MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

jaki silnik zamiast 3.0 będzie pasować ? automat
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34075
Strona 1 z 2

Autor:  kosa2006 [ sob maja 31, 2008 8:59 am ]
Tytuł:  jaki silnik zamiast 3.0 będzie pasować ? automat

witam mam pytanie jaki inny silnik bedzie pasować do skrzyni automatycznej w mercedesie w124 coupe oryginalnie był 3.0 ? jakis diesel ? lub benzynka

Autor:  BrunoGiamatti [ sob maja 31, 2008 9:33 am ]
Tytuł: 

Ale co masz na myśli?? padł ci silnik i szukasz innego żeby dopasować??
To żeby było bez problemów to ... 3.0 :) bo różne są te skrzynie, wały itp .. (i nie tlyko to) więc polecał bym zostać już przy tej samej (takiej samej) jednostce

Autor:  kosa2006 [ sob maja 31, 2008 10:11 am ]
Tytuł: 

kupiłem furke ale silniczek nie kompletny jest i to co zniego zostało sprzedaje a za kase z czesci chce kupić cos sprawego i władować pod mache, chciałem kupić 2,3 ale jesli nie pasuje to kicha :(

Autor:  BrunoGiamatti [ sob maja 31, 2008 10:32 am ]
Tytuł: 

Ale po co mniejszą pojemnosć ;)?? jak co to 3,2 :) a tak serio to najłatwiej będzie znaleść taki sam silnik i go wstawić.. Bo z innymi była by dłubanina (chyba ze bys miał drugi kompletny samochód na przerzutkę...

Autor:  broneq [ sob maja 31, 2008 1:40 pm ]
Tytuł: 

Zasadniczo jak padł Ci M103 to pasuje M103, jak M104 to M104. czyli jak padło 3.0 M103 to podejdzie 2.6 (choć mogły być inne przełożenia w skrzyni czy na moście, ale nadal jest to identyczny z zewnątrz silnik), jak padło Ci M104 3.0-24V to podejdzie M104 3.2 (z podobnymi "ale" jak przy M103). Musiałbyś sobie posprawdzać dane i będziesz wiedział. :)
ja jednak wsadziłbym inne ale tego samego typu 3.0 8)

Autor:  BrunoGiamatti [ sob maja 31, 2008 2:12 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
to podejdzie M104 3.2

tu by chyba było więcej zabawy bo jak wiadomo 3,2 jest na el wtrysku ... więc i wiązki itp były by potrzebne. Dlatego moim zdaniem jak nie chcesz bardzo rzeźbić to zostań już przy tym 3.0 12V

Autor:  kosa2006 [ sob maja 31, 2008 5:29 pm ]
Tytuł: 

są postępy dzis wywlokłem pozostałosci silnika na zewnatrz kawał skurczybyka... nie opłaca mi sie remontować tego wiec kupie w całosci 3.0 tak jak mi doradzacie. czy taki 3.0 bedzie pasować ze zwykłego w124 ?montował ktos silnik do auta jaki jest najprostrzy sposób?

Autor:  BrunoGiamatti [ sob maja 31, 2008 5:38 pm ]
Tytuł: 

Tak .. skoro masz cały osprzęt itp to będzie pasował (a masz cąły komplet?? tj chłodnica, przewody, alternator, rozrusznik, sprężarka klimy itd itp ?)
Jeśli Masz wszystko to przekładka silnika nie powinna sprawić Ci szczególnych problemów (chodź te napewno się same znajdą - takie życie) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A włąśnie. ty sprzedajesz te alternatory i rozruszniki ... zostaw to sobie!!
Raz to to, że może być ciężko znaleźć dobry silnik z calutkim osprzętem a dwa, to że może Ci się jeszcze przydać!!

Autor:  kosa2006 [ sob maja 31, 2008 5:47 pm ]
Tytuł: 

spoko nieprzyda mi sie ... jak juz kupie to silnik ma być żyleta ;) także jak byś chciał alternator to pisz [zlosnikz]

Autor:  BrunoGiamatti [ sob maja 31, 2008 6:19 pm ]
Tytuł: 

kosa2006 pisze:
spoko nieprzyda mi sie

No chcę ;) ale tak czy inaczej nadal uważam, że Ci się przyda prędzej czy później :P ... po pierwsze po tylu latach lubi zdechnąć.. a po drugie -> chyba, że masz juz na oku kompletny silnik z osprzętem ... to już nic ;)

Autor:  kosa2006 [ sob maja 31, 2008 6:27 pm ]
Tytuł: 

prawdopodobnie wezme całego w124 na przkładke a reszte wysprzedam .. ahaa i czy silnik 3.0 bedzie pasował z manuala do mojej skrzyni automatycznej ?

Autor:  kosa2006 [ pn cze 02, 2008 3:47 pm ]
Tytuł: 

mam okazje kupic całego w124 z silnikiem 2.6 i tu ponawiam pytanie czy silnik 2.6 bedzie pasować do mojej skrzyni automatycznej gdzie oryginalnie był 3.0 ??

Autor:  BrunoGiamatti [ pn cze 02, 2008 4:00 pm ]
Tytuł: 

A jak będziesz miał całego to nie opłaci ci się rzucić razem ze skrzynią itp? Bo pasować to raczej będzie (chodź skrzynia w 260 ma inne przełożenia) ... Wielkiej różnicy niema .. to nadal M103

Autor:  broneq [ pn cze 02, 2008 5:15 pm ]
Tytuł: 

Jak masz całe 260E to przełóż silnik ze skrzynią i zmień dyfer. Wtedy wszystko będzie perfekt grało. Przełożenie samego silnika też da dobry efekt, choć może być jakieś przekłamanie, może gorzej przyspieszać, albo wręcz na odwrót przyspieszać lepiej, ale przez to mieć wyższe obroty i więcej palić itd itp ...

Poszperałem i ma sie to tak:
300CE - I seria bez względu na skrzynię ma dyfer 3,07 - manual - przełożenia: I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22 - automat przełożenia: (do 09.88r)I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 (po 09.88r) I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
300CE - II seria przy manualu ma 3,67 przełożenia I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22; automat 3,07 przełożenia I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
260E - I seria wszystkie mają 3,27 - manual - przełożenia: I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22 - automat przełożenia: I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67
260E - II seria manual 3,92 przełożenia I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22 ; automat 3,27 przełożenia I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67


Te dane pozwolą Ci się rozeznać w sytuacji [zlosnikz]
Mam nadzieję, ze pomogłem :)
Powodzenia!!

Autor:  kosa2006 [ pn cze 02, 2008 7:12 pm ]
Tytuł: 

broneq dzięki tobie ALPAq też a mam pytanie jaki rocznik to I seria i jaki II druga moja cupeta jest stylizowana na e-klasse 90r czyli to druga seria ?? a mercedes dawca jest z 1988r.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/