MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

320 CDI przegrzewa się w korkach
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34157
Strona 1 z 1

Autor:  ertee [ śr cze 04, 2008 5:02 pm ]
Tytuł:  320 CDI przegrzewa się w korkach

Witam.
Wraz z nastaniem cieplejszej pory roku wystąpił u mnie problem z przegrzewaniem się silnika...
Kilka tygodni temu zauważyłem po nocy wyciek płynu chłodniczego, kapało na dole z rurki przed kołem od strony pasażera (choć raczej nie w tym miejscu była nieszczelność), uzupełniłem płyn ale na niewiele to się zdało. Płyn wycieka (albo częściowo odparowuje) w ilości do kilku litrów tygodniowo (połowa km trasa a połowa po mieście), temperatura po pół godz jazdy w korkach dochodzi do 120 stopni i muszę odkręcać na max ogrzewanie żeby spadło do 90 stopni. Przy okazji skrzynia zaczyna się dziwnie zachowywać bo przełącza biegi dopiero przy 4500 obrotów nawet gdy się delikatnie przyspiesza.
Do pewnego momentu myślałem ze po prostu jest wyciek bo dostawałem komunikat o zbyt niskim poziomie płynu ale ostatnio zagotowuje się nawet gdy stan płynu jest ok z tym że przy tej temperaturze płyn wycieka/odparowuje przez korek wlewu co jest zrozumiałe bo takie jest jego zadanie.
Obstawiam że problem jest z termostatem i nie otwiera obiegu, nie wiem też kiedy powinny pracować dwa przednie wentylatory bo nie zauważyłem żeby kiedykolwiek się kręciły, niezależnie czy klima jest włączona czy nie i jaka jest temp. silnika. Kręci się tylko wentylator między silnikiem a tymi dwoma z przodu.
Umówiłem się wstępnie na diagnostykę w serwisie ale już przez tel. mi powiedzieli że za diagnozę wezmą około 200 zł.
Przyznam że jeśli to termostat to wolę go kupić i na własną rękę wymienić co wyjdzie z pewnością taniej.

Autor:  TReneR [ śr cze 04, 2008 5:09 pm ]
Tytuł: 

A wystarczy reka sprawdzic waz chlodnicy czy jest goracy - ja Ci to za 100zl zrobie :-)

Autor:  kali [ śr cze 04, 2008 5:45 pm ]
Tytuł: 

ertee pisze:
za diagnozę wezmą około 200 zł


podjedź w piątek wieczorem do Oleśnicy, tam będzie nas cała masa, diagnozę zrobimy za darmo.
Nie wiem jak jest w S210, ale mogło się sprzęgło wiscozowe zepsuć, lub coś co załącza wiatrak chłodzący chłodnicę.
Ubytki mogą być spowodowane gotowaniem się płynu, czyli część ucieka przez zawór bezpieczeństwa, część wyparowuje.
Sprawdź czy ta rurka, z której cieknie to nie jest przelew ze zbiorniczka wyrównawczego, jak tak to dobrze, że cieknie, jakby się zagotowało i nie ciekło to coś by pękło.

Autor:  blackmilk [ śr cze 04, 2008 6:07 pm ]
Tytuł: 

te wiatraki zalaczaja sie juz przy 80' jak jest wlaczona klima
i nie koniecznie musza chodzic na max obrotach dodatkowo wspomagaja ten duzy wiatrak jak silnik ma wyzsza temperature - bynajmniej u mnie tak jest... w sumie bylem zdziwiony bo w vw zalaczaja sie na max jak tylko wlaczy sie klime a tu stopniowo w zaleznosci od temp silnika

swoja droga jak wlaczasz klime to juz chlodniac klimy sama z siebie daja taka temp ze podwyzsza temp chlodnicy sinlika stad wyzsza temp ogolu.

obstawiam u ciebie na trzy rzeczy:
- wiskoza
- regulator wiatrakow (mala puszka gdzies po lewej stronie za zderzakiem - taka z radioatorem)
- termostat

skrzynia sie nie martw widocznie tez jej goraco uwazaj jedynie by sie nie wlaczyla w tryb serwisowy - mi sie tak stalo i to jakies 600km od domu wiec jechalem na II biegu przez pol niemiec i polski...)

Autor:  beet [ śr cze 04, 2008 7:19 pm ]
Tytuł: 

Przypadloscia tych silnikow jest raczej niedogrzanie, ale jak widac i inne usterki sie zdarzaja ;) Termostat wystepuje w komplecie z obudowa, koszt ponad 100zl w serwisie, jak znajde fakture, to podam dokladny koszt. Sprawdzisz go tak jak napisal Trener, jak sie nie otwiera, to i chlodnica bedzie zimna.. Jak sprawdzic wiskoze chyba pisac nie musze, przy 90-95 stopniach powinna juz dzialac.

Przednie wentylatory raczej bym wykluczyl, ale dzialac powinny, nie sposob tego nie zauwazyc, bo zalaczaja sie dosyc wczesnie tak jak blackmilk napisal, z tym ze maja kilka stopni predkosci (slyszalem o 4).

Pomijajac takie kwestie jak wlasciwy plyn i wlasciwy (sprawny) korek zbiorniczka, to przyczyna moze byc jeszcze brudna/zakamieniona chlodnica. Co do samej szczelnosci ukladu, to najlepiej podjedz do warsztatu zeby Ci to sprawdzili pompka, wyjdzie czy to nieszczelnosc, czy uszczelka pod glowica.

A co do tego kapania przy kole pasazera, to sprawdz czy to aby nie kapie z podgrzewacza/webasto, sa zamontowane w taki sposob, ze przy uszkodzeniach przodu z prawej strony czesto robi im sie kuku.

Autor:  ertee [ czw cze 05, 2008 11:18 am ]
Tytuł: 

sprawdziłem dzisiaj, przy wskazniu 82 stopnie na wskaźniku chłodnica jest bardzo ciepła (w moim odczuciu miała jakieś 50-60 stopni) a przednie wentylatory prze kręceniu nimi ręcznie pracują niezależnie (a powinny razem) czyli prawdopodobnie brakuje tam paska napędowego i pewnie uszkodzony jest układ elektryczny który steruje jednym z tych wiatraków.

Mój wniosek na tą chwilę jest taki, że w momencie gdy wentylator na silniku (który cały czas pracuje) nie daje rady schłodzić silnika na postoju w korkach (na trasie ten problem nigdy nie występuje) to powinien włączyć się elektryczny wentylator oraz jego "bliźniak" napędzany paskiem z tego elektrycznego a że jest coś uszkodzone to się nie włączają co powoduje dalszy wzrost temperatury co w efekcie doprowadza do odparowania płynu przez korek i jego wycieku przez przelew.

Autor:  blackmilk [ czw cze 05, 2008 11:21 am ]
Tytuł: 

no to najpierw sprawdz wiatraki na "sztywno" tam u gory jest wtyczka
jak silnik wiatraka pracuje to znaczy ze raczej sterownik ktory kosztuje cos kolo 300-400zl na allegro
pasek kupisz choc by w aso czy innym sklepie i powinien byc tani

udanej walki
:)

Autor:  ertee [ czw cze 05, 2008 1:20 pm ]
Tytuł: 

co do VISCO jeszcze to właśnie sprawdziłem, przy temperaturze 88 stopni można z lekkim oporem ale jednak zatrzymać wentylator (rolką papieru), przy zwiększaniu obrotów silnika do 3-4 tys. prędkość wentylatora nie zmienia się (a chyba powinna?)

Autor:  blackmilk [ czw cze 05, 2008 2:03 pm ]
Tytuł: 

o ile mi sie dobrze wydaje to przy 95' powinien sie blokowac na stale do 3tys obrotow, wyzej powinno go puszczac
u mnie nie zaleznie czy jest 80-90 czy 2500rpm czy 4000 zawsze chodzi tak samo - z oporem bo mam uwalone wisko w polowie (bardziej przypomina dzwiek actrosa niz r6)

chyba jednak to nie wisco - szukaj dalej

Autor:  Radek_3City [ czw cze 05, 2008 2:32 pm ]
Tytuł: 

Tak jak Beet wyżej napisał, sprawdź czy chłodnica nie jest usyfiona. U znajomego było to samo - termostat cacy, nic nie ciekło, wentylatory śmigały, a okazało się że przez jakiś czas uzbierał się syf wpadający przez atrape i wystarczyło porządnie chłodnice wyczyścić.
Pozdrawiam.

Autor:  ertee [ wt cze 10, 2008 3:46 pm ]
Tytuł: 

Serwis MB postawił diagnozę, do wymiany:
- wiatrak wentylatora na Visco (sam wentylator) + śruby mocujące - 194 zł.
- pasek klinowy wentylatora klimatyacji (bo nie miałem) - 56 zł.
- wentylator elektryczny klimatyzacji (jest martwy) - 630 zł.
- osłona wentylatora na Visco (bo mam połamaną) - 86 zł.
- obejmy sprężyste (spinające chłodnicę z pasem przednim) - 5 zł szt.

części zamówiłem prócz wentylatora elektrycznego bo mam zamiar oddać go do znajomego elektryka a nóż okaże się że jest do odratowania i sześć stów w kieszeni.
Wymianę elementów też zrobię we własnym zakresie bo w serwisie zawołali około 1000 zł. :o :o :o więc odpuściłem… [zlosnik]
termostat jest ponoć ok więc nie zamawiałem :)

Autor:  leopold [ śr cze 11, 2008 5:02 pm ]
Tytuł: 

ertee pisze:
Serwis MB postawił diagnozę, do wymiany:
- wiatrak wentylatora na Visco (sam wentylator) + śruby mocujące - 194 zł.


Porządny wiatrak w sklepie na Pestalozziego kosztuje ok. 90 zł....
Pozdrawia Leopold

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/