MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 3:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 06, 2008 11:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Witam, mianowicie w kabinie mam wyłacznik ASR-a i mam pytanie czy można wyłączać go i włączać podczas jazdy?

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 1:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Tak można go wyłączać. ASR to nie jest kontrola trakcji tylko system zapobiegający się ślizganiu kół przy ruszaniu z miejsca.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 1:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Omen pisze:
tylko system zapobiegający się ślizganiu kół przy ruszaniu z miejsca.


... czyli wlasnie system kontroli trakcji ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 2:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
beet pisze:
Omen napisał:
tylko system zapobiegający się ślizganiu kół przy ruszaniu z miejsca.


... czyli wlasnie system kontroli trakcji

czyli wlasnie nie... obawiam się że jestes w bledzie asr to tylko system zapobiegajacy slizganiu kol, blokuje kolo ktore ma inna predkosc obrotowa od drugiego... dziala na dwa kola
natomiast kontrola trakcji to system pomagajacy utrzymac tor jazdy, dziala na 4 kola...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 3:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Dokładnie, ASR działa bodajże do 40km/h a ESP w całym zakresie jazdy spełniając zarazem funkcje ASR.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 3:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
JaKon pisze:
to tylko system zapobiegajacy slizganiu kol


Czyli kontrola trakcji, jak sie przyjelo mowic.

JaKon pisze:
natomiast kontrola trakcji to system pomagajacy utrzymac tor jazdy, dziala na 4 kola...


To jest system stabilizujacy tor jazdy, czyli ESP.

Ale skoro zle mysle, to prosze o podanie zrodla, w ktorym jest to opisane, tak jak piszesz ;)

Omen pisze:
a ESP w całym zakresie jazdy spełniając zarazem funkcje ASR.


Nie spelniajac fukcje ASR tylko kontrolujac ten uklad, podobnie jak uklad ABS.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 07, 2008 3:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Beet to jest kwestia nazewnictwa.. i tyle...
ASR to jest tzw antyposlizg i tyle. natomiast nazwa :system stabilizujacy tor jazdy odnosi sie do systemow takich jak ESP/TCS itp. czyli systemow ktore wykorzystujac abs oraz asr utrzymuja tor jazdy...
ASR tego nie potrafi a jedynie zapobiega slizganiu sie kol, czyli wlasnie antyposlizgiem tych kól...
Wiki mówi- co prawda nazywajac go tak jak powiedziales...:"którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem)"
czyli w rzeczywistosci nijak sie ma to do trakcji pojazdu.. bo w poslizgu pojazdu nie pomoze...
dalej pisza "Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie"
ale to juz rola bardziej rozbudowanego systemu a mianowicie ESP... myslimy o tym samym kwestia nazewnictwa <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a tak pisza o ESP---Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji) - układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, DSTC itp. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ja osobiscie je nazywam antyposlizg (ASR) i kontrola trakcji ESP....

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2008 2:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Czy ASR wspomaga wyjście z poślizgu, gdy się w jego wpadnie, czy tylko niedopuszcza do spalenia gumy podczas gwałtownego ruszania?

Czy bardzo pomaga w jeździe podczas zimy, czy wystarczą umiejętności w prowadzeniu i system ten staje się zbędny?

Skąd te pytania? Otóż na wrzesień planuję zakup nowej 124 tym razem w DE. Przeglądając forum natknąłem się na kilka tematów, gdzie kilka forumowiczów opowiedziało się za posiadaniem tego systemu, z kolei inni wypowiadali się negatywnie ze względu na koszty naprawy gdy klęknie, skolei inni, że jest niezbędny gdy posiada się silnik z dużą mocą.
Ja natomiast planuję zakup z zachwalanym silnikiem 220E 150KM.

Przeglądając mobile.de nie znalazłem zbyt wiele 124 z ASR, więc czy jest on tak bardzo potrzebny?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2008 2:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
ASR nie pozwoli palić gum.

ESP nie pozwoli jechać bokiem, w odpowiednim momencie blokując odpowiednie koło .
Jeden i drugi działa razem z hamulcami ,czyli w powiazaniu z ABS.


Nazwnictwo rózni się co średnio 100 kilometrów na mapie, także ten sam system w Lublinie jest całkiem inaczej określany w mowie potocznej w Trójmieście.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2008 3:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Popatrz sobie tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji.
Nie oznacza to, że można robić idiotyczne manewry na drodze. Szczególnie zimą jazda z ASR jest przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Nie ma możliwości palenia opon podczas ruszania. ASR nie pozwala też na jazdę bokiem nawet na dość śliskiej nawierzchni gdzie ABS ma już problemy. Przy dużych mocach silników uważam ten system za bardzo przydatny. Osoby, które negatywnie piszą o ewentualnych dużych kosztach naprawy z reguły nie mają o tym pojęcia. Układ ASR jest ściśle powiązany z ABS i jest również mało zawodny.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2008 3:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 23, 2008 9:43 pm
Posty: 29
mnie tam pare razy te systemy skore uratowaly... :) zwlaszcza wiosna jak juz mialem gumy na letnie zmienione, a spadl snieg...
wiec uwazam ze sa jak najbardziej przydatne...

_________________
W210 E290 TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 11, 2008 8:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Można jeździć bez, czy lepiej szukać z ASR?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 11, 2008 11:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
mr_simon pisze:
Można jeździć bez, czy lepiej szukać z ASR?


Przy mocnych silnikach i ciezkiej nodze ASR ochroni troche oponki. Ja natomiast za duzo lepszy wynalazek uwazam ASD, szczegolnie w zimie bardzo przydatne urzadzenie.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 12, 2008 6:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ABS chroni przed spaleniem gumy... czyli odpuszcza hamulce...
ESP przychamowuje poszczególne koła...... nijak sie ma jeden do drugiego
suma sumarum są to dwa kompletnie różne systemy.... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ASR tez hamuje przed poślizgiem... <br>Dodano po 3 minutach.:<br> ABS zapobiega stanięciu kół przy hamowaniu (przód)
ASR zapobiega ślizganiu się kół przy ruszaniu (śnieg, lód) (tył)
ESP przyhamowuje w zalezności od potrzeby koła które tracą przyczepnośc... czyli tak na upartego nie ma nic wspólnego z tymi systemami... może trochę z ASR... odnośnie przyczepności... bo od tego on jest ale dziala z wszytskimi kołami a ASR tylko z tyłem... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> nie ASR tylk ASD ofkors...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 12, 2008 7:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
ASR to nie to samo co ASD, myślałem, że chodzi tylko o nazewnictwo z niemieckiego/angielskiego

Trójkąt na środku prędkościomierza informuje jak jest poślizg, a kontrolka ASD na końu po prawej stronie to kontrolka informująca o uszkodzeniu układu?

To to już zgłupiałem, myślałem, że to jedno i to samo.

Jak to w ogóle jest konkretnie i z działaniem ASD?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl