MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pytanie o olej do mostu
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34093
Strona 1 z 1

Autor:  mercedes230ce82r [ pn cze 02, 2008 8:36 am ]
Tytuł:  pytanie o olej do mostu

prosze niech mi ktos napisze jaki olej nalac do tylnego mostu w mercedesie w124 z 94r motor 3,0d 136km 24zawory,kontrola trakcji i zawieszenie nivo.prosze o pomoc- jaki olej i ile go potrzebuje i gdzie oczywiscie go najlepiej kupic.dziekuje

Autor:  gienkas [ pn cze 02, 2008 9:12 am ]
Tytuł: 

Witam,

sprawdź to: syntetyczny olej przekładniowy 75W90 GL-4/GL-5
1L np.MOBIL to koszt ok 50zł.

Pozdrawiam

Autor:  AndyS [ pn cze 02, 2008 12:21 pm ]
Tytuł: 

gienkas pisze:
Witam,

sprawdź to: syntetyczny olej przekładniowy 75W90 GL-4/GL-5
1L np.MOBIL to koszt ok 50zł.

Pozdrawiam

Hmmmm
Generalnie stosuje się olej 85W90 norma MB 235.7 wg. API GL -5.
Olej do mostów z ASD ,musi spełniać normę MB 235,7 ,numer oryginału 0019891703
w ASO przy zamawianiu to 001 989 1703. Cena około 87PLN/L.
Od kilku lat stosuję olej Mobilube LS 85W90 API GL-5. Olej nadaje się również do mostów o podwyższonym współczynniku tarcia. Skrót LS oznacza właśnie takie mosty (Limited Slip). Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211


To cytaty znalezione na Forum - hasła: olej most ASD
Nie mam mostu z ASD więc nie będę się jednoznacznie wypowiadał. [zlosnik]

Autor:  mercedes230ce82r [ pn cze 02, 2008 5:17 pm ]
Tytuł: 

a gdzie jest wlew w takim moscie i spust?

Autor:  Debesciak [ pn cze 02, 2008 6:23 pm ]
Tytuł: 

mercedes230ce82r pisze:
a gdzie jest wlew w takim moscie i spust?
jak wleziesz pod samochód to napewno znajdziesz :) są dwie śruby na duzy imbus ta od dołu do spuszczania na boku do nalewania :)

Autor:  kali [ pn cze 02, 2008 9:54 pm ]
Tytuł: 

przy wymianie oleju proponuję zachować następująca kolejność:
najpierw odkręcamy korek wlewu i jak już jest odkręcony dopiero odkręcamy korek wylewowy i spuszczamy olej.
Jak zrobimy to w odwrotnej kolejności to może wyjść tak, że spuścimy olej, a później nowego nie będziemy mogli dolać bo nie odkręcimy wlewu.

Autor:  ukaniu [ pn cze 02, 2008 10:54 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211


Most z ASD jest mostem o podwyższonym współczynniku taracia!. Mosty bez ASD o podwyższonym współczynniku tarcia - stosowane np w 16V mają bebechy identyczne z mostem z ASD tylko nie posiadają siłowników (blokujących całkowicie) oraz mają krótsze flansze.
To, że mosty z ASD nie mają już cech podwyższonego tarcia wynika tylko z tego, że mają już kiepskie zużyte tarczki cierne. Regeneracja mechanizmu ASD w moście aby pracował jak powinien to ok 1000zł (części).

Autor:  AndyS [ pn cze 02, 2008 11:05 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211

ukaniu pisze:
Most z ASD jest mostem o podwyższonym współczynniku taracia!.

AndyS pisze:
Nie mam mostu z ASD więc nie będę się jednoznacznie wypowiadał. [zlosnik]

Ja tylko cytowałem wypowiedzi z Forum :lol:
Może ktoś kompetentny wobec sprzecznych danych dokładnie by to wyjaśnił. 8)

Autor:  beet [ pn cze 02, 2008 11:18 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Może ktoś kompetentny wobec sprzecznych danych dokładnie by to wyjaśnił.


No to przeciez sie juz wypowiedzial ;)

Autor:  AndyS [ wt cze 03, 2008 4:17 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
No to przeciez sie juz wypowiedzial ;)

Ha!! Nie chcę być "upierdliwy" ale nadal są 2 wersje - most jest lub nie jest o podwyższonym współczynniku tarcia. Ta wersja z numerami kodu którą TU opisał Mirmur bardziej do mnie przemawia. A jaka jest prawda?

Autor:  Szumek [ wt cze 03, 2008 5:01 pm ]
Tytuł: 

kali pisze:
przy wymianie oleju proponuję zachować następująca kolejność:
najpierw odkręcamy korek wlewu i jak już jest odkręcony dopiero odkręcamy korek wylewowy i spuszczamy olej.
Jak zrobimy to w odwrotnej kolejności to może wyjść tak, że spuścimy olej, a później nowego nie będziemy mogli dolać bo nie odkręcimy wlewu.


Proponuję tylko uzupełnić olej, a nie go wymieniać, bo często problemy z mostem zaczynają się w momencie wymiany oleju. Często stosowaną praktyką np. przy naprawach mostu, jest spuszczenie starego oleju, a później zalanie go z powrotem i uzupełnienie stanu. Z czegoś to wynika...

Kiedyś wymieniłem olej w moście w W123 (zwykły most) i już więcej tego błędu nie popełnię... Zaczął wyć...

Autor:  ukaniu [ wt cze 03, 2008 6:25 pm ]
Tytuł: 

Nie ma 2 wersji :-) jest jedna. Dla tych co nie chcą być dociwkliwi wystarczy wiedzieć, że na obu typach mostów jest dokręcona blaszka - informująca o konieczności zastosowania specjalnego oleju.
Rozkręcałem oba mosty i wiem co mówię. To, że Mercedes inaczej oznaczał opcje mostu z blokadą i mostu z podwyższonym współczynnikeim tarcia to nie dziwne. ASD ma przeca sterowanie i elektronikę. Oba mechanizmy w obudowie dyferencjału są konstrukcyjnie i regulacyjnie podobne.
Olej trzeba wymieniać. Jak kto nie wierzy niech sobie zerknie do wnętrza mostu z ASD.

Autor:  Szumek [ wt cze 03, 2008 6:31 pm ]
Tytuł: 

W książkach o naprawach tych samochodów jest o wymianie oleju po bodajże pierwszych 10000 km (dokładnie nie pamiętam), a później jest tylko kontrola stanu i uzupełnianie...

Autor:  ukaniu [ wt cze 03, 2008 6:40 pm ]
Tytuł: 

To w tych nowszych zmodyfikowanych przez szalonych ekologów. Ja polecam te sprzed 89/90 :-).

Autor:  Szumek [ wt cze 03, 2008 6:54 pm ]
Tytuł: 

To jest problem tak naprawdę, czy wymieniać, czy nie. :-?

Bo jeśli olej nigdy nie był wymieniany, to most może zacząć wyć...
Z drugiej strony w środku pływa syf po iluś tam kilometrach...

Ja też mam ASD i na razie nic nie ruszam, ale zasiałeś we mnie ziarno zwątpienia. ;) <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
ukaniu pisze:
To w tych nowszych zmodyfikowanych przez szalonych ekologów. Ja polecam te sprzed 89/90 :-).


Ja to wyczytałem z książki "MB 190 - Budowa, eksploatacja i naprawa" (czy jakoś tak) WKiŁ, tłumaczenie francuskiej książki z 1993 roku...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/