MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problem na zimnym silniku
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34037
Strona 1 z 3

Autor:  bilbo [ czw maja 29, 2008 3:20 pm ]
Tytuł:  problem na zimnym silniku

witam

mam problem, otoz bardzo czesto gdy uruchamiam silnik po nocy dzieje sie cos dziwnego... silnik jakby przerywal, obroty troszke spadają, jak dodaje sie lekko gazu to tak jakby sie zatkal, jak dodam wiecej gazu jedzie normalnie. potem jak staje na skrzyzowaniu na nacisnientym hamulcu i pozycja D auto nierowno pracuje i drga. jak sie rozgrzeje tak do 70C i przejade z 3km wsztstko jest juz ok i nic zlego sie nie dzieje...

wymienilem swiece na BERU i nic poprawy
wymienilem swiece na NGK i nic poprawy
wymienilem kabelki napiecia BERU i tez nic.

pozostala kopulka? palec? (wymieniane 40k temu)

czy to moze zawory?
nie wiem glupieje

prosze o pomoc

Autor:  gizmo [ czw maja 29, 2008 4:35 pm ]
Tytuł: 

Ja mam to samo, i tez wymienilem wyzej wymienione, i nic tego nie zmienilo, moze nie lubia byc zimne? u mnie problem zanika przy 55-60 stopniach, podejrzewam ze z manualna skrzynia tego problemu by nie bylo w ogole,

Autor:  TReneR [ czw maja 29, 2008 5:12 pm ]
Tytuł: 

Sprawdzic na poczatek
-czujnik temp plynu chladzacego
-wylacznik biegu jalowego
-wylaczniki przepustnicy
-potencjometr klapy spietrzajacej (przeplywomierza)
-czujnik temp powietrza zasysanego

Autor:  bilbo [ pt maja 30, 2008 2:10 am ]
Tytuł: 

czujnik temp plynu chladzacego rzeczywiscie jest u mnie niedzialający, poprzedni wlasciciel jezdzil tym autem tylko w lato i w chlodnicy byla woda descylowana, ja zmienialem na plyn przed zimą i wlasnie wtedy czujnik padl- to podobno czesto sie zdarza wtedy

natomiast

-wylacznik biegu jalowego
-wylaczniki przepustnicy
-potencjometr klapy spietrzajacej (przeplywomierza)
-czujnik temp powietrza zasysanego

nie wiem gdzie sie znajdują, mam pobraną w PDFie ksiazke "sam naprawiam w124" wiec zaraz przystąpie do lektury, moze cos znajde

dzieki za wskazowki

Autor:  TReneR [ pt maja 30, 2008 9:20 am ]
Tytuł: 

Trzy pierwsze to okolice przepustnicy pod rozdzielaczem wtrysku a ostatni od przodu obudowy filtra.

Autor:  bilbo [ pt maja 30, 2008 11:48 am ]
Tytuł: 

przyszedl weekend, mnie nie ma w domu, nie mam gdzie na szybkosci kupic czujnika temp.
wymienialem termostat niedawno, ale zostal uszkodzony czujnik w zbiorniku wyrownujacym, czujnik powietrza zasysanego tez glupi jestem bo widac go golym okiem... tez wymienie

zaczne od dwoch czujnikow, potem zdam relacje, dzieki :)

Autor:  TReneR [ pt maja 30, 2008 12:42 pm ]
Tytuł: 

Nie musisz od razu wymieniac (50zl piechota nie chodzi) - sprawdz najpierw czy czujnik jest sprawny (miernikiem).

Autor:  bilbo [ sob cze 07, 2008 3:24 am ]
Tytuł: 

no i nareszcie dotarłem do domu aby sprawdzić co trzeba i juz mowie o wynikach moich dzisiejszych diagnoz:

wyłącznik biegu jałowego jest ok, potencjometr klapy spietrzającej jest tez dobry, wyłącznikow przepustnicy jeszcze nie zdiagnozowalem bo nie wiem gdzie ich szukac dokladnie, natomiast czujnik temp powietrza zasysanego chyba jest do wymiany, teraz wyczyscilem calą czujke WD40 i moze czuje juz jakas poprawe, natomiast musze jeszcze troche pojezdzic zeby to sie potwierdzilo


oby to ten czujnik bo chociaz na kabelku jest napiecie 4,8v to przeplywu w samym czujniku brak

Autor:  bilbo [ pn cze 09, 2008 4:53 pm ]
Tytuł:  kto mi zdiagnozuje potencjometr biegu jałowego

mieszkam w Piastowie, lecz codziennie jestem w Warszawie, mam problem na zimnym silniku, moze jest ktos na forum kto zna sie bądz mial doczynienia z potencjometrem biegu jalowego...

pozdrawiam

Autor:  kali [ pn cze 09, 2008 5:07 pm ]
Tytuł: 

najlepiej zrobią to tu

Legionowo ul. Parkowa 34, telefon 784 54 78 w godzinach 9:00 - 18:00

Autor:  bilbo [ pn cze 09, 2008 5:56 pm ]
Tytuł: 

dziekuje, wezme to pod uwage i zadzwonie do nich jutro, a zna ktos moze miejsce osadzone nieco blizej (centrum miasta, ew, mokotow, wola itp) bo do legionowa to ja mam ok 35km

Autor:  Crazy_Russian [ wt cze 10, 2008 7:34 am ]
Tytuł: 

bilbo pisze:
...do legionowa to ja mam ok 35km

Jesli Ci z Legionowa to dobrzy fachowcy, to czymże jest 35 km?

Ja szukam dobrego znawcy K-Jeta i jestem gotów kilka razy tyle przejechać jeśliby mi wyregulował auto.

P.S. Daj znac po wizycie, czy sie poprawilo. Mam podobny problem.

Autor:  TReneR [ wt cze 10, 2008 10:35 am ]
Tytuł:  Re: kto mi zdiagnozuje potencjometr biegu jałowego

bilbo pisze:
mieszkam w Piastowie, lecz codziennie jestem w Warszawie, mam problem na zimnym silniku, moze jest ktos na forum kto zna sie bądz mial doczynienia z potencjometrem biegu jalowego...

pozdrawiam


Nie ma tekiego elementu - jest przelacznik "biegu jalowego"* albo potencjometr klapy spietrzajacej (przeplywomierza) albo nastawnik biegu jalowego.

*nie wiem czy to prawidlowa nazwa, ja takiej uzywam.

Autor:  bilbo [ wt cze 10, 2008 3:32 pm ]
Tytuł: 

ok przyznaje sie, namieszalem :)

jesli to jest przelacznik biegu jalowego to wlasnie o niego chodzi, rozmawialem z tym czlowiekiem z Parkowej, powiedzial mi cos w stylu ze tego w zwyklym warsztacie u pana Andrzeja za rogiem, bez specjalnych przyzadow pomiarowych nie da rady sprawdzic...

jakkolwiek by nie bylo bylem w kilku miejscach i powiedzieli ze sie tego nie dotkną bo nie chcą nic spier...

mam znajomego ktory mi polecal jeszcze warsztat na przeciwko browaru warszawskiego i tam tez jest jakis magik, nie mam dokladnych namiarow,

jak znajde chwile czasu to podjade do Legionowa

koszt regulacji tam to 110 zł takze jeszcze nie tak duzo :)

Autor:  bilbo [ pn cze 23, 2008 12:39 am ]
Tytuł: 

jestem zdruzgotany


bylem w Legionowie i czlowiek ten ustawił mi mieszanke bo byla troche za bogata, jednak jak wczesniej silnik plywal na obrotach na swiatlach tylko gdy byl zimny to teraz drga juz za kazdym razem kiedy go odpalam

wniosek

zamiast sie polepszyc jest gorzej


jaka moze byc przyczyna?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/