MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M110 i gas
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33815
Strona 1 z 1

Autor:  diablos25 [ ndz maja 18, 2008 12:55 pm ]
Tytuł:  M110 i gas

Witam.Mam problemik oraz nadzieje ze uda mi sie go rozwiazac za pomoca ludziz tegoo forum.Otoz mam w126 z silnikiem m110 na wtrysku i ów silnik ma jedna bolączke otoz po calkowitym rozgrzaniu ma zaje.....ty problem z odpaleniem. Jak jest zimny to pali na dotyk ale w pelni rozgrzany ni chu chu. Jak sie aku konczy to on dopiero zapala. I tu moje pytanie. Miał ktos z was cos podobnego? Silnik po kapitalnym remocnie nowe kable swiece i kopulka. Gazownicy- hmmm lepiej nie dawac im grzebac bo tylko popsuc moga.POMOZECIE????

Autor:  kruszyn [ ndz maja 18, 2008 1:44 pm ]
Tytuł:  Re: M110 i gas

diablos25 pisze:
Witam.Mam problemik oraz nadzieje ze uda mi sie go rozwiazac za pomoca ludziz tegoo forum.Otoz mam w125 z silnikiem m110 na wtrysku i ów silnik ma jedna bolączke otoz po calkowitym rozgrzaniu ma zaje.....ty problem z odpaleniem. Jak jest zimny to pali na dotyk ale w pelni rozgrzany ni chu chu. Jak sie aku konczy to on dopiero zapala. I tu moje pytanie. Miał ktos z was cos podobnego? Silnik po kapitalnym remocnie nowe kable swiece i kopulka. Gazownicy- hmmm lepiej nie dawac im grzebac bo tylko popsuc moga.POMOZECIE????


W126 nie w125 (wiem literówka) :P
Ja miałem tak u siebie z tym że na padniętym motorze. Problem z odpalaniem załatwił mechanik ustawiając skład mieszanki itd ( 2 ,,święte,,śrubki) których lepiej samemu nie ustawiać :)

Autor:  bary123ce [ ndz maja 18, 2008 2:16 pm ]
Tytuł: 

albo regulator fazy nagrzewanie= termik=warm regulator. Poszukaj postów w klasykach odnośnie Jetronika

Autor:  diablos25 [ wt maja 20, 2008 3:14 pm ]
Tytuł:  Gas

I tak nikt nic wiecej nie ma do napisania? Kazda wiadomosc na wge zlota.

Autor:  witek-sec [ wt maja 20, 2008 3:39 pm ]
Tytuł: 

Zapalasz auto i gasisz na Pb ? Może posprawdzaj podciśnienia oraz klapę przepływomierza (musi być centralnie) Może ten link Cię oświeci. http://mb.auto.pl/content/view/49/32/

Autor:  BrunoGiamatti [ wt maja 20, 2008 3:56 pm ]
Tytuł: 

Cześć
skoro na wage złote to lecimy ;) poproszę 2 sztabki.
Przechodząc do tematu. Najprawdopodobniej masz zły skłąd mieszanki (ale nie chodzi tu o zwykłą regulacje śrubką)
Miałem tak po strzale gazu, ze jak zimny to palił na cyk (bo zapodawał wtryskiwacz rozruchowy) a jak był ciepły to ni cholery nie szło go odpalić (często stałem przez 15 min pod dystrybutorem bo nie mogłem go ruszyć :P)
Tak jak kolega wyżej napisał sprawdź ustawienie klapy spiętrzającej (musi chodzić bez zacięć, nie może szurać o nic). Sprawdź sygnał potencjometru klapy spiętrzającej (nie wiem jak jest dokładnie u Ciebie, ale chyba tak samo jak w M104 czyliu powinien mieć na wolnych obrotach 0,73V (+- 0,1). Niestety jest to układ, który się zzużywa a zwłaszcza jak LPG jest zamontowane (i źle dostrojone).
Więc najpierw sprawdź powyższe i pochwal się rezultatami. Jeśli nadal nie to - będziemy myśleć dalej.
Pozdrawiam <br>Dodano po 3 minutach.:<br> A swoją drogą jak już ci odpali to jak chodzi?? ma moc?? strzela z wydechu?
Miałeś wystrzał LPG ?
Nie chcę straszyć ale... hmm ale po podobnych objawach jakie ty (znaczy twoja W126 ;) ) masz musiałem szukać nowego przepływomierza z klapą i potencjometrem.. w używkach ciężko coś wybrać a nowy to koszt równy połowi ceny zakupu samochodu ;) (no może bez przesady ale do M104 jest to ok 2900-3300zł a do S-ki znając życie mogą dziady się bardziej cenić)

Autor:  diablos25 [ śr maja 21, 2008 10:57 am ]
Tytuł:  gas

Sprawdź sygnał potencjometru klapy spiętrzającej .Ale jak sie to robi? gdzie dokladnie to sie mierzy? CO do odpalania to zawsze na Pb lecz gasze na lpg tak sobie własnie wczoraj pomyslalem ze to moze byc przyczyna. Znow na benzynie nie lubie jezdzic bo paliwo kapie z tego ustrojswa pod kolektorem ssacym(bodajze nazywa sie ono regulatorem narzania czy jakos). Klapa chodzi idealnie , strzału jakiegokolwiek sobie nie przypominam.
Co do tego czy ma moc to trudno mi zweryfikowac gdyz nie mam punktu odniesienia (moge jedynie porownac z C250 od ktorego jest duzo zrywniejszy i w126 500sel ktory zostawia go w polu) a najlepszym porownaniem byloby porownanie z innym M110 w budzie 126. Jak odpali to chwilke kuleje a potem rowno ciagnie. Z wydechu nie strzela.

Autor:  BrunoGiamatti [ śr maja 21, 2008 2:11 pm ]
Tytuł: 

hmm zapraszam do przeszukania tematów na tym forum bo temat powtarza się co chwile ;)
Tu jest dobrze opisane co i jak:
http://www.sg-motorsports.com/AFS%20Pot%20write-up.htm
Musisz zdjąć puszkę filtra powietrza, będziesz miał przed oczyma przepływomierz, i potencjometr (rozpoznasz go łatwo ;) ). No i zmierz napięcie na srodkowym pinie (tak jak jest to ukazane na fotkach)

Autor:  diablos25 [ śr maja 21, 2008 6:01 pm ]
Tytuł:  gas

Dzis pojezdzilem troche na benzynie i starałem sie pamietac ze po jezdzie na gazie przed zgaszeniem jechac chwilke na benzynie i wyczuwam znaczna poprawe.Tzn duzo chetniej i szybciej odpala.Nie jest to oczywscie ideal ale nie ma juz takiej tragedi.Postaram sie zdobyc miernik i pomierzyc tak jak kolega radzi a jutro chyba dam sobie czasu i wykrece to ustrojstwo spod kolektora ssacego i uszczelnie to.

Autor:  Szumek [ śr maja 21, 2008 7:40 pm ]
Tytuł: 

Czy M110 nie był aby na K-Jetronic, czyli w pełni mechanicznym wtrysku, bez elektroniki?

W takim przypadku chyba nie ma co mierzyć, ew. trzeba wyregulować mechanikę...

KE-Jetronic pojawił się w drugiej serii W126 i tam już jest elektronika, którą dodali, aby spełnić normy emisji i zmniejszyć zużycie paliwa...

Autor:  BrunoGiamatti [ śr maja 21, 2008 10:26 pm ]
Tytuł: 

Szumek .. racja
Mixture formation manifold-injection, mechanically controlled (Bosch K-Jetronic)
Wiec to co napisałem ma sie nijak. Więc Najpierw pouszczelniaj tam co i jak.. a potem? Regulacja mechaniki wtrysku..
A jak chodzi na benie? Bo różne dziwadła się wyprawiają przez LPG ( w tym zacieranie się rozdzielacza wtrysku) ..

Autor:  diablos25 [ czw maja 22, 2008 4:14 pm ]
Tytuł:  gas

No tez mi sie tak wlasnie wydawalo ze nie ma u mnie nic z elektroniki bo to jeszcze k-jetronik. Moze to i lepiej. Mam go wlasnie na kanale i zaraz wywale to ustrojswo z ktorego mi leci zobacze moze cos sie tylko poluzowalo. narazie uszczelniam dyfer bo sie brzydko pocil( ale z niego zasmierdzialo jak go otworzylem masakra jakby jakas mysza tam wesza i zdechla a pozniej zrobila sobie z kol zebatych karuzele. [zlosnikz] Masakra.)

Autor:  diablos25 [ pt maja 23, 2008 11:52 am ]
Tytuł:  i po bolu

Powod kapania odnaleziony, wstyd sie przyznac ale to na szczescie tylko niedokrecony waz paliwowy do tego regulatora nagrzania. [zlosnikz] Teraz moje m110 na bnzynie jedzie jak powinno zacal rowniej pracowaci szpule ma jak wyscigowka(pisze tak bo do niedawna moim wozidlem byla beczułka 200d wiec sami rozumiecie przeskok ogromny. [zlosnik] )

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/