MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 1:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 08, 2008 10:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Jako, że mam taki prawie nowy silnik, to przymierzam się do wrzucenia go pod maskę kombiaka.
Teraz moje pytanie: jakie części idą do wymiany?

Silnik-wiadomo
Skrzynia-oczywiste
Dyfer-też pytanie
Chłodnica-?
Wydech- kolektor i portki czy cały?
Licznik-wymiana
Pompa paliwowa-?
Wał napedowy-?
Rozrusznik-?
Alternator-?
Jakie zmiany w elektryce-?


Na górę
Post: czw maja 08, 2008 10:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Dyfer-looknij w przelozenia na znanej stronie, bo przelozenia zaleza rowniez od typu skrzyni
Chłodnica- to samo, o ile nie klima itd
Wydech- tyl chyba taki samy lub podobny (przynajmniej akcesoryjny sprzedaja do obydwu silnikow)
Pompa paliwowa- masz na pompie wtryskowej, a wiec do wywalenia
Alternator- to samo
Jakie zmiany w elektryce - diesle kompletny brak elektryki [zlosnik]

Dojdzie stacyjka i zabawa z podcisnieniem.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 7:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Alternator rozumiem inny ze względu na obroty silnika?
Trzeba dołożyć przekaźnik podgrzewania świec żarowych?
Czy wymiana stacyjki łączy się z gaszeniem silnika diesla?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 7:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Alternator rozumiem inny ze względu na obroty silnika? - chyba taki sam, co tutaj maja obroty do rzeczy, to nie pradnica [oczko]

Trzeba dołożyć przekaźnik podgrzewania świec żarowych? - trzeba

Czy wymiana stacyjki łączy się z gaszeniem silnika diesla? - tak

Zmian sporo

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 8:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Napisałeś:alternator to samo [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 8:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
przedewszystkim jest problem z lapami bo jest inna lawa pod silnikiem i trzeba zmienic mocowanie poduszek zarowno silnika jak i skrzyni (skrzyni to nie problem bo wystarczy przesunac nakretki w podluznicy) jednak poduszki silnika w benzynie sa inaczej mocowane i trzeba zrobic nowe mocowania, chlodnica od 230 napewno nie wyda w 250D bo jest duuuzo mniejsza, wydech bedziesz musial gdzies po drodze zmienic srednice rury ale najlepiej byloby caly wymienic, pompe paliwowa od 230 poprostu wywalasz i robisz przejsciówke na weżu, wał może pasować ale nie musi (moze byc rózńca w dłuhości okolo 5cm i kwestia czy tyle sie zejdzie na wielowpuscie) alternatow wystarczy wymienic kolo pasowe, stacyjka z obwodem podciśnienia może byc pominieta jesli zrobisz zaworek ekektryczny na podcisnienie który bedzie zamykal doplyw przy wylaczeniu pradu (imho lepsze to niz przekladanie stacyjki, wiazka do zwiec jest przy silniku a do przekaznika podlaczasz tylko 30,15,50 i kontrolke swiec,

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
trza jeszcze wyłamać wlew paliwa
diesle mają większe..
poduszki silnika są te same..chyba..

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 7:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
no i kwestia wyciszenia wnetrza.... podejrzewam ze bezyniaki maja duzo slabsze wyciszenie niz diesle wiec jak wsadzisz pod maske 250D to bedziesz mial duzo glosniej w srodku niz w aucie ktore wyjechalo z fabryki z takim silnikiem

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 9:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
miś89 pisze:
no i kwestia wyciszenia wnetrza.... podejrzewam ze bezyniaki maja duzo slabsze wyciszenie niz diesle wiec jak wsadzisz pod maske 250D to bedziesz mial duzo glosniej w srodku niz w aucie ktore wyjechalo z fabryki z takim silnikiem

nie - wygłuszenie jest takie samo, tzn mata na ścianie grodziowej od strony wnętrza, oraz mata na ścianie grodziowej przedniej od strony silnika.
Chłodnica pasuje jak M102 miało AC, inaczej jest za mała jak już zostało wspomniane.
Co do mocowania silnika, belka jest taka sama, jak masz łapy z poduszkami diesla to w bude po benzynie wejdzie bez problemu. Nawet z 320E na 200D się przekladało i pasuje.
Wydech, wystarczy zrobić łączenie , migomat, troche inwencji twórczej i pasuje, nie trzeba wymieniać całego wydechu - chyba że chcesz wymienić to będzie pasowało wszystko bez dorabiania.
Nie jest to jakoś szczególnie trudne, ot poprostu kolejny szczep na klekota [zlosnik]
Dodatkowo możesz mieś jedynie problem z wezami do układu chłodzenia, ale to już kwestia detali. Poszukaj też detali od gazu, bo może się okazać że silnik wejdzie a nie ma jak nim pojeżdzić ;)

Układ paliwowy, wywalasz wszystko co masz pod samochodem, filtry akumulatory paliwa, pompki, łączysz bezpośrednio bak z wężami do komory silnika i tam masz filtry itp .Proponuje wyjąć osłone gumową pod bakiem i wymienić przewody na nowe - stare mogą być już lekko popękane


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 5:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Dzięki panowie za pomoc ;)
Po podliczeniu kosztów odechciało mi się [szalone]
Kupiłbym ładnego oryginała [zlosnik]
Pozostaje mi poszukać jakiegoś 250D/TD bez silnika lub z silnikiem w stanie agonalnym.
;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl