MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wybuch https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34065 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | krzysiek.k [ pt maja 30, 2008 8:45 pm ] |
Tytuł: | Wybuch |
Witam i proszę o pomoc. Co mogło być przyczyną? Parę godzin temu zjechałem z trasy, stanąłem w korku i po pewnym czasie wysrzelił mi zbiornik wyrównawczy na chłodnicy (rozerwało go) samochód uziemiony! ![]() |
Autor: | bogdan11 [ pt maja 30, 2008 8:57 pm ] |
Tytuł: | |
Zawór w korku tego naczynia wytrzymywał wyższe ciśnienie niż powłoka zbiornika. Stan nienormalny. Skąd ciśnienie w układzie chłodzenia- oto jest pytanie? Czyżby do płynu dostały się spaliny spod uszczelki głowicy? |
Autor: | trocin [ pt maja 30, 2008 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
Niedrozny przewod przelewowy, zepsuty korek zbiorniczka (nie "upuszczal" cisnienia), uszkodzony zbiorniczek wyrownawczy... To tak na szybko ![]() |
Autor: | Gerri [ pt maja 30, 2008 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
Niedrożny wężyk bym wykluczył - jest z dosyć podłego materiału (nieodpornego na ciśnienie) Stawiam na niesprawny lub źle dobrany korek (z naciskiem na "niesprawny") Przyczyną tego uszkodzenia jest najczęsciej stosowanie płynów chłodniczych nierekomendowanych przez producenta (nawet WODY! - co się zdarza...) |
Autor: | kit [ sob maja 31, 2008 6:51 am ] |
Tytuł: | |
Ja bym jeszcze sprawdził wiskozę wiatraka. |
Autor: | Gerri [ sob maja 31, 2008 8:25 am ] |
Tytuł: | |
kit pisze: Ja bym jeszcze sprawdził wiskozę wiatraka.
To już jest drugie pytanie: co spowodowało nadmierny wzrost temperatury i związany z tym nadmierny wzrost ciśnienia. Jednak niesprawny wentylator nie może być powodem wybuchu. Przy nadmiernym wzroście temperatury sprawny korek powinien spuścić nadmiar ciśnienia wywołując efekt "kłębów pary spod maski" |
Autor: | MMM [ sob maja 31, 2008 10:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Wybuch |
W tych "nowych" MB ze zbiornikami na chłodnicy jest problem z połączeniem zbiornika z metalem chłodnicy. Widziałem już w kilku W202 i W210 dość poważne wycieki, nie mówiąc już o "zapoceniach". Przy pracującym silniku o ile sie nie mylę korek nie może być przyczyną. Zwróc uwagę, że jak silnik pracuje, to można korek odkręcić i nic się nie stanie, ale jak wyłączysz to zrobi się ciśnienie w układzie i ciecz chłodząca wyleci górą. Stawiam na uszczeklę pod głowicą i przedostawanie się spalin do układu chłodniczego. |
Autor: | kit [ ndz cze 01, 2008 12:00 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Jednak niesprawny wentylator nie może być powodem wybuchu.
Napisałem "jeszcze" ponieważ odpowiedź co do przyczyny wybuchu już padła - uszkodzenie korka. Co do wiskozy to uważam, że najprawdopodobniej zbyt duże ciśnienie było spowodowane wysoką temperaturą (nie było odpowiedniego przepływu powietrza przez chłodnicę). Miałem taki przypadek w W202 C180. Wymieniłem chłodnicę z korkiem oraz wisko. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |