MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB ślizga? przeciąga? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34235 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zabawa01 [ ndz cze 08, 2008 11:51 pm ] |
Tytuł: | ASB ślizga? przeciąga? |
Witam, szukałem podobnych problemów na forum, ale nie pomogło. Problem jest następujący" Ruszam spokojnie jak zawsze. z 2-go na 3 bieg skrzynia bardzo lekko szarpie (to jeszcze nie ten problem), gaz wciskam dalej, ładnie, bez szarpnięcia wrzuca 4, prętkość ok 60 kmh, obroty po zmianie biegu spadaja do ok 2000/min i dalej dodaję gazu, obroty sie nie zmieniają, skrzynia/silnik przyjemnie mruczy, a prętkość wzrasta do 80 kmh. Potem rosną proporcjonalnie obroty i prętkość. Podsumowyjąc: po zmianie biegu na 4 prętkość zmienia sie nieproporcjonalnie do obrotów. Ale to raczej prętkość rośnie szybciej niż obroty. Co to może być? Olej i filtr właśnie zmienione (wcześniej tego raczej nie było), czy sprzęgło może się ślizgać? a może wszystkie tak mają i to normalne? |
Autor: | ukaniu [ pn cze 09, 2008 12:26 am ] |
Tytuł: | |
Silnik nie jest połączony na sztywno z mechanizmem przekładniowym skrzynki. W przenoszeniu napędu bierze udział konwerter. On zamienia różnicę prędkości obrotowej na swym wejściu i wyjściu w dodatkowy moment na wyjściu. Dzięki temu samochodem z ASB można ruszyć z miejsca szybciej lub wolniej (dodając mniej lub więcje gazu - obroty silnika większe lub mniejsze - moment na kłach większy lub mniejszy). To samo działa i przy wyższych prędkościach. Jakby się ślizgły sprzęgła to płyn spalił by się momentalnie i nie było by takich efektów jakie wynikaja z normalnej pracy konwertera. |
Autor: | Janfocus [ pn cze 09, 2008 8:26 am ] |
Tytuł: | |
zabawa01 pisze: po zmianie biegu na 4 prętkość zmienia sie nieproporcjonalnie do obrotów. Ale to raczej prętkość rośnie szybciej niż obroty.
I tak mam być ![]() |
Autor: | zegarek [ pn cze 09, 2008 9:34 am ] |
Tytuł: | |
Jakby obroty rosły, a prędkośc nie, to wtedy mógłbyś się przejmowac ![]() |
Autor: | zabawa01 [ sob cze 14, 2008 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Jakby obroty rosły, a prędkośc nie, to wtedy mógłbyś się przejmowac
![]() a co by to oznaczało? jaka tego przyczyna? w kilku słowach i w PLN? ![]() wydaje mi się (muszę to jeszcze sprawdzić), że przy zimnym oleju w skrzyni jak dodam mocno gazu to obroty skacza o ok 500/min a prętkość dopiero wtedy zaczyna rosnąć. Sory, może się czepiam, ale to mój pierwszy automat i dopiero sie uczę, a forum chyba do tego jest, aby pytać. dzięki z góry DZ. |
Autor: | MercBeginner [ sob cze 14, 2008 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
Sprzęgło w skrzyni automatycznej działa w następujący sposób: Im większe obroty silnika tym sprzęgło coraz mocniej załącza napęd na koła. Krótko mówiąc, silnik może się wkręcać niezależnie od wzrostu prędkości gdyż dopiero od wyższych obrotów silnik jest hamowany przez coraz mocniej złączany układ napędowy. Nawet przy pełnym załączeniu sprzęgła w automacie (z tego co wiem) nie jest to połączenie z układem napędowym "na sztywno" więc różnice w obrotach silnika a prędkością są możliwe. |
Autor: | GEORGE P. [ ndz cze 15, 2008 12:29 am ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Sprzęgło w skrzyni automatycznej działa w następujący sposób:
Im większe obroty silnika tym sprzęgło coraz mocniej załącza napęd na koła. Krótko mówiąc, silnik może się wkręcać niezależnie od wzrostu prędkości gdyż dopiero od wyższych obrotów silnik jest hamowany przez coraz mocniej złączany układ napędowy. Nawet przy pełnym załączeniu sprzęgła w automacie (z tego co wiem) nie jest to połączenie z układem napędowym "na sztywno" więc różnice w obrotach silnika a prędkością są możliwe. I dlatego pali trochę więcej. ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn cze 16, 2008 10:57 am ] |
Tytuł: | |
zabawa01 pisze: jak dodam mocno gazu to obroty skacza o ok 500/min a prętkość dopiero wtedy zaczyna rosnąć.
skrzynia redukuje bieg i dlatego obroty się zwiekszają... Z tego co opisujesz, to Twoja skrzynia zachowuje się prawidłowo... |
Autor: | rolbas [ pn cze 16, 2008 3:58 pm ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Nawet przy pełnym załączeniu sprzęgła w automacie (z tego co wiem) nie jest to połączenie z układem napędowym "na sztywno" więc różnice w obrotach silnika a prędkością są możliwe. zalezy jaka skrzynia, gdyz sa skrzynie posiadajace blokade na konweterze gdy ASB pracuje na najwyzszym biegu |
Autor: | TReneR [ pn cze 16, 2008 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
Powiem wiecej - sa skrzynie, ktore ta blokade zalaczaja juz od biegu drugiego!! |
Autor: | zabawa01 [ pn cze 16, 2008 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
po dzisiejszej przejażdżce: skrzynia przełącza bieg z 2 na 3 lub z 3 na 4 zaraz po zmianie jak dodam gazu to obroty zwiększają się o ok. 500 do 700 i zaraz zaczyna przyspieszać. Jeżeli to by było normalne, to czemu nie było tego przed wymianą filtra i oleju? Raczej nie jest to normalne, jest taki jakoś mułowaty (dodaję gazu, obroty rosną a on dopiero po kilku sekundach naprawdę zaczyna przyśpieszać). Dodam, że auto ma przejechane ok 150 TKM, było serwisowane w DE do niedawna, filtr był na pewno zmieniany, olej przed wymianą nie był przepalony. A może olej jakis nie teges? mechanik przy wymianie wlał podobno "Mobil syntetyczny fluid żółty" Może jest ktoś z Wrocławia lub okolic, do kogo mógłbym podjechać na jakąś diagnozę? Odwdzięczę się dobrym browarkiem. Może jakiś warsztat godny polecenia? dzięki za jakąkolwiek pomoc. |
Autor: | TOMEX [ pn cze 16, 2008 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
ATF dextron II taki tam powinien byc olej. i ten syntetyk jest chyba przyczyna twoich bolaczek. Pozdrawiam |
Autor: | ukaniu [ pn cze 16, 2008 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli Cię coś niepokoi to warto jechać z tym do skrzyniarza. Nie zwlekaj. Olej syntetyczny dobrej skrzynce zaszkodzić nie powinien - jeśli to będzie wina oleju to skrzynka ma jakąś wadę tak czy siak. |
Autor: | zabawa01 [ śr cze 18, 2008 12:04 am ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Jeśli Cię coś niepokoi to warto jechać z tym do skrzyniarza. Nie zwlekaj. Olej syntetyczny dobrej skrzynce zaszkodzić nie powinien - jeśli to będzie wina oleju to skrzynka ma jakąś wadę tak czy siak.
tak też zrobiłem. Pan skrzyniarz przewiózł mnie pare kilometrów i powiedział, że skrzynia jest taka jak ma być. Jak mnie tak woził i dawał w p... po garach, nawet piszczała oponami, to po tej przejażdżce wszystkie bóle jej przeszły - silnik przestał trzęść, skrzynia tak prawie niezauważalnie przełącza i w ogóle taki samochód taki fajniejszy. A ja tak zawsze nią jak emeryt jeżdżę - tak lubię, a moja 300-tka to jednak prawdziwa kobieta - lubi jak się ją ostro r.... Tak mnie coś wzięło na zwierzenia. dziękuję wszystkim za pomoc. Przestaję szukać dziury w całym, choć jakby ktoś miał ochotę się przejechać po wrocku w celach diagnostycznych to się odwdzięczę. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |