MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jaki najlepiej kupić?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34067
Strona 1 z 1

Autor:  Czarny [ pt maja 30, 2008 10:13 pm ]
Tytuł:  Jaki najlepiej kupić?

Witam szanownych kolegów z bratniego działu forum :)
Jak pewnie dobrze wiecie, ostatnimi czasy ceny paliw strasznie idą w górę i tak średnio zapowiada się że będzie lepiej/taniej :-? I jazda z silnikiem Diesla robi się zbyt droga... Jako że nigdy nie miałem do czynienia z W124 chciałem się rozeznać jakie są Wasze opinie na ich temat..

Więc interesują mnie tylko silniki benzynowe, jak one spisują się na gazie?

Pozdrawiam i z góry dzięki za fachowe opinie i porady [zlosnikz]

Autor:  Prezeslaw [ pt maja 30, 2008 10:24 pm ]
Tytuł: 

Ja mam M102 2.3 K-Jet + instalacja pierwszej generacji (na śrubce). Co prawda to jest W201, ale bez kłopotu znajdziesz W124 z takim motorkiem. Chodzi to bardzo dobrze, (chodzi równo, nie strzela, ładnie odpala). Pali za miastem 11l/100km, ale prawda jest taka, że każdy samochód z cyklonem zachowuje się inaczej. Każdy egzemplarz Mercedesa z LPG to indywidualny pacjent.

Autor:  blackmilk [ pt maja 30, 2008 10:33 pm ]
Tytuł: 

ja tez ostatnio myslalem o benzynie + gaz
pojechalem do mechanika ktory jak uslyszal benzyna + gaz to tak jak siersc na kocie - gaz dobry ale w kuchenkach... - doslownie tak powiedzial

plusy diesla ktore podal:
- zawsze to mniej bierze niz benzyna
- obojetnie czy to lato czy zima przekrecasz grzejesz i jedziesz
- nic ci nie kichnie i nie narobi balaganu w silniku
- nie stracisz pol roku by to ustrojstwo wyregulowac
- podal jeszcze pare innych minusow takiego mojego widzimisie

w sumie po dluzszym namysle pomysl poszedl w dal
rope zawsze mozna taniej gdzies kupic lub zalac ewentualnie rzepak czy cus co jest tansze (podobno ceny paliw maja skoczyc do 6zl/1litr),
nigdy z dieslem nie mialem problemow a i w domu same diesle,

i teraz jedynie jak bym chcial jezdzic taniej niz mb to wybral bym 1,9tdi 90kM (to tez jezdzi na wszystkim a i bierze 5-6l/100)
druga sprawa to tez ze myslalem o benzynie + gaz ale nie o malym silniku tylko o jakims 4,2 lub 5,0...

stanowczo odradzil i w sumie to przekonal mnie ze jednak
lepiej jezdzic tym dieslem

Autor:  kryniu [ pt maja 30, 2008 10:36 pm ]
Tytuł: 

Temat był wałkowany dziesiątki razy - po prostu poszukaj.....
A tak w ogromnym skrócie to współpraca z LPG raczej kiepsko układa się silnikom zasilanym sytemem KE Jet ,czyli stosowanym w W124 silnikom o oznaczeniach M102,M103,M104 o pojemnościach 2,0 ;2,3;2,6 oraz 3,0.Silniki z KE Jet były generalnie montowane do połowy 1992 roku.Zdecydowanie lepiej gaz znoszą silniki z wtryskiem elektronicznym.Najbardziej optymalny wybór to silnik M111 o poj.2,2 l i mocy 150 KM,niezły (ale za mały zdaniem co niektórych [zlosnik] )jest silnik 2 litrowy o mocy 136 KM.Późniejsze wersje M104 o pojemnościach 2,8 i 3,2 litra również zostały wyposażone w wtrysk elektroniczny

Autor:  voytas [ sob maja 31, 2008 1:44 am ]
Tytuł: 

Po dzisiejszej wycieczce 440km jednak polecam diesla, niekoniecznie ze stajni MB. Dzisiejszy wyjazd kosztował mnie dokładnie 95zł (23 litry BioEstru)...

Autor:  Dariusz Suchorz [ pn cze 02, 2008 12:06 am ]
Tytuł: 

Podłacze się do tematu, tez zaczynam szukać W124 coupe, myśle nad 320CE i założeniu gazu.
Ten silnik chyba najlepiej nadaje się do gazu.
Klekoty omijam duzym łukiem, bo ich nie lubie, a na szczęscie nie było ich w coupe.

Autor:  WojtekW [ pn cze 02, 2008 12:27 am ]
Tytuł: 

Do gazu najlepiej nadają się: M111 - 2.0 136 KM, 2,2 150 KM (ten jest fajny, bo już jedzie, a niekoniecznie dużo pali), M104 - 2,8 i 3,2. wszystkie na elektronicznym wtrysku.

A odpowiadając na pytanie jakiego kupić: Jakiegokolwiek w jak najlepszym stanie z jak najmniejszym przebiegiem.

Autor:  pg83 [ pn cze 02, 2008 9:56 am ]
Tytuł: 

WojtekW pisze:
A odpowiadając na pytanie jakiego kupić: Jakiegokolwiek w jak najlepszym stanie z jak najmniejszym przebiegiem.


nic dodać, nic ująć
jeżdżę sporadycznie (bo to ojca, ja mam swoje) kombicą 280 na kuchence. spalanie w mieście przy włączonej klimie najniżej 13,9 LPG plus Pb na rozruch, w trasie ok 2-2.5 litra mniej. instalacja sekwencja. z instalacją nigdy nie było problemów, auto na gazie jeździ ok, nie ma nawet jakiegoś odczuwalnego spadku mocy.
z tym, że trzeba było dużo po poprzednim właścicielu poprawić, okazało się wówczas, że mercedesy wcale nie mają aż takich tanich części, a tak to nawet nie narzekam ;)

Autor:  Monika [ pn cze 02, 2008 10:27 am ]
Tytuł:  Re: Jaki najlepiej kupić?

Czarny pisze:
Więc interesują mnie tylko silniki benzynowe, jak one spisują się na gazie?


Silniki benzynowe Mercedesa spisują się doskonale [zlosnik] na LPG. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę na Forum i dużo czytać. Słowa kluczowe to: wybuch, wystrzał, ratunku, pomocy, kto zna dobry warsztat, nie zapala, nie ma mocy, gaśnie itp.

Autor:  GEORGE P. [ pn cze 02, 2008 10:49 am ]
Tytuł:  Re: Jaki najlepiej kupić?

Ja również myślałem przez ostatnie trochę czasu nad czymś takim małym do jeżdżenia do pracy a kawałek mam. Miało być to W201, bo najlżejsza buda a jeszcze Mercedes z motorem 2.0 plus gaz jednak sobie daruję, czytajac coraz to kolejne tematy o strzałach, problemami z regulacją itp.

Dobry diesel zawsze Ci odpali i nawet jak mu depczesz to zje tylko odrobinę więcej. Moja MB jest pierwszym Dieslem u mnie w rodzinie i nie mogę złego słowa powiedzieć a jeżeli chodzi o spalanie to coraz częściej mnie pozytywnie zaskakuje:)
I nigdy nie narzeka na paliwo, co prawdą wynalazków nieleję ale nigdy nie poczułem różnicy w kulturze pracy.

Zgodzę się jednak, że dobrze zamontowana i ustawiona instalacja LPG też będzie współpracować bez problemów,

Jak pisał któryś z kolegów wyżej temat był niejednokrotnie wałkowany, wszystkie plusy i minusy zostałoy już wymienione.

Mnie dodatkowo od LPG odrzuciła wiadomość, że mją nałożyc sporą akcyzę na gaz.
Więc,
Czy to będzie się opłacać??


Pozdrawiam. <br>Dodano po 12 latach świetlnych.:<br>
Czarny pisze:
Taty przygoda z MB:
MB W123 200D '76
MB W123 300TD '79
MB W123 280TE '82 - potem 300D

Moja przygoda z MB:
MB W123 300TD '77 - Ehh;*

Jako że nigdy nie miałem do czynienia z W124




Silniki montowane w 124/201 zjedzą mniej niż w 123.

Autor:  JaKon [ pn cze 02, 2008 12:29 pm ]
Tytuł: 

no ale jak to bylo z tymi motorami. K oraz KE jetronic nie dadaja sie na sekwencje, a potem jak one sie nazywaly te po 92roku?? do których mozna bylo juz montowac LPG.

Autor:  MercBeginner [ pn cze 02, 2008 12:32 pm ]
Tytuł: 

Zdecydowanie 220E + LPG sekwencja.

Co do samego LPG to też nas zaraz dorwą - jak nie ON będzie drożał to LPG [szalone]. Mimo wszystko, życzę niskich cen paliw.

Autor:  Szumek [ pn cze 02, 2008 4:50 pm ]
Tytuł: 

Mimo iż ostatnio jeżdżę głównie benzyną (bo 300SD czeka na naprawy lub... rozbiórkę), polecam diesla.

Odpalając zimnego/chłodnego benzyniaka za każdym razem widzę te złotówki, co mi pożera na ssaniu, depnąć mocno też szkoda, bo zaraz zassie, a diesla odpalałem kiedy chciałem, po 5 razy w ciągu 3 godzin, jazda na krótkich odcinkach, depnięcia, i co?

I tak mało spalił. :)
I zawsze są paliwa alternatywne i cały bagażnik do dyspozycji. ;)

Gaz wyrzuciłem, szkoda moich nerw, a w razie usterki K/KE z LPG, żaden fachowiec od K/KE nie chce z tym walczyć, bo "kupiłeś Mercedesa, to rżnij pana do końca" i "do tego się nie kładzie gazu". I to nie fachowcy typu pan Kazio w swoim garażu, tylko ludzie, którzy to regulują/naprawiają od lat.

Teraz mam lżejszy portfel... miejsce w bagażniku i święty spokój. :)

A na gaz też niedługo przywalą podwyżkę...

Jeździłem wieloma autami z LPG, takimi które na nim nie grymaszą... i za nic tego nie założę do auta. [zlosnik]

Gdyby W126 były na Europę w dieslu, to bym się nie bawił w motor M103.

Reasumując, diesel zapewnia trwałość, niezawodność, w miarę stabilne zużycie paliwa niezależnie od stylu i trybu jazdy. Nawet jeśli ON jest droższy, to i tak diesel jest lepszy. [zlosnik]

Autor:  kali [ pn cze 02, 2008 5:29 pm ]
Tytuł: 

przypominam, że temat nie dotyczy "wyższości D nad Pb"
Kolega zadał pytanie "jaki jest najlepszy W124, aby założyć w nim gaz"


A więc Czarny, najlepiej znoszą LPG silniki z elektronicznym układem wtryskowym. Z mechanicznym grymaszą, strzelają i nie bardzo daje się to ustawić.
Ale są też tacy co mają do silnika z mechanicznym wtryskiem zainstalowane LPG i sobie chwalą

Autor:  Prezeslaw [ wt cze 03, 2008 12:30 am ]
Tytuł: 

kali pisze:
A więc Czarny, najlepiej znoszą LPG silniki z elektronicznym układem wtryskowym. Z mechanicznym grymaszą, strzelają i nie bardzo daje się to ustawić.
Ale są też tacy co mają do silnika z mechanicznym wtryskiem zainstalowane LPG i sobie chwalą


Tak to ja. Chwalę sobie, bo dobrze chodzi, mało pali i nie traci zbyt wiele z mocy. Ale jeśli chodzi o serwis, to rzeczywiście ciężko kogoś znaleźć. Ostatnio chciałem, żeby jakiś fachowiec wyregulował mi LPG na analizatorze. Byłem w sześciu podobno najlepszych warsztatach LPG w Bydgoszczy. W pięciu usłyszałem: "Instalacja na śrubę i wtrysk mechaniczny? Nie umiemy tego zrobić". W szóstej koleś stwierdził, że nie będzie sobie brudził sondy na moim samochodzie i ustawił mi na swoje "doświadczone ucho". W pięć minut urwał mi 50kucy. Na (jego) szczęście nic za to nie chciał. W efekcie po powrocie do domu zadzwoniłem do mojego Czarownika ze Szczecinka i powiedział mi jak to trzeba zrobić. 5 minut i zrobiłem sam, ale co się nalatałem wcześniej... :evil:
Konkluzja: zanim znajdziesz auto z gazem (albo zdecydujesz się na zagazowanie któregoś), znajdź mechanika od cyklonu. Tak na wszelki... I polecam kupować auto już zagazowane. Jeśli wstawiasz instalację do auta, które LPG nigdy nie widziało, to czeka Cię zapewne wiele niespodzianek. A tak przynajmniej możesz się przejechać gotowym produktem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/