MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 3:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 6:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Witam!
Stałem sie świeżo upieczonym właścicielem SECa 560 i mam zamiar go wskrzesić z martwych :) Autko stało około 3 lat zanim je kupiłem, i wiadomo że teraz wiele w nim nie działa...ale cóż, nie można pozwolić żeby go ktoś pociął.
Tyle wstępu, mam kilka pytań i problemów:
Po pierwsze silnik nie chodził i nie można było go sprawdzić przed zakupem, wiec dopiero po zaczęło sie szukanie, silnik odpalał na kilka sekund i gasł. Udało sie go odpalić podając napięcie na pompe. Silnik chodzi, ale nie działa obrotomierz i jak jest zimny to ma niskie obroty (ale i tak za wysokie niż normalnie) a jak sie nagrzeje i muśnie sie gaz to od razu wchodzi na wysokie obroty - około 2500-3000 i tak już trzyma nawet po ponownym odpaleniu. Następna sprawa to im bardziej silnik jest nagrzany tym bardziej dymi na niebiesko, a jak już ma normalna temperature to dymi jak lokomotywa, i na dodatek sie przegrzewa, nawet po wyjeciu termostatu, zblokowaniu wisko które sie nie włączało i pełnym ogrzewaniu dalej sie grzeje i dochodzi do 100 nawet 110 stopni, dalej już nie próbowałem... no i chciałbym żeby mi ktos popisał co może być przyczyną tych wszystkich usterek...jeszcze dodam ze nawet na chłodnym motorze po dodaniu gazy kopci na niebiesko. Proszę o pytania które pomoga w diagnozie. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Jeszcze pytanko czy może ktoś ma taki przekaźnik do pompy bo ten który był oblutowałem i nic, wiem że pasuje od 420 i od 560 .

_________________
Teraz 126 260 SE
SEC 560
W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 8:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
pierwsza sprawa jesli tego jeszcze nie zrobileś a w baku bylo paliwo to musisz albo dodac duzo dodadkow zwiekszajacych oktany albo zlać paliwo i zatankować nowe. ja tez swoje auto uruchamialem po 3 latach stania i w sumie jedyna zecza jaka przeszkadzala w dzialaniu silnika było zwietrzale paliwo.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 09, 2008 10:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
wydaje sie że masz pęknietą uszczelke pod głowicą (gotujący płyn), pompa to może być zimny lut w przekaźniku(u mnie tak było), obstawiam na 90% że głowice trzeba jednak ściągnąć (niebieski dym chyba że uszczelniacze masz w tragicznym stanie), zacinać się moze na przepływomierzu ale to mozna w miare łatwo naprawić wazne aby rozbierać wszystko zachowując czystośc tłoczek nasmarować i bedzie ładnie działało ale tym to bym sie nie martwił na razie, najpierw to mozna by cisnienie zmierzyć

wstaw fotke tej płytki to ci wskaże gdzie u mnie puścił lut, ewentualnie która część mogła nawalić gdyby dalej nie działało, czy mierzyłeś cokolwiek na tej płytce czy lutowałeś w ciemno ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 10, 2008 11:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Paliwo oczywiście zostało zalane nowe, olej zmieniony odrazu dwa razy. Lutowałem wszystkie luty w tej płytce. A co może mieć wpływ na nie działający obrotomierz? Może to być powiązane wszystko?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 10, 2008 12:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Mecenas_sztuki pisze:
A co może mieć wpływ na nie działający obrotomierz?

zaśniedziały bezpiecznik. Wymień wszystkie na nowe, ceramiczne.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 10:56 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Witam!
Następny dzien walki za mną, co do gaśniecia to na 90 procent ten przekaźnik jest ok, ale znajomy mi pozyczył taką rospiske do diagnostyki i po zmierzeniu wsyszło ze to czujnik cieczy chłodzacej lub jego obwód, i teraz mam pytanie gdzie są wszystkie czujniki, bo dwa są nad termostatem, jeden od wskaźnika, drugi od wiatraków tak? A czy jest jeszcze jakiś? Bo może on jest uszkodzony i pokazuje mu jakąś temperature z kosmosu i go wyłącza.
Po rozebraniu kompa widziałem ze juz był lutowany, i czy moze sie zdarzyc ze on moze byc padniety? Bo sprawdzałem sam licznik(obrotomierz) w swojej 190 i napewno działa. Sprawdze jeszcze te bezpieczniki, chociaż już bardzo dużo ich zmieniłem.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 11:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Mecenas_sztuki pisze:
Sprawdze jeszcze te bezpieczniki, chociaż już bardzo dużo ich zmieniłem.

Wymień wszystkie- koszt niewielki, a chociaż co chwilę nie będą Cię wkurzać. Jeżeli będziesz coś potrzebował do silnika konkretnie, to dawaj znać, bo zostało mi parę rzeczy po wymianie mojego.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 11, 2008 3:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Jutro wymienie wszystkie i zobaczymy. Wielka prośba żeby ktoś mi dzisiaj jeszcze napisał czy jest jeszcze gdzieś trzeci czujnik temperatury oprócz tych dwóch na zewnątrz przy termostacie żebym jutro w pracy mógł sie tym zająć. Z góry dziekuje!!!

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 7:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Mecenas_sztuki pisze:
czy jest jeszcze gdzieś trzeci czujnik temperatury oprócz tych dwóch na zewnątrz przy termostacie

Musisz zdjąć filtr powietrza i zobaczysz trzeci czujnik. Nie wiem, który masz rok tego sec'a, więc powiem tak: albo będzie zielony z dwoma wyjściami, albo czarny - na taką okrągłą kostkę i 4 piny. Jest wkręcony w kolektor dolotowy, po stronie kierowcy. To jest właśnie czujnik od układu KE i od zapłonu.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 5:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Dziekuje bardzo już mi sie udało to dzisiaj ustalić:)
Znowu dzisiaj dzien walki i kolejne fakty ustalone. Mam zamieniony moduł zapłonowy...jest od silnika który ma koło 240 km a ja mam 279 ( 205 kW).
Jesli jest włożony niepasujący to czy moga być takie objawy jakie opisałem? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> aha rocznik 88

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 5:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
Mogą być cyrki, nie ten moment kopnięcia i masz pan efekt:) w Renówce np mialem taki przypadek ze zamienione byly kompy auto mialo 144km a komp byl 132 km noo i efekt byl taki ze spalanie wzrosło do ok 40/100 benzyny :| az sie przeraźiłem jak tym wyjechalismy, :)

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 9:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
w kwestii kopcenia, to obstawiałbym gumki zaworowe.
po takim staniu bez uruchamiania guma poprostu sparciała i efekt widać z tyłu.

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 9:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
yagood pisze:
w kwestii kopcenia, to obstawiałbym gumki zaworowe.

chodzi o uszczelniacze trzonków zaworów :)??
Ano bardzo prawdopodobne, że nadają się tylko do wymiany (do V8 jakieś 80-90zł). A długo stał ten SEC?? może zapieczone pierścienie (i bóg wie co może jeszcze być :P )
Uszczelkę pod głowicą też wypada sprawdzić na biegu.
Mecenas_sztuki pisze:
Mam zamieniony moduł zapłonowy...jest od silnika który ma koło 240 km a ja mam 279 ( 205 kW).

Oczywiscie do wymiany... bo z tego co wiem z modułem zapłonowym nie jest jak z benzyną (że można zalać albo 95 albo 98 .. albo v-power ;) )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 7:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Moduł okazuje sie ze jest od tego motoru, ale jest na 99 uszkodzony, dzisiaj go odkreciłem od nadkola, i zapalił i nie zgasł, potem znowu gasł, potem znowu nie i tak w kółko. A jak chodził i sie w niego uderzało to gasł. No i obrotomirze, czujnik obrotów w skrzyni jest dobry i tylko tam może gubić sygnał, pozatym doszedłem do tego że przy odpalaniu obrotomierz działa tylko że wskazuje o 10 razy wieksze wartości, czyli jak przy odpalaniu ma jakieś 400, 600 obrotów to obrotomierz pokazuje 4000 do góry, a jak już odpali i ma wyższe i wogóle nie działa tylko delikatnie drga, no i skoro moduł podaje takie obroty to pewnie dlatego zostaje odłączona pompa. Tak wiec szukam modułu z końcówką 701...

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 7:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mecenas_sztuki pisze:
Tak wiec szukam modułu z końcówką 701...


No to pechowo, to są drogie moduły o czym nie jeden z nas się przekonał. [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl