MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kontrola trakcji
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33573
Strona 1 z 2

Autor:  Marcin18 [ wt maja 06, 2008 11:28 pm ]
Tytuł:  Kontrola trakcji

Witam, mianowicie w kabinie mam wyłacznik ASR-a i mam pytanie czy można wyłączać go i włączać podczas jazdy?

Autor:  Omen [ śr maja 07, 2008 1:53 pm ]
Tytuł: 

Tak można go wyłączać. ASR to nie jest kontrola trakcji tylko system zapobiegający się ślizganiu kół przy ruszaniu z miejsca.

Autor:  beet [ śr maja 07, 2008 1:59 pm ]
Tytuł: 

Omen pisze:
tylko system zapobiegający się ślizganiu kół przy ruszaniu z miejsca.


... czyli wlasnie system kontroli trakcji ;)

Autor:  JaKon [ śr maja 07, 2008 2:30 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
Omen napisał:
tylko system zapobiegający się ślizganiu kół przy ruszaniu z miejsca.


... czyli wlasnie system kontroli trakcji

czyli wlasnie nie... obawiam się że jestes w bledzie asr to tylko system zapobiegajacy slizganiu kol, blokuje kolo ktore ma inna predkosc obrotowa od drugiego... dziala na dwa kola
natomiast kontrola trakcji to system pomagajacy utrzymac tor jazdy, dziala na 4 kola...

Autor:  Omen [ śr maja 07, 2008 3:12 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie, ASR działa bodajże do 40km/h a ESP w całym zakresie jazdy spełniając zarazem funkcje ASR.

Autor:  beet [ śr maja 07, 2008 3:17 pm ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
to tylko system zapobiegajacy slizganiu kol


Czyli kontrola trakcji, jak sie przyjelo mowic.

JaKon pisze:
natomiast kontrola trakcji to system pomagajacy utrzymac tor jazdy, dziala na 4 kola...


To jest system stabilizujacy tor jazdy, czyli ESP.

Ale skoro zle mysle, to prosze o podanie zrodla, w ktorym jest to opisane, tak jak piszesz ;)

Omen pisze:
a ESP w całym zakresie jazdy spełniając zarazem funkcje ASR.


Nie spelniajac fukcje ASR tylko kontrolujac ten uklad, podobnie jak uklad ABS.

Autor:  JaKon [ śr maja 07, 2008 3:44 pm ]
Tytuł: 

Beet to jest kwestia nazewnictwa.. i tyle...
ASR to jest tzw antyposlizg i tyle. natomiast nazwa :system stabilizujacy tor jazdy odnosi sie do systemow takich jak ESP/TCS itp. czyli systemow ktore wykorzystujac abs oraz asr utrzymuja tor jazdy...
ASR tego nie potrafi a jedynie zapobiega slizganiu sie kol, czyli wlasnie antyposlizgiem tych kól...
Wiki mówi- co prawda nazywajac go tak jak powiedziales...:"którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem)"
czyli w rzeczywistosci nijak sie ma to do trakcji pojazdu.. bo w poslizgu pojazdu nie pomoze...
dalej pisza "Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie"
ale to juz rola bardziej rozbudowanego systemu a mianowicie ESP... myslimy o tym samym kwestia nazewnictwa <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a tak pisza o ESP---Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji) - układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, DSTC itp. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ja osobiscie je nazywam antyposlizg (ASR) i kontrola trakcji ESP....

Autor:  mr_simon [ wt lip 08, 2008 2:25 pm ]
Tytuł: 

Czy ASR wspomaga wyjście z poślizgu, gdy się w jego wpadnie, czy tylko niedopuszcza do spalenia gumy podczas gwałtownego ruszania?

Czy bardzo pomaga w jeździe podczas zimy, czy wystarczą umiejętności w prowadzeniu i system ten staje się zbędny?

Skąd te pytania? Otóż na wrzesień planuję zakup nowej 124 tym razem w DE. Przeglądając forum natknąłem się na kilka tematów, gdzie kilka forumowiczów opowiedziało się za posiadaniem tego systemu, z kolei inni wypowiadali się negatywnie ze względu na koszty naprawy gdy klęknie, skolei inni, że jest niezbędny gdy posiada się silnik z dużą mocą.
Ja natomiast planuję zakup z zachwalanym silnikiem 220E 150KM.

Przeglądając mobile.de nie znalazłem zbyt wiele 124 z ASR, więc czy jest on tak bardzo potrzebny?

Autor:  THC [ wt lip 08, 2008 2:55 pm ]
Tytuł: 

ASR nie pozwoli palić gum.

ESP nie pozwoli jechać bokiem, w odpowiednim momencie blokując odpowiednie koło .
Jeden i drugi działa razem z hamulcami ,czyli w powiazaniu z ABS.


Nazwnictwo rózni się co średnio 100 kilometrów na mapie, także ten sam system w Lublinie jest całkiem inaczej określany w mowie potocznej w Trójmieście.

Autor:  Mirmur [ wt lip 08, 2008 3:13 pm ]
Tytuł: 

Popatrz sobie tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji.
Nie oznacza to, że można robić idiotyczne manewry na drodze. Szczególnie zimą jazda z ASR jest przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Nie ma możliwości palenia opon podczas ruszania. ASR nie pozwala też na jazdę bokiem nawet na dość śliskiej nawierzchni gdzie ABS ma już problemy. Przy dużych mocach silników uważam ten system za bardzo przydatny. Osoby, które negatywnie piszą o ewentualnych dużych kosztach naprawy z reguły nie mają o tym pojęcia. Układ ASR jest ściśle powiązany z ABS i jest również mało zawodny.

Pozdrawiam.

Autor:  ziigii31 [ wt lip 08, 2008 3:23 pm ]
Tytuł: 

mnie tam pare razy te systemy skore uratowaly... :) zwlaszcza wiosna jak juz mialem gumy na letnie zmienione, a spadl snieg...
wiec uwazam ze sa jak najbardziej przydatne...

Autor:  mr_simon [ pt lip 11, 2008 8:49 pm ]
Tytuł: 

Można jeździć bez, czy lepiej szukać z ASR?

Autor:  beet [ pt lip 11, 2008 11:33 pm ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
Można jeździć bez, czy lepiej szukać z ASR?


Przy mocnych silnikach i ciezkiej nodze ASR ochroni troche oponki. Ja natomiast za duzo lepszy wynalazek uwazam ASD, szczegolnie w zimie bardzo przydatne urzadzenie.

Autor:  Chuck Norris [ sob lip 12, 2008 6:14 am ]
Tytuł: 

ABS chroni przed spaleniem gumy... czyli odpuszcza hamulce...
ESP przychamowuje poszczególne koła...... nijak sie ma jeden do drugiego
suma sumarum są to dwa kompletnie różne systemy.... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ASR tez hamuje przed poślizgiem... <br>Dodano po 3 minutach.:<br> ABS zapobiega stanięciu kół przy hamowaniu (przód)
ASR zapobiega ślizganiu się kół przy ruszaniu (śnieg, lód) (tył)
ESP przyhamowuje w zalezności od potrzeby koła które tracą przyczepnośc... czyli tak na upartego nie ma nic wspólnego z tymi systemami... może trochę z ASR... odnośnie przyczepności... bo od tego on jest ale dziala z wszytskimi kołami a ASR tylko z tyłem... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> nie ASR tylk ASD ofkors...

Autor:  mr_simon [ sob lip 12, 2008 7:53 am ]
Tytuł: 

ASR to nie to samo co ASD, myślałem, że chodzi tylko o nazewnictwo z niemieckiego/angielskiego

Trójkąt na środku prędkościomierza informuje jak jest poślizg, a kontrolka ASD na końu po prawej stronie to kontrolka informująca o uszkodzeniu układu?

To to już zgłupiałem, myślałem, że to jedno i to samo.

Jak to w ogóle jest konkretnie i z działaniem ASD?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/