MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy to uszczelka pod głowicą?BIG PROBLEM 124 M102 230TE https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33789 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | peeteer [ pt maja 16, 2008 9:25 pm ] |
Tytuł: | Czy to uszczelka pod głowicą?BIG PROBLEM 124 M102 230TE |
Mercedes 124 230TE BIG PROBLEM Płynu ubywa 1l na 1000km- układ szczelny, olej tip-top, nie dymił nic a nic, osiagi powyżej średniej, pali tyle co zawsze, oleju nie przybywa, nie robi się masło. Ale dzisiaj 2l na 200km - temperatura płynu chłodzenia ponad normę,przewody twarde i co chwila uruchamia się wiatrak, ma problem ze schłodzeniem, a dziś zauważyłem wyciek pod pompą wody i woda się zagotowała- wylatywała przez korek(wężyk)! Kilka pytań: 1)Czy możliwe że poleciała uszczelka pod głowicą? 2)Czy wymiana samej pompy coś zmieni? 3)Co jescze wymienić przy uszczelce(uszczelniacze zaworów,szlif gniazd itp) 4)Czy ktoś już ma za sobą podobne doświadczenia? Czy może szukać drugiego silnika nie cierpię rozbierania - czy to da się do kupy poskładać? Mechanik stwierdził że głowica i pompa, ale ufam bardziej Wam niż mechaniką. Z góry dziękuje za pomoc |
Autor: | Prezeslaw [ pt maja 16, 2008 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
Jestem właśnie około 4kkm po generalnym remoncie głowicy w moim M102 2.3 (K-Jet). Wytrzyj silnik i węże od układu chłodzenia. Przejedź kawałek i sprawdź skąd cieknie. Może wystarczy tylko uszczelka pod deklem, ale z tego, co piszesz wynika, że pewnie pod głowicą też. Do tego mogą dojść uszczelniacze. Po zdjęciu głowicy mechanik będzie mógł stwierdzić, co z uszczelniaczami. Może nie trzeba będzie ich wymieniać.. Wymiana samej pompy (lub jej regeneracja, uszczelnienie - czy co się tam z pompą robi) zmieni to, że nie będzie ciekło z pompy. Mechanik może sobie stwierdzić, że to głowica i pompa. Kwestia jak to zrobi. Jeśli będziesz musiał robić szlif gniazd, to uważaj do kogo oddajesz głowicę. Bardzo łatwo to spieprzyć. Szukaj kogoś z dobrą opinią, bo jak źle Ci przyszlifuje, to połapiesz się dopiero po przejechanych 2kkm. Jak dobrze poszukasz to zrobisz to w granicach 700zł, może nawet mniej. Szlif + części =ok 400zł Jeśli ten silnik dobrze Ci chodził, to go nie zamieniaj tylko ze względu na głowicę. Remont głowicy trzeba po prostu zrobić raz na parę/parenaście lat. Pozdrawiam. P.S. Skąd jesteś? Może będę mógł Ci kogoś polecić. |
Autor: | peeteer [ pt maja 16, 2008 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki za podpowiedż.Przewody sprawdzałem i są ok tzn nie cieknie. Wiem chociaż jakie to koszty. Jestem z Łodzi jak znacie kogoś w tym mieście kto względnie robi tego typu naprawy to bardzo proszę o namiary. |
Autor: | Prezeslaw [ pt maja 16, 2008 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
No Łódź niestety jest mi dosyć obca. Generalnie szukaj kogoś taniego. To nie są trudne rzeczy. Poza jednym wyjątkiem. Szlifowanie gniazd - tu musi być fachowiec i dobrze by było, gdyby miał już jakieś doświadczenie, co do MB. |
Autor: | Wojtyla [ pn maja 19, 2008 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
Witam peeteer pisze: Czy możliwe że poleciała uszczelka pod głowicą? Tak przedmuch jest na drodze cylinder-układ chłodzenia i nie musi bruździć do oliwki ale zrób pomiar ciśnienia na garch, jak jest trafienie będzie niższe ciśnienie. peeteer pisze: Czy wymiana samej pompy coś zmieni? Jeśłi jest trafiona uszczelka, to nie peeteer pisze: Co jescze wymienić przy uszczelce tak jak napisałeś uszczelniacze trzonków zaworów i planowanie głowicy co do zaworów, to zależy jak kompresja na pozostałych, bo samo przeszlifowanie nie da gwarancji pod stary zawór peeteer pisze: Czy ktoś już ma za sobą podobne doświadczenia?
pewnie nie jeden z Forumowiczów zboczonych do tej marki ![]() pozdro |
Autor: | peeteer [ pn maja 19, 2008 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki serdeczne,znalazłem mechanika robocizna 400zł szlif 60zł części mam hurt więc uszczelka 65+14+3 pompa 160zł. Jutro zapodam mu Wasze sugestie. Strasznie nie lubię rozbierania silnika - to będzie pierwszy raz, wcześniej kupowałem cały silnik i działa po dziś dzień w 123. |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn maja 19, 2008 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
to co taka tania ta uszczelka?? .. o uszczelkach ponizej 120zł nigdy nie słyszałem dobrego zdania... |
Autor: | peeteer [ wt maja 20, 2008 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
Uszczelka jest firmy Reinz podobno nie zła.Za wszystkie zapłaciłem 89zł więc nie jest żle.(hurt) Uszczelniacze chyba zostawię bo oleju prawie nie dolewam od wymiany do wymiany może 700ml. Dziś sprawdzane będzie ciśnienie więc zobaczymy co dalej... |
Autor: | BrunoGiamatti [ wt maja 20, 2008 3:16 pm ] |
Tytuł: | |
hmm czy dobra to nie wiem .. ale podejrzanie tania Co do uszczelniaczy to ja bym proponował zmienic od razu. Tanie są (komplet ok 40-60zł) a byś miał spokój na przyszłość. |
Autor: | ukaniu [ śr maja 21, 2008 12:08 am ] |
Tytuł: | |
Reinz opracował dla Mercedesa uszczelkę pod głowicę której nie trzeba dokręcać po określonym przebiegu więc firma sama w sobie zacna |
Autor: | peeteer [ śr maja 21, 2008 8:51 am ] |
Tytuł: | |
O to dziękuję za info bo już miałem obawy.W serwisie zawołali 287zł.Dziękuje... |
Autor: | BrunoGiamatti [ śr maja 21, 2008 9:09 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W serwisie zawołali 287zł
Za tą uszczelkę, którą kupiłeś czy za co?? Bo jak za uszczelkę .. to już siedze cicho ![]() |
Autor: | peeteer [ śr maja 21, 2008 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
I tak jednak jak myślałem.Nie uszczelka! Mechanik wymienił pompe,uszczelkę pod głowicą,płyn w całym układzie a temperatura nie spada i przewody twarde. Okazało się że...chlodnica zatkana. Nie mógł tak od razu...zgroza.Koszty jak chol... I jak tu zaufać fachofcom... nawet w innym serwisie Mreca typowali uszczelkę. Jestem mocno zdegustowany ![]() |
Autor: | peeteer [ pn maja 26, 2008 10:26 am ] |
Tytuł: | |
Wrażenia po naprawie Nowa uszczelka pod głowicą,nowa pompa,nowa chłodnica,nowy płyn ... jest ok ale jakoś szybko łapie temperaturę w korkach. Co prawda wentylator po załączeniu szybko schładza ale nie wiem czy tak może być. Chłodnica ciepła... Czy macie coś podobnego w waszych samochodach? Co jeszcze typować do ewentualnej wymiany? Pozdrawiam |
Autor: | kryniu [ pn maja 26, 2008 5:28 pm ] |
Tytuł: | |
peeteer pisze: Wrażenia po naprawie
Nowa uszczelka pod głowicą,nowa pompa,nowa chłodnica,nowy płyn ... jest ok ale jakoś szybko łapie temperaturę w korkach. Co prawda wentylator po załączeniu szybko schładza ale nie wiem czy tak może być. Chłodnica ciepła... Czy macie coś podobnego w waszych samochodach? Co jeszcze typować do ewentualnej wymiany? Pozdrawiam Równiez jestem po wymianie uszczelki,ale u mnie była trafiona -płyn wyciekał po bloku.Przed wymianą silnik bardzo stabilnie trzymał wzorcowa temperaturę czyli c.a. 90 stopni -teraz jest tak jak u Ciebie -nagrzewa sie bardzo szybko i utrzymuje temperaturę w okolicach 100 stopni.Na pierwszy ogień dzisiaj idzie termostat do wymiany-chyba najtańsza cześć z tego całego bajzlu ![]() ![]() Do mojego silnika czyli OM605, termostat w ASO 54 PLN-y ,więc nie ma dramatu. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |