MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zalana 6 świeca co 500-800km W124 300E
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34201
Strona 1 z 1

Autor:  AXSDV [ pt cze 06, 2008 1:04 pm ]
Tytuł:  zalana 6 świeca co 500-800km W124 300E

Witam.

Zakupiłem autko i po pierwszym miesiąću natknąłem się na następujący problem : Co około 10 dni po przejechaniu około 500-700 kilometrów szósta ostatnia świeca zalana jest olejem przez co auto pali na 5 cylindrow. :(. Dodam z auta nie wydobywa się żaden dym, silnik pali ładnie i równo. Wymieniłem świecę i próbowałem zamienić przewody, ale i to nie przynosi skutku. Przeczyszczę świecę i jest ok. I problem powtarza się w kółko. Auto posiada instalacje gazową która wydaje się chodzić bardzo dobrze pali około 20litrów (automat,miasto). Spotkał ktoś się może z takim problemem ? Czy jest to może jakaś typowa przypadłość ? Jakies przybliżone koszta naprawy ? Dobry Wrocławski Warsztat ?. Dodam ze jest to silnik z 89roku 300ccm 12V z instalacja gazowa. Za wszelkie sugestie bardzo dziekuje. Pozdrawiam Marcin.

Autor:  witek-sec [ pt cze 06, 2008 2:31 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach. Może padł lub jest odwrotnie założony pierścień zgarniający. Mogą też być do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Autor:  Janfocus [ pt cze 06, 2008 2:39 pm ]
Tytuł: 

kompresja nie musi dać odpowiedzi, jeśli rowek/rowki w tłoku jest zbyt duży i nastepuje pompowanie oleju przez pierścienie

Autor:  witek-sec [ pt cze 06, 2008 4:15 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
kompresja nie musi dać odpowiedzi

No nie musi ,ale jest to jedna z podstawowych i prostszych czynności diagnostycznych, mogąca dać jakiś pogląd na zaistniały problem.

Autor:  NIEBIESKI [ ndz cze 08, 2008 2:21 am ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
Mogą też być do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Ojciec miał podobnie w benzynowo-gazowym (ale nie wiem czy gaz ma coś z tym wspólnego) VW Golfie II na jednym z cylindrów. Z tym, że jego poddymiał olejowo i czasami chodził nierówno. Zaczęliśmy rozbierać silnik i okazało sie, że spróchniały (jak ja lubię to słowo :) ) uszczelniacze zaworowe. Praktycznie rozpadały sie przy wyjmowaniu. Dziwne tylko, ze zjawisko występowało głównie na jednym cylindrze. Pozostałe też miały nagar ze spalania oleju, ale tłusto było tylko w jednym. Reszty silnika, żeby nie brnąć w koszty nie ruszaliśmy, bo ciśnienie na cylindrach i tak było dobre. Po regeneracji głowicy wszystko wróciło do normy i autko przelatało szczęśliwie już 40tkm od tamtej pory...
Mam nadzieję, że u Ciebie też przyczyną jest jakiś detal. Jak go znajdziesz nie zapomnij nas poinformować ;)
AXSDV pisze:
pali około 20litrów (automat,miasto).

To normalne zużycie dla tych silników? Przepraszam za banalne pytanie, ale nie miałem z nimi nic wspólnego, a na horyzoncie ukazuje mi sie takie CE do ewentualnego zakupu w przetargu upadłościowym pewnej firmy [zlosnik]

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz cze 08, 2008 8:56 am ]
Tytuł: 

NIEBIESKI pisze:
o normalne zużycie dla tych silników?

Nie do końca ... zależy wszystko od jazdy. Mi np średnio wychodzi ok 13l/100km w 3000cc 24V - w mieście ok 16-17 w trasie ok 10,5.

A to co zalewa świecę to napewno olej? Bo bywa też tak, że jak walnie głowica to płyn chłodniczy się przedostaje (w toyocie tak miałem ...).
A jeśli na pewno olej to tak jak koledzy wyżej napisali.

Autor:  Diablo991 [ ndz cze 08, 2008 9:51 am ]
Tytuł: 

We Wrocławiu jest Bardzo dobry warsztat który zajmóje sie tylko i wyłacznie mercedesami... Dam Ci adres na PW

Autor:  AXSDV [ śr cze 25, 2008 7:01 pm ]
Tytuł: 

proszę o ten kontakt do dobrego warsztatu.

Autor:  AXSDV [ ndz sty 04, 2009 2:07 pm ]
Tytuł: 

Hej po czasie :). Usterka zrobiona :) okazał się uszkodzony uszczelniacz zaworowy. Koszt naprawy 130zł + uszczelniacz. Pozdrawiam.

Autor:  kielbik [ ndz sty 04, 2009 8:12 pm ]
Tytuł: 

NIEBIESKI pisze:
AXSDV pisze:
pali około 20litrów (automat,miasto).
To normalne zużycie dla tych silników? (...)
BrunoGiamatti pisze:
NIEBIESKI pisze:
o normalne zużycie dla tych silników?
Nie do końca ... zależy wszystko od jazdy. Mi np średnio wychodzi ok 13l/100km w 3000cc 24V - w mieście ok 16-17 w trasie ok 10,5.
Niech mnie ktos poprawi jezeli zle zrozumialem ale tutaj raczej chodzi o zuzycie gazu i wtedy takie wartosci sa jak najbardziej na miejscu.
AXSDV pisze:
Hej po czasie :). Usterka zrobiona :) okazał się uszkodzony uszczelniacz zaworowy. Koszt naprawy 130zł + uszczelniacz. Pozdrawiam.
To juz chyba wymieniles wszystkie "na zapas"?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/