MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Światła wstecznego
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33754
Strona 1 z 1

Autor:  Prezeslaw [ czw maja 15, 2008 7:21 pm ]
Tytuł:  Światła wstecznego

Szukałem i znalazłem parę postów na ten temat, ale nie wszystko mi się wyjaśniło.

Światła wstecznego działają u mnie jak im się chce. Przeważnie nie załączają. Problem jest chyba gdzieś w okolicach lewarka. Jest tam gdzieś czujnik? Jak się do niego dobrać, żeby niczego nie połamać? W sobotę mam trasę do zrobienia i chciałbym do tego czasu się z tym uporać. Pomożecie?;)

Autor:  Gerri [ czw maja 15, 2008 7:53 pm ]
Tytuł: 

Jakbyś jeszcze napisał JAKĄ MASZ SKRZYNIĘ...

Autor:  Prezeslaw [ czw maja 15, 2008 7:56 pm ]
Tytuł: 

A rzeczywiście. Skrzynka to manual piątka.

Autor:  kosa [ pt maja 16, 2008 1:24 am ]
Tytuł: 

Nie tyle czujnik, co bolec (włącznik), który załącza wsteczne światło. Prawdopodobnie z biegiem lat wytarł się troszkę. Musisz zdjąć mieszek od lewarka i będziesz miał wszystko na widoku.
Naklejanie na końcówkę bolca jest mozolne i nie wiadomo jak długo potrzyma, więc radzę wsadzić na ten bolec (na wcisk) plastykową tulejkę, tak żeby wystawała deczko. Tylko nie przesadź, żeby Ci się światełko stecznego przy II lub IV biegu nie paliło.
Trochę czasu na tą zabawę manualną może zejść, aczkolwiek prosty i skuteczny zabieg.
Powodzenia

Autor:  Prezeslaw [ pt maja 16, 2008 1:30 am ]
Tytuł: 

Ok. Tylko jak zdjąć mieszek? Ten plastyk jakoś trzeba wyciągnąć, czy po prostu wyciągnąć materiał na "chama"? Nie chcę czegoś porwać, ani otworzyć tego tak, żeby potem nie poskładać.

Autor:  beet [ pt maja 16, 2008 1:58 am ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
czy po prostu wyciągnąć materiał na "chama"?


Moze nie na "chama", ale jak zlapiesz palcami po jednej i drugiej stronie, to wystarczy niezbyt mocno pociagnac i cala plastikowa ramka razem z mieszkiem wyskoczy z mocowan. Nic Ci sie nie porwie, a zeby polamac ramke, to trzeba sporej sily.

Pozdrawiam

Autor:  Prezeslaw [ pt maja 16, 2008 2:21 am ]
Tytuł: 

No jak próbowałem wyciągać za ramkę, to nie szło. Nie chciała się wysunąć. Jak ciągnąłem za materiał, to wysuwał się sam materiał, bez ramki. W dzień jeszcze popróbuję...

Autor:  Chuck Norris [ pt maja 16, 2008 3:31 am ]
Tytuł: 

i starczy sam materiał... jak go zdejmiesz to bedziesz wszytsko widział... nie wiem po co ci każą ramkę też zdejmować...

Autor:  Gerri [ pt maja 16, 2008 8:35 am ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
nie wiem po co ci każą ramkę też zdejmować...


Są wykonania, że mieszek jest na stałe przymocowany do ramki (takimi małymi listewkami i zszywaczami)
Jak się nie umie rozpoznać wersji, to dla bezpieczeństwa lepiej wyjąć całość, a i dostęp wtedy do wyłącznika lepszy...

Jeżeli przy naciskaniu palcem wyłącznik działa, to poddaję również pod uwagę możliwość złej regulacji długości cięgna, które jest odpowiedzialne za załączanie wstecznego biegu.
Jeżeli przy operacji manualnej wyłącznik nie działa, światła natomiast zapalają się po włożeniu we wtyczkę zworki - to usterka jest wewnątrz wyłącznika (zaśniedziałe styki) Da się go od biedy rozebrać i złożyć, jednak nie jest drogi i proponowałbym nowy.

Autor:  Prezeslaw [ pt maja 16, 2008 7:42 pm ]
Tytuł: 

No więc... Wyciągnąłem cały ten panel (z przełącznikami od szyb, lusterka i świateł awaryjnych) --> czujnik światła wstecznego jak na dłoni. Poprawiłem styki na wtyczce i napsikałem mu WD40 (na bolec - żeby się trochę umył w środku). Niestety nie udało mi się wymontować i rozebrać samego czujnika (nie chciałem robić zbyt wielkiego bałaganu). W każdym razie widać, że sam czujnik już umiera. Chociaż po tej operacji powinien jeszcze trochę pobanglać --> odzyskałem światła wstecznego. Dzięki za pomoc.

Autor:  mic21 [ pt maja 16, 2008 8:22 pm ]
Tytuł: 

ten czujnik jest zamontowany na dwie łapki na zatrzask i z tyłu tylko śróbokrętem nacisnąć i sam wyskoczy. Przerabiałem to dzisiaj bo niemam wstecznego bo jedna ta łapka sie złamała ale związałem to i działa. Bo jutro w trase z lawetą po pake do mojego MB100 i musze mieć wszystko sprawne.

Autor:  Prezeslaw [ pt maja 16, 2008 9:36 pm ]
Tytuł: 

mic21 Jesteś pewien, że u Ciebie jest tak samo? Mówisz o swojej 2.0D? Jeśli masz skrzynię 4 to będzie chyba inaczej. Czy w czt5erobiegowej wsteczny też jest do tyłu? Ja mam u siebie piątkę i rakietowy w prawo do tyłu a więc czujnik też jest od strony "rufy".

Autor:  mic21 [ pt maja 16, 2008 9:44 pm ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
mic21 Jesteś pewien, że u Ciebie jest tak samo? Mówisz o swojej 2.0D? Jeśli masz skrzynię 4 to będzie chyba inaczej. Czy w czt5erobiegowej wsteczny też jest do tyłu? Ja mam u siebie piątkę i rakietowy w prawo do tyłu a więc czujnik też jest od strony "rufy".

tak 2.0 D 190 5-tka i wsteczny do tyłu obok siebie z piątką są.
mam 5 biegów. i wsteczny trzeba wcisnąć i do tyłu lewarek dac na prawą strone na maxa

Autor:  Prezeslaw [ pt maja 16, 2008 10:03 pm ]
Tytuł: 

Aha. No ja mam piątkę z przodu. Ale wsteczny tak samo się wbija, jak u Ciebie. Popróbuję jeszcze kiedyś. Na razie uznam, że zrobione doraźnie. Przynajmniej wiem, jak się za to chwycić. Dzięki.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/