MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

akumulator do 300D z klimą?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33604
Strona 1 z 1

Autor:  Marcin C. [ czw maja 08, 2008 10:41 am ]
Tytuł:  akumulator do 300D z klimą?

Witam,

Mam uprzejmą prośbę/pytanie, czy można sprawdzić fachowo gdzieś jaką mocą powinien dysponować akumulator do silnika 603, który najważniejsze chyba obsługuję jeszcze klimę automatyczną? Muszę taki nowy zakupić, a obecnie mam 74 Ah/400A ale on chyba jest za mały.

dziękuję i pozdrawiam
Marcin

Autor:  witek-sec [ czw maja 08, 2008 12:05 pm ]
Tytuł: 

Marcin C. pisze:
obecnie mam 74 Ah/400A ale on chyba jest za mały.

Taki był montowany oryginalnie i powinien wystarczyć w zupełności. Kupując nowy akumulator zwróć uwagę nie tylko na pojemność, ale na prąd rozruchowy ; im wyższy tym lepszy.

Autor:  Marcin C. [ pt maja 09, 2008 2:49 pm ]
Tytuł: 

Dzięki, bo gadałem potem z takim dobrym elektrykiem który mówił, że ogólnie wg jego doświadczenia to akumulator powinien być trochę większy, bo często naprawia alternatory w 124, dieslach, bo są ponoć przeciążone.

Autor:  Omen [ pt maja 09, 2008 3:04 pm ]
Tytuł: 

Podaj vin to się zobaczy

Autor:  Marcin C. [ pt maja 09, 2008 3:11 pm ]
Tytuł: 

1241301B990280

Autor:  witek-sec [ pt maja 09, 2008 3:48 pm ]
Tytuł: 

Marcin C. pisze:
dieslach, bo są ponoć przeciążone.

Generalnie W124 w dieslu w Pl są przeciążone i z ogromnymi przebiegami, także alternatory po ileśset tys. km też siadają i nic w tym dziwnego.
Chociaż fakt, że we współczesnych dieslach o poj. 2000 ccm ,stosuje się dzisiaj akumulatory o większych pojemnościach rzędu 90 Ah. Sprawdź napięcie ładowania (13,8 - 14,4 V) i jak jest wszystko OK, to kup aku max 85 Ah i powinno wszystko poprawnie działać.

Autor:  Perzu126 [ pt maja 09, 2008 6:00 pm ]
Tytuł: 

Prosze bardzo, sprawdz teraz czy wszystko sie zgadza [usmiech]
VIN WDB1241301B990280
Model 300 D
Chassis 1241301B990280
Engine 603912 12 063234
Transmission 722415 03 350316
Order 0 3 559 10274
Approx. year not defined
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 00000
Dealer Poland (559)
Interior cloth black (061)
Paint
147 arctic white (T) (с 01.01.1985 по 31.12.1993)
Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
second spare wheel (с 01.01.1964 по 28.02.1973)

281 trunk set, (280 SL)
trunk set, 3-piece (с 01.09.1972 по 30.11.1976)
trunk set, 4-piece (с 01.04.1963 по 31.01.1966)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)- sportowa kierownica i drążek zmiany biegow

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)- automatyczna skrzynia biegow z kick down

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
safety belts, front and rear (с 01.01.1964 по 31.05.1973)- tylne zaglowki

481 undershields (с 01.10.1962)- pokrywy pod samochodem

538 automatic antenna and front loudspeaker - without radio set (model 500SEC with loudspeaker only) (с 01.10.1989)- eleltryczna antena i przednie głosniki

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest - przedni podlokietnik ze schowkiem

588 Thermoking air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970 по 31.12.1972)
automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977) klima tempmatic

591 white foglamps (с 01.01.1963 по 31.07.1965)
heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
heat-insulating glass, windshield shot-colored (с 01.02.1967 по 31.01.1971)
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)- wszystkie szyby atermiczne, tylna ogrzewana, szkło bezpieczne jednowarstwowe

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
trim strips on hardtop (с 01.04.1963 по 31.07.1971)- wycieraczki reflektorów

611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
sealed beam lamp unit, l.h. traffic (с 01.01.1966 по 28.02.1972)
lamp unit, symmetrical (с 01.01.1962 по 28.02.1963)-przednie lampki kurtynowe

837 rubber mats on front floor and rear floor; with chassis, front only; with station wagon, including loading floor (с 01.11.1969)-gumowe maty

855 V140 M119 with NAG (с 19.06.1996 по 19.10.1997)
telephone TELE-AID, Nokia, D-net -

915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
second battery for radiophone (с 01.04.1963 по 31.10.1971)-zbiornik paliwa o zwiekszonej pojemności


Autor:  Omen [ pt maja 09, 2008 7:00 pm ]
Tytuł: 

Nic w Vinie nie pisze o zwiększonej pojemności, więc standardowa do tego modelu wystarczy.

Autor:  Gerri [ pt maja 09, 2008 8:37 pm ]
Tytuł: 

Marcin C. pisze:
Dzięki, bo gadałem potem z takim dobrym elektrykiem który mówił, że ogólnie wg jego doświadczenia to akumulator powinien być trochę większy, bo często naprawia alternatory w 124, dieslach, bo są ponoć przeciążone.


To dupa a nie dobry elektryk. Prąd w większym akumulatorze to niby skąd się bierze? Z baterii słonecznych na szyberdachu?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt maja 09, 2008 9:45 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Marcin C. pisze:
Dzięki, bo gadałem potem z takim dobrym elektrykiem który mówił, że ogólnie wg jego doświadczenia to akumulator powinien być trochę większy, bo często naprawia alternatory w 124, dieslach, bo są ponoć przeciążone.


To dupa a nie dobry elektryk. Prąd w większym akumulatorze to niby skąd się bierze? Z baterii słonecznych na szyberdachu?

są takie auta ze maja takie cos np A8. A takie bajki z tymi aku to normalnie uwielbiam...To co nakazała fabryka i jak sprawne auto to bedzie ok [zlosnik]

Autor:  laudan [ pt maja 09, 2008 10:52 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
są takie auta ze maja takie cos np A8. A takie bajki z tymi aku to normalnie uwielbiam...To co nakazała fabryka i jak sprawne auto to bedzie ok [zlosnik]


Dokladnie i zmien elektryka, ktory Ci podpowiada wieksze aku, chyba ze zmieni Ci alternator na mocniejszy, ktory to wieksze aku bedzie ladowal.

Autor:  Marcin C. [ pt maja 09, 2008 11:11 pm ]
Tytuł: 

Ja tam sie na elektryce nie znam, tylko czy ktorys z Was jest elektrykiem z 15 letnim doswiadczeniem?, jesli tak to dzieki za info.

Autor:  ukaniu [ sob maja 10, 2008 12:15 am ]
Tytuł: 

Akumulator można i trzeba (jeśli nie liczą się koszty) wstawić największy jaki się tylko zmieści.
Alternator tutaj nie ma nic do gadania (o maksymalną pojemność). Liczy się bilans energetyczny, jeśli jest dodatni naładowany będzie akumulator 10, 100 i 1000Ah. A bilans to jest wydajność alternatora! i zużycie prądu przez odbiorniki w samochodzie.
Trudno głową rozbić ścianę, na ilu forach byłem na tylu powielana jest bzdura z przeciążeniem alternatora, niedoładowaniem zbyt dużego itp. itd. To nie jest prawda, będzie naładowany, będzie pracował, będzie lepszy im większy.
Najważniejsze - pojemność akumulatora nie jest i nie może być lekiem na niedoładowanie. Niedoładowany będzie 10, 100 i 1000Ah. Jeśli niedoładowuje akumulatora 50Ah to nie wstawiamy w nadzieji na poprawę 100 - naprawiamy alternator albo szukamy wydajniejszy.
Jeśli mamy doładowane 50Ah, możemy wstawić 150 wyedy w skrajnych jednorazowych przypadkach możemy z niego wyssać więcej (np długie kręcenie po jakimś fatalnym zalaniu).

Autor:  Gerri [ sob maja 10, 2008 8:37 am ]
Tytuł: 

Marcin C. pisze:
Ja tam sie na elektryce nie znam, tylko czy ktorys z Was jest elektrykiem z 15 letnim doswiadczeniem?, jesli tak to dzieki za info.


Przykładowo ja (i to nie sieciowy - tylko samochodowy)

Ponieważ świadomość w narodzie w tym względzie jest nadal niska - to zacytuję moje dydaktyczne wypociny z innego forum:

Producenci, konstruując auto przewidują ekploatację w warunkach ŚREDNICH, czyli: dość dobry stan techniczny silnika (szybko zapala), eksploatacja - trochę w mieście i trochę na trasie, używanie prądożernych urządzeń typu szyba ogrzewana nie na okrągło.
Prosty przypadek z mojego doświadczenia: marka z wyższej półki (czyli auto wypasione),diesel, ładowanie w normie.
Ale:
-dwa razy dziennie webasto, bo Pan jest spocony jak wraca z tenisa lub siłowni i nie może go przewiać - do tego grzanie siedzeń
-dużo, (a właściwie przewaga) to były krótkie dystansy (czasami po kilka kilometrów)
-szyby oczywiście elektryczne
-światła cały czas (żeby było bezpiecznie)
Auto zostało wyposażone FABRYCZNIE i napięcie ładowania było odpowiednie. Jak sądzicie - ile razy w tygodniu trzeba było do niego jechać ("znowu stoję!") ? Facet w końcu zażyczył sobie większego akumulatora, bo myślał że to uzdrowi sytuację. I co? NIC! Pewien czas było dobrze, ale niedoładowana pojemność w akumulatorze się szybko zasiarczyła, i sytuacja wróciła do "normy"
O.T.o zakończeniu gwarancji auto "cudownie ozdrowiało"
Wracając do "średnich warunków eksploatacji": wspomniałem o dobrym stanie technicznym silnika - jeżeli silnik jest "nadgryziony zębem czasu" (zwłaszcza diesel) to wiadomo, że czasami trzeba dłużej pokręcić i fabryczna pojemność może okazać się niewystarczająca. Znowu kłania się bilans energetyczny - jeżeli jest wyraźnie dodatni problemów z naładowaniem być nie powinno. Inaczej: weźmy dwa samochody (identyczne) jeźdżące w identycznych warunkach i do jednego wsadzimy większy akumulator.
-oba silniki przy rozruchu wyciągają z akumulatora takie same porcje energii, i takie same porcje muszą więc zostać uzupełnione po uruchomieniu silnika
-w czasie jazdy używane są te same urządzenia biorące w obu autach tyle samo energii
Jak widać bilans w obu autach jest identyczny: jeżeli w jednym aucie akumulator będzie niedoładowany, to w drugim nastąpi to samo. Jest jeszcze mały niuans: akumulator o większej pojemności i wyższym prądzie rozruchowym ma zazwyczaj mniejszy opór wewnętrzny, co "samo z siebie" wymusza od alternatora większy prąd ładowania i szybsze uzupełnienie energii straconej na rozruch. Nie jest to jednak cała tajemnica sukcesu: powszechnie za kryterium sprawności układu ładowania przyjmuje się napięcie ładowania (czyli ok. 14,35 volta) Mało kto jednak wie, jak wygląda charakterystyka ładowania w większości samochodów. Przy ok. 70-80% naładowania akumulatora większość alternatorów nie pracuje już z pełną mocą - w miarę zbliżania się do magicznej wartości 14,35 volta prąd ładowania maleje coraz bardziej ( w czasie gdy akumulator jest jeszcze nienaładowany!) Co z tego że zabudujemy alternator dwa razy większy, skoro rzadko kiedy będzie pracował z pełną mocą? Dobry regulator napięcia powinien wymuszać od alternatora pracę z pełną mocą do czasu osiągnięcia przez akumulator pełnego naładowania, a potem szybko ten prąd ograniczyć do wartości podtrzymującej.
Ja mam założony akumulator 80% większy niż przewidziała fabryka, motorem (diesel) szczególnie teraz trzeba dłużej pokręcić (bo jest już wiekowy ), jeżdżę trasy krótkie, ale akumulator jest (od kilku lat)cały czas naładowany w 100% i elektrolit nie czernieje. Regulator napięcia został jednak specjalnie dobrany (z większej partii) pod kątem odpowiedniej charakterystyki ładowania.

Pzdr. Gerri

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/