MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z kluczykiem...?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=33926 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | ziigii31 [ pt maja 23, 2008 10:09 pm ] |
Tytuł: | problem z kluczykiem...?? |
Czy ktos mial moze podobny problem w E290TD, jakis czas temu przestala mi dzialac elektryka prawej przedniej szyby, za jakis czas to samo z lewa szyba i z lusterkami, po czym po paru dniach przestal dzialac kluczyk (tzn w stacyjce dziala, ale nie zamykanie i otwieranie z kluczyka). a z kluczykiem przestaly dzialac szyberdach, czujnik wycieraczek i czujnik sciemniania lusterka. Podobno to wina kluczyka. niedawno wszystko nagle samo wrocilo do normy, ale po tygodniu znow to samo w tej samej kolejnosci ![]() |
Autor: | ANDROZ [ śr lip 16, 2008 12:32 am ] |
Tytuł: | |
Ma to związek z linią CAN - "odblokowanie" polega na podaniu plusa (czerwony przewód drugi od brzegu) we wtyczce od zespołu przycisków sterowania szyb i lusterek na chwilkę na przewody środkowe brązowe (2 szt) po kolei raz na jeden potem na drugi (chyba z linii CAN) dla bezpieczeństwa przez żarówkę małej mocy 2 W - żarówka się nie zapali ale podany potencjał dodatni odblokuje sterowniki szyb i lusterek a to ma wpływ na pilota kluczyka. Ja to robiłem przy wyłączonej stacyjce (kluczyk wyjęty). Życzę powodzenia. Uzupełnienie - wyjaśnienie bardziej szczegółowe problemu - Odblokowanie polega na podaniu (+) na przewody brązowe ale dla bezpieczeństa lepiej przez żeróweczką 2 waty - z przewodu czerwonego przy przełącznikach - na jednym brązowym zapali się -to masa ale na pozostałych brązowych nie (te brązowe od CAN maja cienkie paski innego koloru) . Robiłem to przy wyłaczonej stacyjce - kluczyk wyjęty. Teraz już wiem że winowajcą usterek jest sterownik -komputer znajdujący sie w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami w komorze silnika po stronie kierowcy. Sterownik firmy TEMIC a numery chyba (lepiej sprawdzić) 022 545 53 32 [SAM]. Problem - bo kupione na allegro okazują sie uszkodzone nieraz po długim czasie i reklamacji brak. Wymiany dokonałem przy rozłaczonym akumulatorze -zdjęty (-). Potem trzeba "nauczyć" szyby i wszystko jest OK. Sterownik ten jest odpowiedzialny za wiele działań (oświetlenie wnętrza, kierunki, wycieraczki, zamek centralny itd..... Szyby swiadczą o początku jego uszkodzenia. Życzę powodzenia jeżeli będą problemy - pytaj. |
Autor: | ziigii31 [ śr lip 16, 2008 10:43 am ] |
Tytuł: | |
ANDROZ dzieki sliczne.... bede próbowal... ![]() |
Autor: | Gerri [ czw lip 17, 2008 11:45 am ] |
Tytuł: | |
ANDROZ pisze: Ma to związek z linią CAN - "odblokowanie" polega na podaniu plusa (czerwony przewód drugi od brzegu) .
Na razie nawet nie wiadomo, co to za auto (auta ze "scyzorykiem" nie maja CAN-u) - ale juz sa chetni do udzielania dobrych rad... ![]() |
Autor: | ziigii31 [ czw lip 17, 2008 1:37 pm ] |
Tytuł: | |
zadam dosc prozaiczne pytanie... jak odroznic scyzoryk od rybki..?? sa gdzies tu na forum moze jakies fotki...?? <br>Dodano po 20 minutach.:<br> juz zdiagnozowalem moj kluczyk... ![]() |
Autor: | Gerri [ czw lip 17, 2008 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
No to jest CAN. Ale teorii na temat uszkodzenia nie mam. Zaczac jak zawsze trzeba od komputera i analizowac po kolei. |
Autor: | ziigii31 [ czw lip 17, 2008 10:38 pm ] |
Tytuł: | |
problem w tym, ze podobno komputer bledow nie wykazywal....chyba ze mnie troche chcieli wydoic.... twierdzili ze to chyba wina kluczyka... nawet mieli zaprogramowac nowy, ale cos im tam nie wychodzilo... |
Autor: | ANDROZ [ pt lip 18, 2008 12:04 am ] |
Tytuł: | |
Czytam Wasze wypowiedzi dotyczące kluczyka i jego działania - przy moim W 210 2,9 TD z1997 z kluczykiem elektronicznym - reakcja centralnego zamka w normalnych warunkach na pilota - działa natychmiast. Gdy czas reakcji jest dłuższy - to wiem że nie będzie również działała któraś przednia szyba i lusterko. Wtedy "odblokowuję" przez podanie plusa na brązowe przewody i wszystko działa normalnie. W moim przypadku mam problemy jesienią i w zimie w lato (sucho i ciepło) problemów zero. Przyczyną jest jakaś upływność nawet chwilowa - blokuje się sterownik szyby i jakoś to współdziała z układem odbierającym impulsy z kluczyka. Komputer nie wykrywa błędu bo jest on zapewne impulsem i w czasie badania komputerem już minął a blokada sterownika szyb została. Gdybym to wszystko wiedział jak to działa i jeszcze rozumiał to ho ho. |
Autor: | ziigii31 [ sob lip 19, 2008 4:19 pm ] |
Tytuł: | |
ANDROZ dzieki za PATENT...!!!! ![]() znów wszystko wrócilo do normy i dziala.... ![]() |
Autor: | Chuck Norris [ sob lip 19, 2008 4:33 pm ] |
Tytuł: | |
no i to jest statystyka ![]() ![]() ciekaw jestem czy ktoś ma lepsżą ![]() |
Autor: | pawel85 [ czw wrz 25, 2008 10:51 am ] |
Tytuł: | |
WItam Pisałem o tym na innym forum bodajże. Problem jest ten sam co u was. Odblokowanie szyb u mnie zawsze polegało na odpieciu klemy minusowej z aku i podpieciu ponownym lub wypieciu kostki z modułu w drzwiach (odpowiednio lewych lub prawych przednich. Czasem obu naraz). Faktem jest ze objaw niedzialajacych szyb mozna zdjagnozowac w momencie otwierania auta-jezeli centralka ,,łapie`` dłużej niz zwykle to znaczy to ze szyba i lusterko zaniemogło. Nie mam pojecia co z tym zrobic - komputer nie pokazuje zadnego błedu - nawet wtedy kiedy szyba nie działa. Nie wiem w jaki sposob podajesz PLUS na przewody brazowe? Zwyklym przewodem? Poza tym u mnie są 3 brazowe kable... Mimo wszystko to tylko środek doraźny. Elektryk nie wie o co chodzi-sam rozłozył rece... |
Autor: | ANDROZ [ śr paź 01, 2008 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
Odblokowanie polega na podaniu (+) na przewody brązowe ale dla bezpieczeństa lepiej przez żeróweczką 2 waty - z przewodu czerwonego przy przełacznikach - na jednym brązowym zapali się -to masa ale na pozostałych brązowych nie. Robiłem to przy wyłaczonej stacyjce - kluczyk wyjęty. Teraz już wiem że winowajcą jest sterownik -komuter znajdujący sie w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami w komorze silnika po stronie kierowcy. Sterownik firmy TEMIC a numery chyba (sprawdz) 022 545 53 32 [SAM]. Problem bo kupione na allegro okazują sie uszkodzone nieraz po długim czasie i reklamacji brak. Wymiany dokonałem przy rozłaczonym akumulatorze -zdjęty (-). Potem trzeba "nauczyć" szyby i wszystko jest OK. Sterownik ten jest odpowiedzialny za wiele działań (kierunki, wycieraczki, zamek centralny itd..... Szyby swiadczą o jego początku uszkodzenia. Życzę powodzenia jeżeli będą problemy - pytaj. |
Autor: | pawel85 [ pt paź 03, 2008 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
Dzisiaj sie dobrałem do skrzynki z bezpiecznikami. Jest tam taki moduł. U mnie ma numer 019 545 56 32 firmy TEMIC. Jak sam mowisz zdarzaja sie takie wynalazki na alledrogo ale nie wiem czy jest sens to kupowac zeby nie kupic tez wadliwego. Pytanie tylko czy jest to jakis ,,niekonakt`` czy poprostu ,,sie zwaliło`` i nie da sie tego naprawic? A tak wogole to ten modul da sie wypiaść sam czy wychodzi razem z przekaznikami? Nie chcialbym czegos urwac. Pozdrawiam |
Autor: | ANDROZ [ pt paź 03, 2008 9:16 pm ] |
Tytuł: | |
Aby wymontować ten moduł trzeba wykręcić dwa wkręty na gwiazdki i moduł wyciągasz do dołu. Wkręty widać od góry jeden przy bezpieczniku (nr 45) drugi przy przekaźniku (F). Dobrze jest oznaczyć sobie poszczególne wtyczki - co prawda inaczej się ich nie włoży ale potem jest znacznie łatwiej - na module masz opisy gniazd 1,2,3,4 i 5. Możesz zastosować moduł o numerach jakie podałem - bo moduły te są zamiennikami. Ryzyko zakupu ciagle istnieje ale innej możliwości nie ma. Ceny różne od 100 zł-do 300 zł wołają ale trzeba ryzykować . Ja kupiłem za 250 i okazał sie wadliwy a za 100 dobry. Naprawa nie wchodzi w grę bo nawet wykryć uszkodzenie będzie bardziej kosztowne niż zakup całego. Życzę powodzenia - jak tak daleko zaszedłeś to 3/4 sukcesu. Pamiętaj o wyłączaniu akumulatora przy manipulacjach. |
Autor: | pawel85 [ sob paź 04, 2008 8:57 am ] |
Tytuł: | |
Po weekendzie kupie ten moduł. Moze ten za 100,- PLN jest dobry...zobaczymy. Tak czy inaczej dziekuje serdecznie za wskazowki odnosnie demontazu i wskazania usterki. Dam znac co wyjdzie z podmianki. Masz u mnie duże ![]() Dzisiaj przestał mi dzialać centralny z kluczyka. Auta nie dało sie otworzyć. Dało sie go jednak odpalić. Pomogło odpiecie aku. Bez nowego modułu jednak sie nie obejdzie... |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |