MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 16, 2008 9:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Mercedes 124 230TE BIG PROBLEM
Płynu ubywa 1l na 1000km- układ szczelny, olej tip-top, nie dymił nic a nic, osiagi powyżej średniej, pali tyle co zawsze, oleju nie przybywa, nie robi się masło.

Ale dzisiaj 2l na 200km - temperatura płynu chłodzenia ponad normę,przewody twarde i co chwila uruchamia się wiatrak, ma problem ze schłodzeniem, a dziś zauważyłem wyciek pod pompą wody i woda się zagotowała- wylatywała przez korek(wężyk)!


Kilka pytań:
1)Czy możliwe że poleciała uszczelka pod głowicą?
2)Czy wymiana samej pompy coś zmieni?
3)Co jescze wymienić przy uszczelce(uszczelniacze zaworów,szlif gniazd itp)
4)Czy ktoś już ma za sobą podobne doświadczenia?

Czy może szukać drugiego silnika nie cierpię rozbierania - czy to da się do kupy poskładać?

Mechanik stwierdził że głowica i pompa, ale ufam bardziej Wam niż mechaniką.

Z góry dziękuje za pomoc

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)
aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 10:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Jestem właśnie około 4kkm po generalnym remoncie głowicy w moim M102 2.3 (K-Jet).

Wytrzyj silnik i węże od układu chłodzenia. Przejedź kawałek i sprawdź skąd cieknie. Może wystarczy tylko uszczelka pod deklem, ale z tego, co piszesz wynika, że pewnie pod głowicą też. Do tego mogą dojść uszczelniacze. Po zdjęciu głowicy mechanik będzie mógł stwierdzić, co z uszczelniaczami. Może nie trzeba będzie ich wymieniać..
Wymiana samej pompy (lub jej regeneracja, uszczelnienie - czy co się tam z pompą robi) zmieni to, że nie będzie ciekło z pompy.
Mechanik może sobie stwierdzić, że to głowica i pompa. Kwestia jak to zrobi. Jeśli będziesz musiał robić szlif gniazd, to uważaj do kogo oddajesz głowicę. Bardzo łatwo to spieprzyć. Szukaj kogoś z dobrą opinią, bo jak źle Ci przyszlifuje, to połapiesz się dopiero po przejechanych 2kkm.
Jak dobrze poszukasz to zrobisz to w granicach 700zł, może nawet mniej. Szlif + części =ok 400zł

Jeśli ten silnik dobrze Ci chodził, to go nie zamieniaj tylko ze względu na głowicę. Remont głowicy trzeba po prostu zrobić raz na parę/parenaście lat.

Pozdrawiam.

P.S. Skąd jesteś? Może będę mógł Ci kogoś polecić.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 11:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Wielkie dzięki za podpowiedż.Przewody sprawdzałem i są ok tzn nie cieknie. Wiem chociaż jakie to koszty.
Jestem z Łodzi jak znacie kogoś w tym mieście kto względnie robi tego typu naprawy to bardzo proszę o namiary.

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 11:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
No Łódź niestety jest mi dosyć obca. Generalnie szukaj kogoś taniego. To nie są trudne rzeczy. Poza jednym wyjątkiem. Szlifowanie gniazd - tu musi być fachowiec i dobrze by było, gdyby miał już jakieś doświadczenie, co do MB.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 1:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
peeteer pisze:
Czy możliwe że poleciała uszczelka pod głowicą?

Tak przedmuch jest na drodze cylinder-układ chłodzenia i nie musi bruździć do oliwki ale zrób pomiar ciśnienia na garch, jak jest trafienie będzie niższe ciśnienie.
peeteer pisze:
Czy wymiana samej pompy coś zmieni?

Jeśłi jest trafiona uszczelka, to nie
peeteer pisze:
Co jescze wymienić przy uszczelce

tak jak napisałeś uszczelniacze trzonków zaworów i planowanie głowicy co do zaworów, to zależy jak kompresja na pozostałych, bo samo przeszlifowanie nie da gwarancji pod stary zawór
peeteer pisze:
Czy ktoś już ma za sobą podobne doświadczenia?

pewnie nie jeden z Forumowiczów zboczonych do tej marki [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 10:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Dzięki serdeczne,znalazłem mechanika robocizna 400zł szlif 60zł części mam hurt więc uszczelka 65+14+3 pompa 160zł.
Jutro zapodam mu Wasze sugestie.
Strasznie nie lubię rozbierania silnika - to będzie pierwszy raz, wcześniej kupowałem cały silnik i działa po dziś dzień w 123.

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 10:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
to co taka tania ta uszczelka?? .. o uszczelkach ponizej 120zł nigdy nie słyszałem dobrego zdania...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2008 12:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Uszczelka jest firmy Reinz podobno nie zła.Za wszystkie zapłaciłem 89zł więc nie jest żle.(hurt)

Uszczelniacze chyba zostawię bo oleju prawie nie dolewam od wymiany do wymiany może 700ml.

Dziś sprawdzane będzie ciśnienie więc zobaczymy co dalej...

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2008 3:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm czy dobra to nie wiem .. ale podejrzanie tania
Co do uszczelniaczy to ja bym proponował zmienic od razu. Tanie są (komplet ok 40-60zł) a byś miał spokój na przyszłość.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 12:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Reinz opracował dla Mercedesa uszczelkę pod głowicę której nie trzeba dokręcać po określonym przebiegu więc firma sama w sobie zacna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 8:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
O to dziękuję za info bo już miałem obawy.W serwisie zawołali 287zł.Dziękuje...

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 9:09 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cytuj:
W serwisie zawołali 287zł

Za tą uszczelkę, którą kupiłeś czy za co??
Bo jak za uszczelkę .. to już siedze cicho ;) (gdzie jak gdzie, ale w tym sektorze często cena mówi o jakości)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
I tak jednak jak myślałem.Nie uszczelka!
Mechanik wymienił pompe,uszczelkę pod głowicą,płyn w całym układzie a temperatura nie spada i przewody twarde.
Okazało się że...chlodnica zatkana.
Nie mógł tak od razu...zgroza.Koszty jak chol...
I jak tu zaufać fachofcom... nawet w innym serwisie Mreca typowali uszczelkę.
Jestem mocno zdegustowany :x

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 1:05 am
Posty: 50
Wrażenia po naprawie
Nowa uszczelka pod głowicą,nowa pompa,nowa chłodnica,nowy płyn ... jest ok ale jakoś szybko łapie temperaturę w korkach.
Co prawda wentylator po załączeniu szybko schładza ale nie wiem czy tak może być.
Chłodnica ciepła...

Czy macie coś podobnego w waszych samochodach?
Co jeszcze typować do ewentualnej wymiany?
Pozdrawiam

_________________
Było minęło-MB 115 200D,MB 123 200D,MB 123 240D,MB 123 230E,MB 123 2,5(karetka pogotowia)

aktualnie-MB 123 230E,MB 123 300TD,MB 124 230TE,MB 190 1.8,+ojca 123 240D !!!68 000km!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 5:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
peeteer pisze:
Wrażenia po naprawie
Nowa uszczelka pod głowicą,nowa pompa,nowa chłodnica,nowy płyn ... jest ok ale jakoś szybko łapie temperaturę w korkach.
Co prawda wentylator po załączeniu szybko schładza ale nie wiem czy tak może być.
Chłodnica ciepła...

Czy macie coś podobnego w waszych samochodach?
Co jeszcze typować do ewentualnej wymiany?
Pozdrawiam


Równiez jestem po wymianie uszczelki,ale u mnie była trafiona -płyn wyciekał po bloku.Przed wymianą silnik bardzo stabilnie trzymał wzorcowa temperaturę czyli c.a. 90 stopni -teraz jest tak jak u Ciebie -nagrzewa sie bardzo szybko i utrzymuje temperaturę w okolicach 100 stopni.Na pierwszy ogień dzisiaj idzie termostat do wymiany-chyba najtańsza cześć z tego całego bajzlu [zlosnik] od tego zacznę.Mam nadzieję ,że na tym skończę [zlosnikz] najcześciej termostat pada w pozycji całkowicie otwartej co skutkuje niedogrzaniem silnika,ale może też do końca sie nie otwierać stąd wzrost temperatury,jeżeli nie sprawdzałes tego u siebie to zacznij od tego.
Do mojego silnika czyli OM605, termostat w ASO 54 PLN-y ,więc nie ma dramatu.

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl