MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wybuch
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34065
Strona 1 z 1

Autor:  krzysiek.k [ pt maja 30, 2008 8:45 pm ]
Tytuł:  Wybuch

Witam i proszę o pomoc. Co mogło być przyczyną?
Parę godzin temu zjechałem z trasy, stanąłem w korku i po pewnym czasie wysrzelił mi zbiornik wyrównawczy na chłodnicy (rozerwało go) samochód uziemiony! :cry: E klasa, 2 litry benzyna, 98rok

Autor:  bogdan11 [ pt maja 30, 2008 8:57 pm ]
Tytuł: 

Zawór w korku tego naczynia wytrzymywał wyższe ciśnienie niż powłoka zbiornika. Stan nienormalny. Skąd ciśnienie w układzie chłodzenia- oto jest pytanie? Czyżby do płynu dostały się spaliny spod uszczelki głowicy?

Autor:  trocin [ pt maja 30, 2008 8:58 pm ]
Tytuł: 

Niedrozny przewod przelewowy, zepsuty korek zbiorniczka (nie "upuszczal" cisnienia), uszkodzony zbiorniczek wyrownawczy...
To tak na szybko [cool]

Autor:  Gerri [ pt maja 30, 2008 9:12 pm ]
Tytuł: 

Niedrożny wężyk bym wykluczył - jest z dosyć podłego materiału (nieodpornego na ciśnienie)
Stawiam na niesprawny lub źle dobrany korek (z naciskiem na "niesprawny")
Przyczyną tego uszkodzenia jest najczęsciej stosowanie płynów chłodniczych nierekomendowanych przez producenta (nawet WODY! - co się zdarza...)

Autor:  kit [ sob maja 31, 2008 6:51 am ]
Tytuł: 

Ja bym jeszcze sprawdził wiskozę wiatraka.

Autor:  Gerri [ sob maja 31, 2008 8:25 am ]
Tytuł: 

kit pisze:
Ja bym jeszcze sprawdził wiskozę wiatraka.


To już jest drugie pytanie: co spowodowało nadmierny wzrost temperatury i związany z tym nadmierny wzrost ciśnienia.
Jednak niesprawny wentylator nie może być powodem wybuchu.
Przy nadmiernym wzroście temperatury sprawny korek powinien spuścić nadmiar ciśnienia wywołując efekt "kłębów pary spod maski"

Autor:  MMM [ sob maja 31, 2008 10:42 pm ]
Tytuł:  Re: Wybuch

W tych "nowych" MB ze zbiornikami na chłodnicy jest problem z połączeniem zbiornika z metalem chłodnicy.
Widziałem już w kilku W202 i W210 dość poważne wycieki, nie mówiąc już o "zapoceniach".
Przy pracującym silniku o ile sie nie mylę korek nie może być przyczyną.
Zwróc uwagę, że jak silnik pracuje, to można korek odkręcić i nic się nie stanie, ale jak wyłączysz to zrobi się ciśnienie w układzie i ciecz chłodząca wyleci górą.
Stawiam na uszczeklę pod głowicą i przedostawanie się spalin do układu chłodniczego.

Autor:  kit [ ndz cze 01, 2008 12:00 am ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Jednak niesprawny wentylator nie może być powodem wybuchu.

Napisałem "jeszcze" ponieważ odpowiedź co do przyczyny wybuchu już padła - uszkodzenie korka.

Co do wiskozy to uważam, że najprawdopodobniej zbyt duże ciśnienie było spowodowane wysoką temperaturą (nie było odpowiedniego przepływu powietrza przez chłodnicę).

Miałem taki przypadek w W202 C180. Wymieniłem chłodnicę z korkiem oraz wisko.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/