MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

żarówki przód H4=12v 60/55w czy moglym tu wsadzic h4 100/90W
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34226
Strona 1 z 1

Autor:  kordal [ ndz cze 08, 2008 3:01 pm ]
Tytuł:  żarówki przód H4=12v 60/55w czy moglym tu wsadzic h4 100/90W

witam chciałem was zapytac mianowicie w przednich kloszach mam żarowki :
H4=12v 60/55w czy moglym tu wsadzic h4 100/90W ?? nic by si enie działo z elektronika i kloszami ??
chozi mi kąkretnie o te :
http://www.allegro.pl/item372461720_3_z ... kosci.html

i tak samo jest z przeciwmgilnymi mam h3 21w 12v 55w i nic by sie nie stało jak bym wsadził 100w ??
kąkretnie te:
http://www.allegro.pl/item372461737_2_z ... kosci.html

pozdrawiam

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz cze 08, 2008 3:08 pm ]
Tytuł: 

Cześć
O żarówkach było już sporo na forum...
A co do tych z aukcji: Miałem takie właśnie 100W w Toyocie (chyba tej samej firmy żarówy nawet) to się paliły po miesiącu a nawet szybciej... Ja tam nie polecam. Jak juz w tą strone to philipsy

Autor:  Gerri [ ndz cze 08, 2008 6:06 pm ]
Tytuł: 

Popalisz instalację, przełącznik pod kierownicą, zmatowisz lustra i szkła.
ŻARÓWKI "PRZEWATOWANE" TO HISTORYCZNY PATENT RODEM Z ZESZŁEGO WIEKU!!!!
Włókno jest (owszem) grubsze i bierze więcej prądu (100W) ale jego temperatura jest niska i większość prądu jest przetwarzana w promieniowanie podczerwone (ciepło) powodujące zaczernienie luster i niszczenie instalacji.

Jest cała gama żarówek H4 z oznaczeniem +30%, +50%, +60% a ostatnio nawet +90%
Te żarówki biorą tyle samo prądu co fabryczne, ale z uwagi na wysoką temperaturę włókna ich sprawność jest dużo wyższa - większość energii jest przetwarzana na światło (bardzo jasne i białe)

P.S.: Spróbuj Kolego przeczytać swojego posta przed wysłaniem - unikniesz przynajmniej literówek
Troszeczkę dbałości o ortografię też by się przydało...

Autor:  Miki01 [ pn cze 09, 2008 3:30 pm ]
Tytuł: 

Jak masz trochę kasy to wstaw i 500, ale tak poważnie, trochę pojeździsz i na 99% masz zjarany przełącznik przy kierownicy. Przerobiłem w niewiedzy jak kupiłem samochód miałem jekieś 100, wyszło dopiero jak się popalił przełącznik (z tego co wiem w Mercedes nie ma do świateł przekaźników i dlatego się jarają styki w przełączniku), a z nim żarówki... Wsadź jak kolega Gerri radzi o zwiększonej mocy, teraz pojawiły się jakieś Philipsy czy Osramy, night coś tam, opisywane były w AŚ i brzmią całkiem ciekawie ;)
Pzdr

Autor:  Janfocus [ pn cze 09, 2008 3:44 pm ]
Tytuł: 

generalnie poza prawie dwukrotnym zwiększonym poborem prądu, który musi znieść instalacja (kable, styki, przełączniki), w przypadku halogenów 80% mocy jest wydzielana w podczerwieni -czyli jako ciepło. Dlatego odradzam bo szkoda instalacji i lamp. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Gerri pisze:
na wysoką temperaturę włókna ich sprawność jest dużo wyższa

w halogenach temperatura włókna musi być w ściśle określinym zakresie -za niska lub za wysoka odbija się na lawinowym ograniczeniu żywotności żarówek.

Autor:  TReneR [ pn cze 09, 2008 3:50 pm ]
Tytuł: 

Nikt jeszcze nie wspomnial, ze jest to niezgodne z przepisami!!

Autor:  kordal [ pn cze 09, 2008 6:52 pm ]
Tytuł: 

a ze nie zgodne to fat ,ale własnie zastanawiałem sie czy instalacja wytrzyma i czy klosze sie nie bedą przegrzewały ale juz wszystko raczej wiadomo

Autor:  WojtekW [ pn cze 09, 2008 7:44 pm ]
Tytuł:  Re: żarówki przód H4=12v 60/55w czy moglym tu wsadzic h4 100

doszedłem ostatnio do tego, że światła mi za słabo świecą i kupiłem na allegro H4 Osram Silverstar (wg Autoświat świecą lepiej niż np. jakieś wyśrubowane philipsy).

Wyciągnąłem stare - okazało sie że to jakieś 100/90. Wrzuciłem Osramy - świecą lepiej niż te stare a do tego są legalne

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/