MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
rzucanie kierownicy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34190 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | arturb [ czw cze 05, 2008 9:09 pm ] |
Tytuł: | rzucanie kierownicy |
witam APnów, mam gorącą prośbe o podpowiedź. mianowicie: gdy jade pomiędzy 80 a 100 km/h kierownica trzęsie sie i mocno drga. wyważałem koła w trzech różnych miejscach i nie pomogło. sprawdzany miałem drążek poprzeczny i jest w porządku. czego dalej szukać? zrobic geometrię? powiedział mi jeden mechanik abym pojechał wyważyć koła na samochodzie, ale ja te drgania mam również na zimówkach. dzieki za pomoc Artur |
Autor: | kali [ czw cze 05, 2008 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
a o jakim samochodzie rozmawiamy ? |
Autor: | TReneR [ czw cze 05, 2008 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
1. Zmien kola przod-tyl i sprawdz czy pomoze. Albo felga wygieta/zwichrowana albo "wybulona" opona. |
Autor: | kali [ czw cze 05, 2008 9:48 pm ] |
Tytuł: | |
jeszcze mogą być krzywe tarcze hamulcowe, krzywe przeguby jeśli przedni napęd, |
Autor: | matrix [ czw cze 05, 2008 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
albo otwór centrujący w feldze o za dużej średnicy. |
Autor: | arturb [ pt cze 06, 2008 8:04 am ] |
Tytuł: | |
mówimy o cl140. napęd na tył. tercze zostały przetoczone, gdyz jeden klocek mi podczas długiego niedzielnego wyjazdu ją porysował znacznie. przed przetoczeniem też drgała kierownica. zamieniałem koła tyył na przód. |
Autor: | mobi [ pt cze 06, 2008 8:07 am ] |
Tytuł: | |
Posłuchaj rady mechanika. |
Autor: | arturb [ pt cze 06, 2008 8:24 am ] |
Tytuł: | |
czyli wyważyć na samochodzie? |
Autor: | mobi [ pt cze 06, 2008 9:17 am ] |
Tytuł: | |
Tak |
Autor: | szeryf [ pt cze 06, 2008 9:37 am ] |
Tytuł: | |
Stawiam tak jak matrix na za duzy otwor centrujacy w feldze. |
Autor: | Janfocus [ pt cze 06, 2008 10:29 am ] |
Tytuł: | |
pora sprawdzić amory... |
Autor: | witek-sec [ pt cze 06, 2008 10:32 am ] |
Tytuł: | |
A w zawieszeniu Ci nic nie stuka ? Jeśli tak to mogą być końcówki drążków. Może też być zużyty amortyzator drgań ( odpowiada za drgania układu kierowniczego) Może też się kłaniać ustawienie geometrii przedniego zawieszenia. Podjedź na szarpaki i niech Ci fachowcy zdiagnozują. |
Autor: | TReneR [ pt cze 06, 2008 10:42 am ] |
Tytuł: | |
kali pisze: jeszcze mogą być krzywe tarcze hamulcowe, krzywe przeguby jeśli przedni napęd,
Krzywe tarcze daja duze drgania przy mocnym homowaniu, latwe do wykrycia. ps. mialem podobnie - przy pewnej predkosci dalo sie czyczuc mocne drgania na kierownicy - okazalo sie ze byl wygiety rant felgi. |
Autor: | Nilovitz [ pt cze 06, 2008 10:50 am ] |
Tytuł: | |
jest jeszcze taka opcja: jesli nie masz oryginalnych felg i felgi nie nachodza na piaste, jej obrecz, a otwory srub pasuja, to mozesz sobie je wywazac ile chcesz, a jednak kolo bedzie pracowac na tych szpilkach, a felga nie bedzie sie wspierac o rant piasty |
Autor: | Wit [ pt cze 06, 2008 11:40 am ] |
Tytuł: | |
Masz tarcze wentylowane tzn takie dwie tarcze a w środku poprzeczki? Bo mo że być jeszcze jedna opcja: ostatnio przy naprawie częściowo zapieczonego tłoczka szczęk z przodu zapytałem mechanika co z tą rdzą pomiędzy tarczami bo w zasadzie sama się łuszczy i można by "wystukać" więcej. Odparł, że w żadnym wypadku nie ruszać, bo nigdy nie odpadnie wszystko i tarcza na bank będzie miała bicie. Jak miałeś przetaczane tarcze i masz je wentylowane to może być też z tego powodu. Napisz jaki był powód. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |