MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

rzucanie kierownicy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34190
Strona 1 z 3

Autor:  arturb [ czw cze 05, 2008 9:09 pm ]
Tytuł:  rzucanie kierownicy

witam APnów, mam gorącą prośbe o podpowiedź. mianowicie:
gdy jade pomiędzy 80 a 100 km/h kierownica trzęsie sie i mocno drga. wyważałem koła w trzech różnych miejscach i nie pomogło. sprawdzany miałem drążek poprzeczny i jest w porządku.
czego dalej szukać? zrobic geometrię?
powiedział mi jeden mechanik abym pojechał wyważyć koła na samochodzie, ale ja te drgania mam również na zimówkach.

dzieki za pomoc
Artur

Autor:  kali [ czw cze 05, 2008 9:19 pm ]
Tytuł: 

a o jakim samochodzie rozmawiamy ?

Autor:  TReneR [ czw cze 05, 2008 9:43 pm ]
Tytuł: 

1. Zmien kola przod-tyl i sprawdz czy pomoze.
Albo felga wygieta/zwichrowana albo "wybulona" opona.

Autor:  kali [ czw cze 05, 2008 9:48 pm ]
Tytuł: 

jeszcze mogą być krzywe tarcze hamulcowe, krzywe przeguby jeśli przedni napęd,

Autor:  matrix [ czw cze 05, 2008 9:57 pm ]
Tytuł: 

albo otwór centrujący w feldze o za dużej średnicy.

Autor:  arturb [ pt cze 06, 2008 8:04 am ]
Tytuł: 

mówimy o cl140. napęd na tył.
tercze zostały przetoczone, gdyz jeden klocek mi podczas długiego niedzielnego wyjazdu ją porysował znacznie. przed przetoczeniem też drgała kierownica.
zamieniałem koła tyył na przód.

Autor:  mobi [ pt cze 06, 2008 8:07 am ]
Tytuł: 

Posłuchaj rady mechanika.

Autor:  arturb [ pt cze 06, 2008 8:24 am ]
Tytuł: 

czyli wyważyć na samochodzie?

Autor:  mobi [ pt cze 06, 2008 9:17 am ]
Tytuł: 

Tak

Autor:  szeryf [ pt cze 06, 2008 9:37 am ]
Tytuł: 

Stawiam tak jak matrix na za duzy otwor centrujacy w feldze.

Autor:  Janfocus [ pt cze 06, 2008 10:29 am ]
Tytuł: 

pora sprawdzić amory...

Autor:  witek-sec [ pt cze 06, 2008 10:32 am ]
Tytuł: 

A w zawieszeniu Ci nic nie stuka ? Jeśli tak to mogą być końcówki drążków. Może też być zużyty amortyzator drgań ( odpowiada za drgania układu kierowniczego) Może też się kłaniać ustawienie geometrii przedniego zawieszenia. Podjedź na szarpaki i niech Ci fachowcy zdiagnozują.

Autor:  TReneR [ pt cze 06, 2008 10:42 am ]
Tytuł: 

kali pisze:
jeszcze mogą być krzywe tarcze hamulcowe, krzywe przeguby jeśli przedni napęd,

Krzywe tarcze daja duze drgania przy mocnym homowaniu, latwe do wykrycia.


ps. mialem podobnie - przy pewnej predkosci dalo sie czyczuc mocne drgania na kierownicy - okazalo sie ze byl wygiety rant felgi.

Autor:  Nilovitz [ pt cze 06, 2008 10:50 am ]
Tytuł: 

jest jeszcze taka opcja:
jesli nie masz oryginalnych felg i felgi nie nachodza na piaste, jej obrecz, a otwory srub pasuja, to mozesz sobie je wywazac ile chcesz, a jednak kolo bedzie pracowac na tych szpilkach, a felga nie bedzie sie wspierac o rant piasty

Autor:  Wit [ pt cze 06, 2008 11:40 am ]
Tytuł: 

Masz tarcze wentylowane tzn takie dwie tarcze a w środku poprzeczki? Bo mo że być jeszcze jedna opcja: ostatnio przy naprawie częściowo zapieczonego tłoczka szczęk z przodu zapytałem mechanika co z tą rdzą pomiędzy tarczami bo w zasadzie sama się łuszczy i można by "wystukać" więcej. Odparł, że w żadnym wypadku nie ruszać, bo nigdy nie odpadnie wszystko i tarcza na bank będzie miała bicie. Jak miałeś przetaczane tarcze i masz je wentylowane to może być też z tego powodu.
Napisz jaki był powód.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/