MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
OŚwietlenie bagażnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33746 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jacor69 [ czw maja 15, 2008 12:24 am ] |
Tytuł: | OŚwietlenie bagażnika |
Stała się rzecz niesłychana ![]() ![]() |
Autor: | Prezeslaw [ czw maja 15, 2008 2:20 am ] |
Tytuł: | |
Rozumiem, że lampka znajduje się w klapie. A zatem przewód musi iść od klapy - ruchoma część na zawiasach - do reszty nadwozia - części (w tym układzie odniesienia) nieruchomej. A zatem warto jest bardzo dokładnie obejrzeć (poruszać, ponaciągać, pozginać) przewód od samej lampki w klapie dokąd się da. Pancerzyk tego przewodu wygląda na solidny, ale po "paru" latach może się przetrzeć. U mnie tak było. Przeciąłem go w trefnym miejscu i związałem (z odpowiednią dozą izolacji). Zadbaj o to. Nie chcesz chyba, żeby autko Ci się zjarało, a jest to możliwe, bo przy tego typu usterkach łatwo o zwarcie, a "skromne" parametry żaróweczki w bagażniku sprawiają, że bezpiecznik nie zawsze Cię uratuje. Jeśli chodzi o czujnik otwarcia klapy, to on chyba zamontowany jest "na dole" - przy nieruchomej części. Jak otwierasz klapę, to czujnik łapie w pewnym momencie (ok. 2cm podniesienia klapy) i od tego momentu jego położenie się nie zmienia, a więc to, czy otworzysz klapę do końca, czy tylko do połowy, nie ma nic wspólnego z czujnikiem jej otwarcia. Najpierw sprawdź dokładnie przewód. Pozdrawiam. P.S. Nie wiem jak wyglądają takie czujniki w zależności od roczników i gdzie są. U mnie jest to zwykły bolec dociskany przez klapę bagażnika do nadwozia przy zamknięciu. P.S.2 Napisałem, że u siebie związałem tylko te kabelki - oczywiście promuję metody bardziej profesjonalne - lutownica i odpowiednia izolacja. |
Autor: | Gerri [ czw maja 15, 2008 8:42 am ] |
Tytuł: | |
Na 100% złamany kabel przy zawiasie (w miejscu gdzie się przełamuje przy zamykaniu klapy) ZŁAMANY JEST (najprawdopodobniej) WIĘCEJ NIŻ JEDEN KABEL - dlatego proponuję nie ociągać się z interwencją! |
Autor: | miś89 [ czw maja 15, 2008 10:38 am ] |
Tytuł: | |
kolega Prezeslaw dobrze wszystko opisal ale mam wrazenie, ze Jacor69 ma kombii i tam sytuacja wyglada troche innaczej. Swiatlo powinno sie zapalac zaraz po otwarciu klapy i gasnac po jej zamknieciu, a porzyczyna gasniecia swiatla w polowie otwarcia to tak jak napisal Gerri najprawdopodobniej zlamany kabel kolo zawiasow. |
Autor: | Gerri [ czw maja 15, 2008 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
No tak - stary dylemat. "T" U MERCEDESA TO KOMBI!! Czyli dalej nic nie wiemy. Nie zmienia to faktu, że usterka pojawia się w obu wersjach nadwoziowych i ma tą samą przyczynę. Tylko w kombiku jest DUUUUŻO trudniejsza do naprawy... ![]() |
Autor: | jacor69 [ czw maja 15, 2008 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiście jest to 3 litrowy diesel w wersji T czyli kombi ![]() No to widzę że naprawdę jest problem bo dostać się do kabli w kombi to nie lada sztuka... Pozdrawiam! |
Autor: | Gerri [ czw maja 15, 2008 11:44 pm ] |
Tytuł: | |
Nad tylnym, bocznym oknem, po zdjęciu plastikowej osłony ukaże się listwa zaciskowa łącząca kabelki klapy z nadwoziem. Jest tam mozliwość pociągnąć sobie za każdy jeden kablek i stwierdzić który jest urwany. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |