MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
E50 TEMPERATURA PRACY https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33525 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | JaKon [ pn maja 05, 2008 2:46 pm ] |
Tytuł: | E50 TEMPERATURA PRACY |
Nie wiem jakie wwartosci sa prawidlowe, ale interesuje mnie t i ciekawi, bo nie wydaje mi sie zeby bylo calkiem prawidlowo.... Amianowicie teraz gdy jest cieplej czesto temperatura podchodzi po 100st, ale co jest wazne nigdy nie przekracza 100, czasami chwile wskazowka sie utrzymuje na kresce ale spada po delikatniejszym jechaniu przez chwile... Mysle ze jednak uklad chlodzenia powinien byc wydajniejszy i powinnien trzymac 80-82st. Wisko dziala, wiatraki klimy, klima itd dzialają, nie ma ubytków plynu... chlodnica ma przelot i nie jest zabita syfem (\z zewnatrz), co jeszcze sprawdzic?? Przychodzi mi do gloawy plukanie chlonicy jakimś specyfikiem ale czy aby nie pogorszy sprawy... |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn maja 05, 2008 3:00 pm ] |
Tytuł: | |
wisco- zrobiłes w koncu ta skrzynie??/? co było???? |
Autor: | JaKon [ pn maja 05, 2008 3:07 pm ] |
Tytuł: | |
eh.... szkoda gadać... wszystko bvbylo si, po dorobiieniu tuleki i wogóle... padla drugi raz bo warsztat zle zlozyl konwerter. wszystko gralo, ale zatarlo pompe olejowa. po prostu konwerter byl zle wsadzony w skrzynke o jakies 8-10mm i nie zaskoczyl na zęby pompy oleju w skrzyni... |
Autor: | roadrunner [ pn maja 05, 2008 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
JaKon pisze: konwerter byl zle wsadzony w skrzynke o jakies 8-10mm i nie zaskoczyl na zęby pompy oleju w skrzyni...
... ciekawe w jaki sposob zalozona zostala skrzynia z czyms takim? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn maja 05, 2008 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
JaKon pisze: eh.... szkoda gadać... wszystko bvbylo si, po dorobiieniu tuleki i wogóle... padla drugi raz bo warsztat zle zlozyl konwerter. wszystko gralo, ale zatarlo pompe olejowa. po prostu konwerter byl zle wsadzony w skrzynke o jakies 8-10mm i nie zaskoczyl na zęby pompy oleju w skrzyni...
no i było kupi cu mnie dobra skrzynie za dobra cene i po problemie...a tak załoze sie ze wyszły te naprawy drozej niz druga skrzynia.A co do temp to zmien visco. |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn maja 05, 2008 5:23 pm ] |
Tytuł: | |
hmm to awarii współczuje ... a co do temperatury ... to masz krótko mówiąc za wysoką ... Skoro wszystko działa jak należy to przeczyść dobrze układ chłodzenia, zalej dobrym płynem, sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego ![]() ![]() Płukanie bardzo przydatne może sie okazac(a tak co do tematu to co sądzisie o płynie do płukania prestone??) ... hmm a skoro tak temp. dochodzi i zatrzymuje się na 100 to moze warto by sprawdzić ten w/w termostat ... (a raczej zrobic to w pierwszej kolejnosci ![]() |
Autor: | beet [ pn maja 05, 2008 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
Znalazlem opis w hamerykanskiej ksiazce jak poprawic dzialanie visco przy M119. Nalezy wkrecic w pasek bimetaliczny srubke M3 tak, zeby odgiela pasek o 1mm. Druciarstwo, ale bajek raczej by nie pisali. U Ciebie temperatura nie jest jeszcze taka wysoka, ale z drugiej strony jeszcze nie ma upalow. Termostat powinien sie w pelni otworzyc przy 94 stopniach, visco zaczyna dzialac w zakresie 92-100 stopni, przy 105 stopniach juz na sztywno. |
Autor: | Janfocus [ wt maja 06, 2008 10:30 am ] |
Tytuł: | |
jak dla mnie masz temp ok, moja 500 tez trzyma 100st i nic dziwnego skoro termostat odpala się niewiele przed... Poza tym po to jest układ ciśnieniowy aby znosił z godnością taką temp. dla M117 100st jest normalną temp. pracy -zapewne Twój też tak ma... |
Autor: | ukaniu [ wt maja 06, 2008 5:24 pm ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem 100 to nie jest nic strasznego. I jeśli nie rośnie to nie ma co sobie szukać problemów. |
Autor: | Chuck Norris [ wt maja 06, 2008 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
a może pompa "wody"??? może juz niewydolna i zbyt słaby jest obieg płynu chłodzącego... efekt byłby jak mówisz... |
Autor: | BrunoGiamatti [ wt maja 06, 2008 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
tak mówicie ze 100 stopni to nie taka tragedia .. ale kurcze.. ukłąd chłodzenia został tak skonstruowany zeby trzymał stałą temperature (różnie to bywa.. ale zazwyczaj ok 80-90 stopni) .. więc moim zdaniem jest tu zauważalna jakaś niewydolność ukł. chłodzenia. płukanie nie zaszkodzi ![]() |
Autor: | Janfocus [ wt maja 06, 2008 9:38 pm ] |
Tytuł: | |
W ciśnieniowych układach chłodzenia po to podnosi się ciśnienie aby płyn nie wrzał w 100st ale np w 120st (jak wiemy wrzenie jest silnie związane z ciśnieniem panującym nad płynem, przy niskich ciśnieniach woda może wrzeć np w 60st), dlatego tak ważne jest aby mieć szczelny układ chłodzenia (właściwy korek od zbiornika wyrównawczego) i aby stosować specjalne płyny do chłodnic, które ponadto ze swej właściwości mają mniejszą rezystancję cieplną, lepiej smarują układ (pompa wody) i nie tworzą nagaru/kamienia -dlatego ja stosuję płyn z homologacją MB, a poza tym każdy silnik ma specyficzną dla siebie temp pracy, gdzie wszelkie luzy są właściwe (rozszerzalność metalu) i nie można wprost porównywać temp dla diesli i różnych benzyn. Sprawność silnika też jest związana z jego temp. |
Autor: | ukaniu [ wt maja 06, 2008 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
Płyn chłodniczy (jako najpopularniejszy roztwór glikolów) ma zwykle większą niestety rezystancję cieplną - jest gorszy od czystej wody ;-( (Ale temperaturę wrzenia ma większą ![]() |
Autor: | JaKon [ śr maja 07, 2008 9:34 am ] |
Tytuł: | |
ALPAq pisze: płukanie nie zaszkodzi
Niby nie, ale jakiego użyć??? Co do pompy to raczej nie... auto ma 84tkm przebiegu ja przejezdilem juz okolo 20tkm i nic sie nie dzialo, ale to byla zima. Zima troche dlugo lapal temperature wiec moze termostat, ale wtedy latem powinien wlasnie miec niska logicznie myslac (lekko otwarty) |
Autor: | Janfocus [ śr maja 07, 2008 9:43 am ] |
Tytuł: | |
JaKon pisze: sima troche dlugo lapal temperature wiec moze termostat, ale wtedy latem powinien wlasnie miec niska logicznie myslac (lekko otwarty)
to zmienia postac rzeczy, pewnie termostat się zaciął i może się do końca nie otwierać/być w stanie nie do końca otwartym |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |