MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wibracje
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33688
Strona 1 z 2

Autor:  ZGi [ pn maja 12, 2008 8:21 pm ]
Tytuł:  Wibracje

Panowie moze ktos bedzie mial pomys. Rzecz sie dzieje nie regularnie.
Przy predkosci ok 70 km /h auto wpada w wibracje. tak jak by tyl. czasami na prostej a czasami podczas skrecania lekko w lewo. ponizej oraz powyzej predkosci jest OK.


Sprawdzilem kola sa wywazone. felgi proste. moze macie jakas koncepcje? tyl bez lozow. przod tez.

Gdyby to bylo regularnie to latwiej bylo by znalesc a tak raz jest raz nie. Na roznych ulicach (sie dzisiaj smialem bo na tarchominie mu przeszlo ale na zoliborzy mial dolegliwosc)

Moze wal napedowy robic taki objaw ?

Autor:  voytas [ pn maja 12, 2008 8:45 pm ]
Tytuł: 

Moim zdaniem to jednak koła...

Ja 3 razy wyważałem aż w końcu trafiłem na wulkanizatora który potwierdził że są krzywe. Wymieniłem felgi i wibracje znikły...

Czy te wibracje czujesz na kierownicy czy bardziej z tyłu?
Może zamień na próbę koła na jednej stronie (przód na tył) i zobacz czy sytuacja się nie zmieni...

Autor:  Radek_3City [ pn maja 12, 2008 9:00 pm ]
Tytuł: 

Miałem coś podobnego, lecz w zakresie 100-110 km/h. Pomogło wyważenie wału, niewielki koszt i jest si.
Pozdr.

Autor:  ZGi [ pn maja 12, 2008 9:41 pm ]
Tytuł: 

kola sa ok. wywazalem nie w jakiejs wulkanizacji tylko na dobrym sprzecie :D NorAuto. Wibracy raczej z tylu. na kierownicy cisza. Stalo sie to nagle. Jutro podmienie i zobacze. Najciekawsze jest to ze nie jest to ciagle. zdaza sie ze jest spokoj

Autor:  MercBeginner [ pn maja 12, 2008 10:21 pm ]
Tytuł: 

No to może rzeczywiście to wał wpada w drgania.
Wydaje się prawdopodobne, jeśli łożysko jest wyrobione to raz
może utrzymywać wał na swoim miejscu a czasem wypada
z prawidłowego toru.

Autor:  mic21 [ pn maja 12, 2008 11:14 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
No to może rzeczywiście to wał wpada w drgania.
Wydaje się prawdopodobne, jeśli łożysko jest wyrobione to raz
może utrzymywać wał na swoim miejscu a czasem wypada
z prawidłowego toru.


panowie mam to samo. Raz jest cisza a raz wibruje. A ta guma może to powodować z wału? czyli ten tłumik drgań wału

Autor:  Janfocus [ wt maja 13, 2008 12:33 pm ]
Tytuł: 

proponuję przyjrzeć się amortyzatorom z tyłu...

Autor:  mic21 [ sob maja 17, 2008 8:06 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
proponuję przyjrzeć się amortyzatorom z tyłu...


To nie amortyzatory to wał bo dzisiaj padła guma na wale od strony skrzyni biegów. Wyrwało ją doszczętnie i wypadły te tulejki. Powodem było ciągnięcie lawety z paką załadunkową z plandeką 2metry szeroka na 2 metry wysoka. Ściana na wiatr straszna i max 80km/h szedł a nigdy nie udało sie piątego biegu wrzucić. I tylko całą trase na 3 biegu a czasami 4 bieg :cry: gaz non stop na full i woda w chłodnicy non stop 90 stopni :evil: . Waga tylko 1100kg ale opór wiatru był taki jak bym 3000kg ciągnął no i padła ta guma na wale :evil: No i teraz problem ją wymontować bo niema dojścia kluczem z drugiej strony by przyblokować kluczem :x Pół dnia zmarnowałem dzisiaj a i tak nie dało sie odkręcić :cry:
ps. Zjadł 250ml oleju silnikowego na 100km z tego powodu :evil:
spalanie myłśle wyszło 15l ON/100km [szalone] jeśli nie wiecej :o

Autor:  bary123ce [ sob maja 17, 2008 11:11 pm ]
Tytuł: 

a czym Ty to ciągałeś?? :o

Autor:  kuba124 [ ndz maja 18, 2008 12:59 am ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
a czym Ty to ciągałeś??

Chyba Jettą. [zlosnik]

Autor:  ZGi [ ndz maja 18, 2008 9:34 am ]
Tytuł: 

Bylem na szok testerze i amorki sa 73 % za to prawa tylna strona wpada w jakies wibracje. Chyba ktoras poduszka jutro lookne

Autor:  mic21 [ ndz maja 18, 2008 8:31 pm ]
Tytuł: 

Posiadam W201

Przeczytałem całą opcje szukaj na forum i :x nic...
Potrzebuje wymienić od strony skrzyni biegów tą gume. No i problem bo po odsunięciu wału jest za mało miejsca by ją wyjąć. Da sie więcej odsunąć niż 2 cm??
drugie pytanie. Ten metalowy pierścień z gumą jest potrzebny? bo bym chciał go wywalić i tylko gume zamontować tak jak jest z tyłu przy moście zmontowana bez pierścienia tego.
aha bym zapomniał.
-Po wymianie tej gumy i pierścienia potrzebne jest wywarzanie wału??


na allegro guma kosztuje 120zł a pierścień metalowy z gumą to kolejne 120zł.
A mechanik pewnie policzy swoje więc chce to sam wymienić.
ps. da sie to samemu zrobić?

mam auta zastępcze do jazdy więc chce na spokojnie to naprawić i wszelkie sugestie pomocy w naprawie są mile widziane.

dzięki z góry za jakąkolwiek pomoc.

Autor:  ZGi [ wt maja 20, 2008 6:36 pm ]
Tytuł: 

Przyczyna wibracji TYLU (tak tylu) byla walnieta koncowka drazka kierowniczego. WIdocznie dostawal takich wibracji ze dupa chodzila.

zrobione

Autor:  ukaniu [ śr maja 21, 2008 12:19 am ]
Tytuł: 

Zwykle po poluzowaniu wału nakrętką na wieloklinie można go cofnąć więcej niż 2cm. Jeśli nie to coś wał za długi... można sobie w sumie pomóc i odkręcić całkiem podporę.
Pierścień stalowy na gumie ma za zadanie popraawić cichobieżność pracy wału podczas przenoszenia niewielkich obciążeń. Można go usunąć ale... (moje zdanie jest takie, że lepiej abym go nie wypowiadał na temat druciarstwa).
Po wymianie gumy i pierścienia wyważanie jest niekonieczne. O ile wymiany nie przeprowadza się za pomocą młota i przecinaka. Wał to cienkościenna rura i nawet niewielkie puknięcie z boku może ją uszkodzić.

Autor:  paka221 [ śr maja 21, 2008 9:35 pm ]
Tytuł: 

ciekawi mnie kolego jaką końcówkę drążka miałeś walniętą od której wibracja mogła powstać.
a co do wyjęcia wału od strony skrzyni to wykręcasz trzy śruby mocujące
wał do gumy + jedną imbusową łączącą skrzynię z gumą i wał cofasz na wielowpuście.ma wyjść miejscem brakującej śruby imbusowej.
i jeszcze się tak nie zdarzyło żeby nie wyszsedł.
pozdr

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/