MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Temperatura płynu chłodzącego?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34174
Strona 1 z 2

Autor:  el_diablo [ czw cze 05, 2008 12:17 am ]
Tytuł:  Temperatura płynu chłodzącego?

124 silnik M111 - jaką temperturę (wg wskazań na desce rozdzielczej) powinien utrzymywać?
O ile pamietam to utrzymywał zwykle 80-85 stopni, ale teraz gdy się ociepliło to zauważyłem że temperatura wchodzi na 90, a dzisiaj na postoju nawet na 100 (i pewnie dalej by rosła). Czyżby wiskoza siadła? Przy takim wskazaniu wentylator powinien być już chyba na sztywno załączony?

Autor:  gizmo [ czw cze 05, 2008 2:35 am ]
Tytuł: 

U mnie wchodzi ciagle na ponad 90 w korkach w dzien.
Ale zaraz wlacza sie wiatrak klimy i zbija do 85

Autor:  ukaniu [ czw cze 05, 2008 8:54 am ]
Tytuł: 

Temperatura silnika poniżej czerwonej kreski jest bezpieczna.
Jeśli po załączeniu wentylatorów spada lub się stabilizuje - nie ma się czym martwić. Jest cieplej na zewnątrz to i wydajność chłodzenia silnika spada (zależna od różnicy temperatur). Nie ma cudów tak to działa. Jakby układ był idealny i stabilizował zawsze 85 to nie potrzebne były by wentylatory dodatkowe - bo by się nie włączały.
Jeśli osiągnął 100 to trzeba było poczekać aż będzie więcej. Po to aby sprawdzić czy działa elektryka wentylatorów. Taki test warto zrobić, nie będzie zaskoczenia w jakimś naprawdę dużym korku.

Autor:  el_diablo [ czw cze 05, 2008 9:40 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Jeśli osiągnął 100 to trzeba było poczekać aż będzie więcej. Po to aby sprawdzić czy działa elektryka wentylatorów. Taki test warto zrobić, nie będzie zaskoczenia w jakimś naprawdę dużym korku.


Tak zrobię. Moje zaniepokojenie wynika z tego, ze jestem przyzwyczajony do Nubiry, gdzie wskazówka temperatury po rozgrzniu silnika stała praktycznie w miejscu cokolwiek by nie robić.

Autor:  ukaniu [ czw cze 05, 2008 5:00 pm ]
Tytuł: 

Niektóre samochody mają wskaźnik temperatury mówiący tyle co: ok - nie ok.
I aby nie absorbować kierowcy nadmierną ilością bodźców (co jak widac jest w Twoim przypadku słuszne ;-) ) Gdy temperatura znajduje się w przedziale np. 70-110 (czy szerszym) wskazówka stoi w jednym właściwym miejscu. To samo jest np ze wskaźnikiem ciśnienia oleju - ile to było debat o jego wartości... zlikwidowano wskażnik i nie ma problemu :lol:

Autor:  WojtekW [ czw cze 05, 2008 6:08 pm ]
Tytuł:  Re: Temperatura płynu chłodzącego?

Ja mam M111.960 i u mnie temp utrzymuje sie na poziomie 82-84 C (niezaleznie od pory roku). Ostatnio mech wymienial mi chlodnice klimatyzacji i oczyscil ja (oraz chlodnice) z syfu - bylo tego sporo. Moze tez masz z tym problem ?

Autor:  Maksio [ pt cze 06, 2008 12:14 am ]
Tytuł: 

a korzystając z tematu ja mam pytanko na temat standardowej temperatury w w210 2.2 CDI (przed liftem) chodzi o wskazówkę najbardziej na lewo :P (nie wiem dokładnie czego to jest temp... oleju ? )

chodzi o to, że standardowo jeżdżąc wskakuje ona na 70 stopni. Przy dociskaniu albo jeździe po mieście na światłach podskakuje do 80, może ciutkę więcej. Brat mówił, że prawdopodobnie jest popsuty jakiś czujnik czy coś (nie wiem jak on to dokładnie nazwał) i że pokazuje za niską temp.

ktoś rozwieje wątpliwości ?

Autor:  beet [ pt cze 06, 2008 1:53 am ]
Tytuł: 

Maksio pisze:
standardowo jeżdżąc wskakuje ona na 70 stopni. Przy dociskaniu albo jeździe po mieście na światłach podskakuje do 80, może ciutkę więcej.


Walniety termostat, to samo bylo u ojca. No ale skoro brat mowi o czujniku, to sluchaj sie brata [zlosnik] Te silniki, ze wzgledu na duza sprawnosc znane sa z niedogrzania, przed wymiana termostatu ciezko bylo uzyskac nawet te 80 stopni. M.in. dlatego sa montowane seryjnie podgrzewacze plynu chlodzacego. Sprawdz termostat, pozniej bedzie mozna sie zastanawiac czy cos jeszcze kleklo..

Autor:  Maksio [ pt cze 06, 2008 6:39 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
Maksio pisze:
standardowo jeżdżąc wskakuje ona na 70 stopni. Przy dociskaniu albo jeździe po mieście na światłach podskakuje do 80, może ciutkę więcej.


Walniety termostat, to samo bylo u ojca. No ale skoro brat mowi o czujniku, to sluchaj sie brata [zlosnik] Te silniki, ze wzgledu na duza sprawnosc znane sa z niedogrzania, przed wymiana termostatu ciezko bylo uzyskac nawet te 80 stopni. M.in. dlatego sa montowane seryjnie podgrzewacze plynu chlodzacego. Sprawdz termostat, pozniej bedzie mozna sie zastanawiac czy cos jeszcze kleklo..


no no brat o termostacie mówił :) tylko nie byłem pewien tej nazwy ;p a ten mesiek to ojca, nie wiem czy będzie mu się chciało to robić, zwłaszcza, że problemów to już z nim jest sporo :\ BAS/ASR, oświetlenie, hamulce... ehh

a jakie mogą być konsekwencje jazdy z zepsutym termostatem ? tylko złe wskazania czujnika czy coś jeszcze ?

Autor:  Milosh [ pn cze 09, 2008 11:28 am ]
Tytuł: 

to moze ja sie tak glupio zapytam orzy okazji walkowania tego tematu. (Nigdy nikt tego mi nikt dokladnie nie opisal :oops: :oops: :oops: )

Ile stopni oznacza kreska pomiedzy liczba 80 a 120C w W124??? Na moj gust to ona odpowiada temperaturze chlodziwa 100C ale prosze o oswiecenie mnie. [zlosnik] BTW Niektorzy twierdza, ze ta kreska odpowiada temperaturze 90C. Gdzie lezy prawda???(chyba nie posrodku) :lol:

Dodatkowo w swoim 220E mam klimatyzacje i chcialbym zapytac jaki jest warunek zalaczenia tego wentylatora el. przed chlodnica. Prosze o podanie zakresu ON/OFF.

Dzieki z gory

Autor:  el_diablo [ pn cze 09, 2008 11:35 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Jeśli osiągnął 100 to trzeba było poczekać aż będzie więcej. Po to aby sprawdzić czy działa elektryka wentylatorów. Taki test warto zrobić, nie będzie zaskoczenia w jakimś naprawdę dużym korku


Oczywiście nie miałem czasu sprawdzić tego przed utknieciem w dużym korku... [zlosnik] ale na szczęscie okazało się, że temperatura dochodzi do jakichś 110 st i potem jest dość szybko zbijana do ok. 90 st. Uspokoiłem się, a w wolnej chwili muszę się przyjrzeć które wiatraki kiedy się załączają.

Autor:  el_diablo [ wt cze 10, 2008 3:09 pm ]
Tytuł: 

Kurcze, coś się jednak dzieje. Nie zakładam nowego tematu bo mam wrażenie że to się wiąże z tą temperaturą.

Mianowicie jak jest gorąco zaczyna mi się włączać i wyłączać na przemian sprężarka klimy. Efektem są falujące obroty i szarpanie. Do tego nie chodzi wiatrak na chłodnicy klimatyzacji. Co jest grane... czy awaria wiatraka może spowodować takie zachowanie sprężarki (rano w chłodzie klima pracuje normalnie)? Czy to ogólny fuck-up klimatyzacji...?

Aha, dolałem z pół litra płynu chłodniczego bo ubyło. Czułem wczoraj jego zapaszek przez chwilę, więc podejrzewam że się trochę wygotował...

Autor:  beet [ wt cze 10, 2008 3:43 pm ]
Tytuł: 

el_diablo pisze:
Mianowicie jak jest gorąco zaczyna mi się włączać i wyłączać na przemian sprężarka klimy.


Przechodzi w tryb awaryjny, wlacza sie i wylacza co 20 sekund, oj ladnie Ci sie musial zagrzac, bo tak sie dzieje powyzej 120 stopni, przynajmniej wg moich informacji. Awaria wiatraka na pewno moze sie przyczynic do takiego stanu rzeczy, ale czy to jedyny powod, to nie wywroze.

Autor:  el_diablo [ wt cze 10, 2008 5:04 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
Przechodzi w tryb awaryjny, wlacza sie i wylacza co 20 sekund


U mnie włącza się co ok. sekundę. Jak jadę, czyli jest pęd powietrza to działa ok, ale jak się zatrzymam to zaraz zaczyna wariować.
wiatrak klimy się włącza ale dopiero przy ok. 110 st. Nie działa chyba jednak wiskoza.

Autor:  ukaniu [ wt cze 10, 2008 5:08 pm ]
Tytuł: 

Wentylatory chłodnicy są uruchamiane na 2 soposoby
- temperaturą płynu, zwykle 110 stopni
- ciśnieniem czynnika
W zależności od instalacji wentylatory uruchamiane ciśnieniem czynnika chodzą na pół mocy (oba) a temperaturą cieczy - na pełną moc jeden. To się różni od wersji i roku. Jeśli nie chodzi tryb od cieczy znaczy, że spalony jest najczęściej bezpiecznik wewnątrz przekaźnika wentylatorów (albo coś ze sterownikiem nie tak) jeśli od ciśnienia to albo przekaźnik albo czujnik ciśnienie zamontowany na skraplaczu (są 2 jeden od minimum - pozwalajacy uruchomić klimę, drugi od wentylatorów.)
U mnie sprężarka klimy włacza się i wyłącza, to jest normalny tryb pracy (w przypadku tempmatic)
Całkowite wyłączenie sprężarki następuje ponad 120 stopni.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/