MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
pytanie o olej do mostu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34093 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mercedes230ce82r [ pn cze 02, 2008 8:36 am ] |
Tytuł: | pytanie o olej do mostu |
prosze niech mi ktos napisze jaki olej nalac do tylnego mostu w mercedesie w124 z 94r motor 3,0d 136km 24zawory,kontrola trakcji i zawieszenie nivo.prosze o pomoc- jaki olej i ile go potrzebuje i gdzie oczywiscie go najlepiej kupic.dziekuje |
Autor: | gienkas [ pn cze 02, 2008 9:12 am ] |
Tytuł: | |
Witam, sprawdź to: syntetyczny olej przekładniowy 75W90 GL-4/GL-5 1L np.MOBIL to koszt ok 50zł. Pozdrawiam |
Autor: | AndyS [ pn cze 02, 2008 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
gienkas pisze: Witam,
sprawdź to: syntetyczny olej przekładniowy 75W90 GL-4/GL-5 1L np.MOBIL to koszt ok 50zł. Pozdrawiam Hmmmm Generalnie stosuje się olej 85W90 norma MB 235.7 wg. API GL -5. Olej do mostów z ASD ,musi spełniać normę MB 235,7 ,numer oryginału 0019891703 w ASO przy zamawianiu to 001 989 1703. Cena około 87PLN/L. Od kilku lat stosuję olej Mobilube LS 85W90 API GL-5. Olej nadaje się również do mostów o podwyższonym współczynniku tarcia. Skrót LS oznacza właśnie takie mosty (Limited Slip). Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211 To cytaty znalezione na Forum - hasła: olej most ASD Nie mam mostu z ASD więc nie będę się jednoznacznie wypowiadał. ![]() |
Autor: | mercedes230ce82r [ pn cze 02, 2008 5:17 pm ] |
Tytuł: | |
a gdzie jest wlew w takim moscie i spust? |
Autor: | Debesciak [ pn cze 02, 2008 6:23 pm ] |
Tytuł: | |
mercedes230ce82r pisze: a gdzie jest wlew w takim moscie i spust? jak wleziesz pod samochód to napewno znajdziesz ![]() ![]() |
Autor: | kali [ pn cze 02, 2008 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
przy wymianie oleju proponuję zachować następująca kolejność: najpierw odkręcamy korek wlewu i jak już jest odkręcony dopiero odkręcamy korek wylewowy i spuszczamy olej. Jak zrobimy to w odwrotnej kolejności to może wyjść tak, że spuścimy olej, a później nowego nie będziemy mogli dolać bo nie odkręcimy wlewu. |
Autor: | ukaniu [ pn cze 02, 2008 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211
Most z ASD jest mostem o podwyższonym współczynniku taracia!. Mosty bez ASD o podwyższonym współczynniku tarcia - stosowane np w 16V mają bebechy identyczne z mostem z ASD tylko nie posiadają siłowników (blokujących całkowicie) oraz mają krótsze flansze. To, że mosty z ASD nie mają już cech podwyższonego tarcia wynika tylko z tego, że mają już kiepskie zużyte tarczki cierne. Regeneracja mechanizmu ASD w moście aby pracował jak powinien to ok 1000zł (części). |
Autor: | AndyS [ pn cze 02, 2008 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211 ukaniu pisze: Most z ASD jest mostem o podwyższonym współczynniku taracia!. AndyS pisze: Nie mam mostu z ASD więc nie będę się jednoznacznie wypowiadał.
![]() Ja tylko cytowałem wypowiedzi z Forum ![]() Może ktoś kompetentny wobec sprzecznych danych dokładnie by to wyjaśnił. ![]() |
Autor: | beet [ pn cze 02, 2008 11:18 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: Może ktoś kompetentny wobec sprzecznych danych dokładnie by to wyjaśnił.
No to przeciez sie juz wypowiedzial ![]() |
Autor: | AndyS [ wt cze 03, 2008 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
beet pisze: No to przeciez sie juz wypowiedzial
![]() Ha!! Nie chcę być "upierdliwy" ale nadal są 2 wersje - most jest lub nie jest o podwyższonym współczynniku tarcia. Ta wersja z numerami kodu którą TU opisał Mirmur bardziej do mnie przemawia. A jaka jest prawda? |
Autor: | Szumek [ wt cze 03, 2008 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
kali pisze: przy wymianie oleju proponuję zachować następująca kolejność:
najpierw odkręcamy korek wlewu i jak już jest odkręcony dopiero odkręcamy korek wylewowy i spuszczamy olej. Jak zrobimy to w odwrotnej kolejności to może wyjść tak, że spuścimy olej, a później nowego nie będziemy mogli dolać bo nie odkręcimy wlewu. Proponuję tylko uzupełnić olej, a nie go wymieniać, bo często problemy z mostem zaczynają się w momencie wymiany oleju. Często stosowaną praktyką np. przy naprawach mostu, jest spuszczenie starego oleju, a później zalanie go z powrotem i uzupełnienie stanu. Z czegoś to wynika... Kiedyś wymieniłem olej w moście w W123 (zwykły most) i już więcej tego błędu nie popełnię... Zaczął wyć... |
Autor: | ukaniu [ wt cze 03, 2008 6:25 pm ] |
Tytuł: | |
Nie ma 2 wersji ![]() Rozkręcałem oba mosty i wiem co mówię. To, że Mercedes inaczej oznaczał opcje mostu z blokadą i mostu z podwyższonym współczynnikeim tarcia to nie dziwne. ASD ma przeca sterowanie i elektronikę. Oba mechanizmy w obudowie dyferencjału są konstrukcyjnie i regulacyjnie podobne. Olej trzeba wymieniać. Jak kto nie wierzy niech sobie zerknie do wnętrza mostu z ASD. |
Autor: | Szumek [ wt cze 03, 2008 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
W książkach o naprawach tych samochodów jest o wymianie oleju po bodajże pierwszych 10000 km (dokładnie nie pamiętam), a później jest tylko kontrola stanu i uzupełnianie... |
Autor: | ukaniu [ wt cze 03, 2008 6:40 pm ] |
Tytuł: | |
To w tych nowszych zmodyfikowanych przez szalonych ekologów. Ja polecam te sprzed 89/90 ![]() |
Autor: | Szumek [ wt cze 03, 2008 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
To jest problem tak naprawdę, czy wymieniać, czy nie. ![]() Bo jeśli olej nigdy nie był wymieniany, to most może zacząć wyć... Z drugiej strony w środku pływa syf po iluś tam kilometrach... Ja też mam ASD i na razie nic nie ruszam, ale zasiałeś we mnie ziarno zwątpienia. ![]() ukaniu pisze: To w tych nowszych zmodyfikowanych przez szalonych ekologów. Ja polecam te sprzed 89/90
![]() Ja to wyczytałem z książki "MB 190 - Budowa, eksploatacja i naprawa" (czy jakoś tak) WKiŁ, tłumaczenie francuskiej książki z 1993 roku... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |