich myslicie ?? czy silnik2,5L bedzie odpowiedni do tej budy itp ?? bo niechcialbym zeby mi zamulal.
prosze o szybka odp bo na dniach chcialbym dokonac zakupu :)

pozdrawiam fanow Gwiazdy :)

_________________
W 201 2,0 D 75km 1987r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 11:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Fajne - tak na oko mają po hm... strach pisać ile km.

Widziałem ostatnio na webauto MB diesela z autentycznym przebiegiem 225 000 km - wyglądał jak nówka i kosztował jakieś 4999 E.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2008 7:29 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
ALPAq pisze:
Silnik 2800cc odradzam, nie słyszałem nigdy o żadnej pozytywnej jego stronie :P
.


A co Ty masz do silnika M104 o pojemności 2.8???
Ze niby 3.2 jest cacy, a 2.8 be?
To jest identyczny silnik jak M104 3.2, tylko ma mniejszą pojemność i 23/27KM mniej.
Dynamika nieznacznie gorsza, ale w normalnej jazdzie nie ma żadnej różnicy.
3.2 i 2.8 mają dwie wspólne wady: wycieki i usterki wiązki elektrycznej.
Wad tych jednak nie można demonizować i w porównaniu z nowymi silnikami to są wręcz superbezawaryjne jednostki napędowe przeżywające bez problemów 500k km (nie licząc wymiany uszczelki pod głowicą [oczko] )
Spalanie identyczne.
Zastanawiam się, czy Ty nie mylisz motoru M110 z W123/W126 z M104 z W124/202/210.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2008 2:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
MMM pisze:
To jest identyczny silnik jak M104 3.2

Święta racja!

co do gazu w autach z mechanicznym wtryskiem to dziwi mnie opinia że ten silnik do LPG się nie nadaje.
Miałem 2.3 w dwóch beczkach teraz w 124 i śmigam nim po całej europie bez problemów.
Palec+przewody+kopółka... ot cała takemnica zrobiłem kilkaset tysięcy km więc nie jest to opinia po roku używania.

Ceny aut z tym silnikiem znacznie niższe od 2.2.
Diesel... ok ale przy tej cenie ropy?I takie 2.3 naprawde jeździ!

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)
aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2008 3:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
peeteer pisze:
Diesel... ok ale przy tej cenie ropy?I takie 2.3 naprawde jeździ!


Masz rację, ale tylko w połowie [oczko]
Stary diesel to żadna ekonomia.
2.3 nie jeździ, tylko się toczy.
2.2 już zaczyna jeździć i przy okazji bardzo mało pali (9-11LPG)
2.8/3.2 jeżdżą i palą dokładnie tyle samo LPG co 2.3 na KE-Jecie (14-16LPG)
Miałem już chyba wszystkie benzyny w 124 oprócz M103 więc znam to z autopsji.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl