MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

gdzie śruba do regulacji wolnych obrotów?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33656
Strona 1 z 1

Autor:  zabawa01 [ sob maja 10, 2008 10:36 pm ]
Tytuł:  gdzie śruba do regulacji wolnych obrotów?

Witam serdecznie

mam silnik M103 i ma on za niskie obroty (w pozycji D automata tak ok 500 obr/min)

pytanie 1:

gdzie się reguluje wolne obroty? jako śrubokręt tam wchodzi?
ostatnio jak zdjąłem filterek powietrza to chciałem coś pomieszać w dziurce E, ale nic tam nie widziałem więc zaniechałem.

http://w114-115.org.pl/forum/img01/1210 ... wtrysk.jpg

pytanie 2

jaki epowinny być wolne obroty w tym silniku w pozycji P a jakie w D?

dziękuję za odpowiedzi.

Daniel Z.

[/img]

Autor:  ukaniu [ sob maja 10, 2008 10:40 pm ]
Tytuł: 

W M103 nie reguluje sie obrotów, robi to elektronika.
W KE nie kręci się śrubami z powodu widzimisię bo można sobie zrobić kuku.
E - to regulacja składu mieszanki. Poszukaj było wiele wątków na ten temat szkoda strzępić klawiatury.

Masz jakieś kłopoty z powodu obrotów jałowych? 500 (zmierzone) to nie jest dużo ale jeśli są stabilne to nie ma co walczyć. Przypuszczam, że faktycznie obroty są prawidłowe a wskaźnik oszukuje.

Autor:  zabawa01 [ sob maja 10, 2008 10:53 pm ]
Tytuł: 

W M103 nie reguluje sie obrotów, robi to elektronika.
W KE nie kręci się śrubami z powodu widzimisię bo można sobie zrobić kuku.

DLATEGO WOLĘ NAJPIERW ZAPYTAĆ TYCH CO SIE ZNAJĄ

E - to regulacja składu mieszanki. Poszukaj było wiele wątków na ten temat szkoda strzępić klawiatury.

SIEDZĘ TUTAJ CODZIENNIE I PRZEGLĄDAM, ALE NIC NIE MOGĘ ZNALEŹĆ


Masz jakieś kłopoty z powodu obrotów jałowych? 500 (zmierzone) to nie jest dużo ale jeśli są stabilne to nie ma co walczyć. Przypuszczam, że faktycznie obroty są prawidłowe a wskaźnik oszukuje.

SĄ 500 I SĄ ZA MAŁE I MUSZĘ MIEĆ WIĘKSZE


MAM 2 KONKRETNE PYTANIA
A ZAMIAST 2 KONKRETNYCH ODPOWIEDZI DOSTAJĘ CAŁY WYKŁAD NIE NA TEMAT.
NIE OBRAŹ SIĘ KOLEGO.
POZDRAWIAM

Autor:  ukaniu [ sob maja 10, 2008 11:12 pm ]
Tytuł: 

Hehe, leń
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=30236&postdays=0&postorder=asc&&start=15
Ja się nie obrażam, tylko nie krzycz...
A co do obrotów to już odpowiedzialem.

Autor:  zabawa01 [ sob maja 10, 2008 11:17 pm ]
Tytuł: 

dziękuję bardzo, naprawde szukałem

czytam chyba wszysko na forum - taki maniak ze mnie (pewnie jak większość z nas)

Autor:  Gerri [ ndz maja 11, 2008 12:23 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
W KE nie kręci się śrubami z powodu widzimisię bo można sobie zrobić kuku.


Po raz kolejny pozostaje mi tylko potwierdzić wypowiedź kolegi ukaniu

Są pewne sposoby, żeby obroty zwiekszyć - ale do tego trzeba mieć naprawdę DUUUŻE doswiadczenie. Można więcej spieprzyc niz poprawić, a jak źle którąś śrubką pokręcisz - to powrót do stanu fabrycznego może się okazać dla amatora niemożliwy...

Podstawa: sprawny układ radzi sobie z obrotami prawidłowo. Jeżeli sobie nie radzi - to znaczy, że któryś z elementów układu działa nieprawidłowo i trzeba go po prostu znaleźć i uszkodzenie naprawić. Podnoszenie obrotów w tym momencie to jest (jak to powiedział któryś z naszych światłych polityków) "maskowanie gówna dezodorantem" (czy jakoś tak to było) [zlosnik]

Autor:  _me: how_ [ ndz maja 11, 2008 12:29 am ]
Tytuł: 

zabawa01 pisze:
SIEDZĘ TUTAJ CODZIENNIE I PRZEGLĄDAM, ALE NIC NIE MOGĘ ZNALEŹĆ


zabawa01 pisze:
dziękuję bardzo, naprawde szukałem
czytam chyba wszysko na forum - taki maniak ze mnie (pewnie jak większość z nas)


Ale czytasz wszystko jak leci, czy korzystasz z wyszukiwarki?

Autor:  zabawa01 [ ndz maja 11, 2008 1:00 am ]
Tytuł: 

ha ha :) wszystko

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/