MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Za niskie obroty w 300CE24
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34007
Strona 1 z 1

Autor:  Sonny Bernett [ wt maja 27, 2008 11:37 pm ]
Tytuł:  Za niskie obroty w 300CE24

Mam mały problem. Auto na luzie (N) (mam automat) ma ok. 500 obr/min. Czasami jest lepiej, ale w większości przypadków jest równe 500. Maska się trzęsie. Martwię się, że to jakaś usterka. Auto mam od niedawna. Ma 114 tys. przebiegu od I właściciela. Co może być przyczyną za niskich obrotów? Pozdrawiam

Autor:  BrunoGiamatti [ wt maja 27, 2008 11:40 pm ]
Tytuł: 

Masz LPG ?
Sprawdź zawór powietrza dodatkowego. (może wystarczy przeczyścić)
A tak wogóle powodów moze być sporo
A jak jest zimny to takie same ma obroty co jak jest mocno rozgrzany??

Autor:  Sonny Bernett [ wt maja 27, 2008 11:52 pm ]
Tytuł:  niskie obroty

Na zimnym ma większe (automatyczne ssanie ?). Mam LPG - niestety choć jeżdżę na benzynie. Wiem jednak, że instalacja mimo, że jest wyłączona i tak ma "wpływ" na zasilanie silnika (wspólny pobór powietrza?) Autko jest super ale od początku naliczyłem kilka dość poważnych na moj gust usterek:
- klima rozszczelnona (stary gaz) - 560 zł (naprawiłem)
- wyciek oleju spod przedniej części uszczelki pod głowicą (trzeba zdjąć glowicę) - ok. 700 (nie naprawiłem jescze)
- awaria modułu ster. zapłonem i czujnika położenia wału - 2000 (naprawiłem)
- usterka automatu, podobno zawór podcisnienia - ? (naprawię niedługo)
no i te obroty - parownik, mimo że nie jeżdże na LPG wymieniłem tak jak mi gazownik doradził.
Słowem pakuję i pakuję, a końca nie widać :)
Jednak kochamy z moją kobietą naszą gwiazdę :)
Jeżeli możesz skomentować cokolwiek z powyższych usterek to proszę. Mam dopiero pierwszego merca.

Autor:  ukaniu [ śr maja 28, 2008 12:00 am ]
Tytuł: 

Co do obrotów to potrzebna kompletna regulacja i sprawdzenie KE-Jetronica (jeśl;i to wersja z KE, jak nie to komputerowa diagnoza i przegląd regulacji wolnych obrotów). Są na ten temat wątki poszukaj.
Jeśli nie jeździsz na LPG zdemontuj mikser z nad klapy - poprawisz osiągi i zmniejszy się spalanie bo mikser zmienia strugę powietrza przepływającą przez klapę.
Wyciek oleju z przodu silnika to zwykle uszczelka typu C pod przednią górną pokrywką rozrządu. Koszt samej może ze 20 zł z ASO i głowicy się nie zdejmuje. Nie przypuszczam aby możłiwe było precyzyjne stwierdzenie, że cieknie z pod głowicy... wiatrak wszystko rozdmucha. Jeśli tak ale w płynie chłodniczym nie ma oleju to robota też bez sensu - poczekaj na jakieś sensowne uszkodzenie ;-).
2000zł za zapłon.... ech, ile to było roboty 20min? 40min?

Autor:  Sonny Bernett [ śr maja 28, 2008 12:07 am ]
Tytuł: 

Sam widzisz ze biednemu początkującem wiatr w oczy. Podobno moduł zapłonu w ASO kosztuje 3000 zl. Ja kupiłem używany z gwarancja na 12 mies. za 1500. Pewnie kolejne frajerstwo, ale nie mam na razie tu w Gdansku żadnego pasjonata z wiedza. Znacie kogoś? Jestem zdeterminowany zeby wyprowadzic to auto na ludzi, ale sam nie ruszę. Przyjadę nim na zlot do Oleśnicy, może będzie ktoś z Was?

Autor:  butek22 [ śr maja 28, 2008 10:35 am ]
Tytuł: 

Ja w swojej 300CE-24V mam identczny objaw jak odpalam na zimnym silniku, obroty sa prawie na 2tyś. po chwili spadają do 500obr./min.
Tylko że ja nie mam instalacji gazowej, a sam silnik niedawno miał wymienione wszystkie gumy i przewody rozdzielacza, i podobno był regulowany

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/