MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 03, 2008 10:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
Witam problem jest taki nie mogę ustawić ogrzewania na zimno, gdzieś znalazłem że przez pompkę tą elektryczna może tak sie dziać i żeby ją odpiąć i mogłem skręcić na zimne ale jak jadę t po czasie znowu puszcza cieple i nie ma już reakcji myślałem że to zaworki zmieniłem i dalej to samo wyprowadziłem już kable z wtyczki co jest za zaworkach i sprawdzałem czy nie zanika napięcie i tak jak mam w pozycji na zimno obydwa pokrętła to na środkowym bolcu jest + a na pozostałych - jak dam na ciepło to na wszystkich jest + już nie wiem co z tym zrobić czy jest jakiś czujnik uwalony? w jaki sposób mogę sprawdzić tą elektrykę?autko z 88 r panel z KLIMĄ i tutaj schemat okablowania do panela i rozpiska
Obrazek

Y11 >> AC compressor clutch - sprzeglo sprezarki klimy
V35 >> AC compressor clutch diode - 10/92 - dioda sprzegla sprezarki klimy
A163>> AC compressor control module - modul sterujacy sprezarki..
B146>> AC compressor RPM sensor - czujnik obrotow/min sprezarki
M63 >> AC condenser blower motor - silnik dmuchawy skraplacza ??
K129 >> AC condenser blower motor relay - przekaznik silnika dmuchawy skraplacza
R61 >> AC condenser blower motor resistor - opornik slinika dmuchawy skraplacza
S342>> AC condenser blower refrigerant pressure switch - przelacznik cisnieniowy czynnika chlodzacego dmuchawy skraplacza
A63 >> AC control module - modul sterujacy klimy
B53>> AC evaporator temperature sensor - czujnik temperatury parownika
S338>> AC refrigerant dual pressure switch - przelacznik/wylacznik podwojny cisnieniowy czynnika chlodzacego
S153>> AC refrigerant low pressure switch - 10/92/Cabrio09/92 - przelacznik/wylacznik niskiego cisnienia czynnika chlodzacego
M7>> AC/heater blower motor - silnik dmuchawy nagrzewnicy
S17 >> AC/heater blower motor switch - przelacznik/wylacznik dmuchawy nagrzewnicy
Y137 >> AC/heater recirculation flap solenoid - cewka klapki recyrkulacyjnej -->pewno do obiegu zamknietego
Y150 >> AC/heater valve block - 08/91 - zawor blokujacy nagrzewnicy
31 >> Battery - - minus akumulatora
30 >> Battery + - plus akumulatora
A118>> Convertible top control module - siakis modul sterujacy do kabrioleta (pewnie steruje ogrzewaniem/klima przy otwartym/zamknietym dachu)
A15 >> Cruise control module - modul sterujacy (podczas jazdy)
X1 >> Data link connector (DLC) - gniazdo diagnostyczne
A35 >> Engine control module (ECM) - modul sterujacy silnika
Y40 >> Engine coolant blower coupling solenoid - if fitted - chlodzenie silnika - cewka zalaczajaca dmuchawe - jesli jest zamontowana
K12 >> Engine coolant blower motor relay - przekaznik silnika dmuchawy
K12 >> Engine coolant blower motor relay - 200D/TD for (A)/(CH) przekaznik silnika dmuchawy
S24 >> Engine coolant blower motor temperature switch - 200D/TD/230/E/TE/CE - 08/91-09/92 przelacznik temperatury silnika dmuchawy
Y36 >> Engine coolant heater regulator valve - zawor regulujacy nagrzewnicy/ogrzewania
M50 >> Engine coolant pump motor - silnik pompy?
B24 >> Engine coolant temperature (ECT) sensor - czujnik temperatury plynu chlodzacego
B75 >> Engine speed (RPM) sensor - czujnik predkosci obrotowej silnika
K20 >> Fuel pump relay - petrol, except 300E/TE/CE-24 - 08/91-09/92 - przekaznik pompy paliwa
F >> BEZPIECZNIK
R6 >> Heater blower speed resistor - opornik predkosci dmuchawy-->nagrzewnicy
B34-I >> Heater output temperature sensor - LH - czujnik temperatury wyjsciowej nagrzewnicy LH?
B34-II >> Heater output temperature sensor - RH czujnik temperatury wyjsciowej nagrzewnicy RH?
A12 >> Idle speed control (ISC) module - diesel - modul regulacji napelnienia na biegu jalowym
15 >> Ignition switch - ignition ON - wlacznik zaplonu - zaplon wlaczony
B37 >> In-car temperature sensor - czujnik temperatury wewnetrznej
M51 >> In-car temperature sensor blower - czujnik temperatury wewnetrznej dmuchawy
A5 >> Instrument panel - zestaw wskaznikow
A11 >> Multifunction control module - 300E/TE/CE-2409/92 - wielofunkcyjny modul sterujacy
B61 >> Outside air temperature sensor - zewnetrzny czujnik temperatury powietrza

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 9:53 am przez mercedes124_1987, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 1:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
dodam że słynny bezpiecznik nr 7 juz sprawdzałem i go zmieniłem na nowy .Czekam na jakieś propozycje zdiagnozowania usterki bo nie idzie wysiedzieć bo tak grzeje :oops: Pozdrawiam

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2008 5:05 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Strasznie chaotycznie piszesz - z tego, co udało mi się zrozumieć to mylisz pojęcia: zawory są ZAMKNIĘTE jeżeli dostają na końcówki PEŁNE NAPIĘCIE 12V.
Tak więc, skoro według Twoich pomiarów to napięcie na zaworach jest a powietrze dalej leci ciepłe - to usterki należy szukać własnie w zaworach. Pompka obiegowa nie ma tu nic do rzeczy - chyba że będzie na niej zwarcie i spali bezpiecznik. Wtedy ma prawo lecieć gorące.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
zaworki zmieniałem na inne i dalej to samo i wiem ze jak nie maja napiecia to sa otwarte ale jak maja na srodkowym pinie plusa na bocznych mase to sie zamykaja b jak zakładam kostke to slysze pstryk że sie zamykają i powiedzmy ze nie leci cepłe ale po chwili dalej to samo wali grąc i dlatego wyprowadziłem dodatkowe kable z wtyczki na zaworach żeby wybadac czy nie zanika masa ale wydaje mi sie wszytko ok. jest jeszcze jakiś sposób sprawdzenia tego całego układu ogrzewania?

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 6:59 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jest akurat odwrotnie: plus na środkowym, i dwa minusy na zewnętrznych. Skoro wiesz, że przy zamkniętym zaworku ma być na nim pełne napięcie - to dlaczego tego nie sprawdzisz. W momencie, jak zaczyna walić gorące powietrze sprawdź, czy na zaworach jest 12 Volt. Takie to trudne?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 9:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
nie nie jest to trudne i sie pyliłem bo jest tak jak piszesz plus na środkowym jutro porobię pomiary i dziekuje za wyrozumiałość

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2008 9:47 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No to masz jeszcze przyrząd serwisowy mojej konstrukcji:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 22fc462d9d

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2008 9:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
dzieki Gerri jestem nawet tam zalogowany ale nie padłem na pomysł żeby tam szukać.Rano zrobie tester i wykonam pomiary i sie pochwale <br>Dodano po 10 godzinach. 59 minutach.:<br> miernikiem nic nie zmierzyłem bo miałem padniętą baterie ale test na żaróweczki pokazał: pokrętła w pozycji min żaróweczki świecą jedziemy samochodem silnik jeszcze nie rozgrzany po dodaniu gazu gasna tak za każdym razem silnik ma 80stopni kontrolki świeca na wolnych obrotach po dodaniu gazu też ale po zapaleniu świateł gasną po około 3 sekundach zgasze światła jest ok dmucha zimnym próbowałem zamiast świateł załączyć grzanie szyby lampki w środku awaryjne odsuwać szyby ale ta sytuacja dzieje sie jak załączę światła.chyba to nie ten bezpiecznik numer 7 bo jak on by padł to coś innego by też nie chodziło

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2008 9:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
sprawdź kolego przekażniki i napięcie alternatora na światłach i bez świateł.bo albo masz walnięty przekaznik albo z altelnatorem cos nie tak.
bo cos ci prąd kradnie.
być może ktoś sobie tam łapy włożył i popier....

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 22, 2008 4:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Ja jak wymienialem zarowki w podswietleniu ogrzewania, to kostka do konca nie wskoczyla, i lecialo mi gorace, zdjalem panel, docisnalem kostke, i wrocilo do normy.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 22, 2008 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
gizmo pisze:
Ja jak wymienialem zarowki w podswietleniu ogrzewania, to kostka do konca nie wskoczyla, i lecialo mi gorace, zdjalem panel, docisnalem kostke, i wrocilo do normy.


ja u siebie nie ruszałem kostek a wszystko mi działa jak należy do momentu zapalenie świateł

jutro sprawdzę czy coś dodatkowo nie jest podpięte pod bezpiecznik od ogrzewania i pomierzę napięcia

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 24, 2008 8:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
koledzy usterka znaleziona to był mój błąd jak dokładałem klime po prostu na pin 14 w panelu dałem jeszcze raz podświetlanie a tam ma być czujnik temperatury silnika i dlatego na światłach mi otwierał zaworki.

I jeszcze jedno pytanie gdzie będzie takii czujnik wkręcony bo unie go pewnie niema a chce go mieć [zlosnik]

B24 >> Engine coolant temperature (ECT) sensor - czujnik temperatury plynu chlodzacego


przepraszam za zamieszanie i dziękuje za pomoc

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl