MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Swap silnika z 230E na 250D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33616 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Waciak [ czw maja 08, 2008 10:24 pm ] |
Tytuł: | Swap silnika z 230E na 250D |
Jako, że mam taki prawie nowy silnik, to przymierzam się do wrzucenia go pod maskę kombiaka. Teraz moje pytanie: jakie części idą do wymiany? Silnik-wiadomo Skrzynia-oczywiste Dyfer-też pytanie Chłodnica-? Wydech- kolektor i portki czy cały? Licznik-wymiana Pompa paliwowa-? Wał napedowy-? Rozrusznik-? Alternator-? Jakie zmiany w elektryce-? |
Autor: | laudan [ czw maja 08, 2008 10:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Swap silnika z 230E na 250D |
Dyfer-looknij w przelozenia na znanej stronie, bo przelozenia zaleza rowniez od typu skrzyni Chłodnica- to samo, o ile nie klima itd Wydech- tyl chyba taki samy lub podobny (przynajmniej akcesoryjny sprzedaja do obydwu silnikow) Pompa paliwowa- masz na pompie wtryskowej, a wiec do wywalenia Alternator- to samo Jakie zmiany w elektryce - diesle kompletny brak elektryki ![]() Dojdzie stacyjka i zabawa z podcisnieniem. |
Autor: | Waciak [ pt maja 09, 2008 7:02 pm ] |
Tytuł: | |
Alternator rozumiem inny ze względu na obroty silnika? Trzeba dołożyć przekaźnik podgrzewania świec żarowych? Czy wymiana stacyjki łączy się z gaszeniem silnika diesla? |
Autor: | laudan [ pt maja 09, 2008 7:46 pm ] |
Tytuł: | |
Alternator rozumiem inny ze względu na obroty silnika? - chyba taki sam, co tutaj maja obroty do rzeczy, to nie pradnica ![]() Trzeba dołożyć przekaźnik podgrzewania świec żarowych? - trzeba Czy wymiana stacyjki łączy się z gaszeniem silnika diesla? - tak Zmian sporo |
Autor: | Waciak [ pt maja 09, 2008 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
Napisałeś:alternator to samo ![]() |
Autor: | roadrunner [ pt maja 09, 2008 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
przedewszystkim jest problem z lapami bo jest inna lawa pod silnikiem i trzeba zmienic mocowanie poduszek zarowno silnika jak i skrzyni (skrzyni to nie problem bo wystarczy przesunac nakretki w podluznicy) jednak poduszki silnika w benzynie sa inaczej mocowane i trzeba zrobic nowe mocowania, chlodnica od 230 napewno nie wyda w 250D bo jest duuuzo mniejsza, wydech bedziesz musial gdzies po drodze zmienic srednice rury ale najlepiej byloby caly wymienic, pompe paliwowa od 230 poprostu wywalasz i robisz przejsciówke na weżu, wał może pasować ale nie musi (moze byc rózńca w dłuhości okolo 5cm i kwestia czy tyle sie zejdzie na wielowpuscie) alternatow wystarczy wymienic kolo pasowe, stacyjka z obwodem podciśnienia może byc pominieta jesli zrobisz zaworek ekektryczny na podcisnienie który bedzie zamykal doplyw przy wylaczeniu pradu (imho lepsze to niz przekladanie stacyjki, wiazka do zwiec jest przy silniku a do przekaznika podlaczasz tylko 30,15,50 i kontrolke swiec, |
Autor: | gorex [ wt maja 13, 2008 11:57 am ] |
Tytuł: | |
trza jeszcze wyłamać wlew paliwa diesle mają większe.. poduszki silnika są te same..chyba.. |
Autor: | miś89 [ wt maja 13, 2008 7:06 pm ] |
Tytuł: | |
no i kwestia wyciszenia wnetrza.... podejrzewam ze bezyniaki maja duzo slabsze wyciszenie niz diesle wiec jak wsadzisz pod maske 250D to bedziesz mial duzo glosniej w srodku niz w aucie ktore wyjechalo z fabryki z takim silnikiem |
Autor: | Marcin S [ wt maja 13, 2008 9:38 pm ] |
Tytuł: | |
miś89 pisze: no i kwestia wyciszenia wnetrza.... podejrzewam ze bezyniaki maja duzo slabsze wyciszenie niz diesle wiec jak wsadzisz pod maske 250D to bedziesz mial duzo glosniej w srodku niz w aucie ktore wyjechalo z fabryki z takim silnikiem
nie - wygłuszenie jest takie samo, tzn mata na ścianie grodziowej od strony wnętrza, oraz mata na ścianie grodziowej przedniej od strony silnika. Chłodnica pasuje jak M102 miało AC, inaczej jest za mała jak już zostało wspomniane. Co do mocowania silnika, belka jest taka sama, jak masz łapy z poduszkami diesla to w bude po benzynie wejdzie bez problemu. Nawet z 320E na 200D się przekladało i pasuje. Wydech, wystarczy zrobić łączenie , migomat, troche inwencji twórczej i pasuje, nie trzeba wymieniać całego wydechu - chyba że chcesz wymienić to będzie pasowało wszystko bez dorabiania. Nie jest to jakoś szczególnie trudne, ot poprostu kolejny szczep na klekota ![]() Dodatkowo możesz mieś jedynie problem z wezami do układu chłodzenia, ale to już kwestia detali. Poszukaj też detali od gazu, bo może się okazać że silnik wejdzie a nie ma jak nim pojeżdzić ![]() Układ paliwowy, wywalasz wszystko co masz pod samochodem, filtry akumulatory paliwa, pompki, łączysz bezpośrednio bak z wężami do komory silnika i tam masz filtry itp .Proponuje wyjąć osłone gumową pod bakiem i wymienić przewody na nowe - stare mogą być już lekko popękane |
Autor: | Waciak [ śr maja 14, 2008 5:36 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki panowie za pomoc ![]() Po podliczeniu kosztów odechciało mi się ![]() Kupiłbym ładnego oryginała ![]() Pozostaje mi poszukać jakiegoś 250D/TD bez silnika lub z silnikiem w stanie agonalnym. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |