MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 10, 2008 1:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
witam
Wczoraj pojawił sie u mnie taki oto problem. Jeździłem cały dzień i po południu na chwilę zgasiłem silnik. Jak go chciałem ponownie zapalić to sie nie dało. Objaw jest taki jakby w ogóle nie szedł prad na rozrusznik, Po przekręceniu kluczyka kontrolki nie przygasają i rozrusznik oczywiście nie kręci. I pytanie co to może być. Czy ASB mogła odciąć zapłon? może alarm albo jakiś kabelek sie poluzował? NIestety jak chciałem to sprawdzić to doszedłem do wniosku że bez kanału nie dam rady. Więc na razie chce pozbierać informacje bo na warsztat dopiero w czwartek.
Jest jeszcze jedno ale nie wiem czy to ma jakiś związek. od jakiegoś czasu cieżko odpalał tzn musiałem dodać trochę gazu żeby odpalił i na poczatku trochę na tym lekkim gazie potrzymać. Dodatkowo jak pochodził chwilę na luzie lub na P i potem włącze bieg i dam gazu żeby ruszyć to puszcza sobie trochę dymu (ale nie z oleju - sprawdzałem metodą zapachową) natomiast ja jest na biegu w czasie postoju czyli pod obciążeniem to nawet jak dam mocno gazu to ani dymka nie puści. To podobno za duża dawka paliwa jest podawana tylko czemu wyłącznie jak jest na luzie. No i jak to sprawdzić/naprawić.
Czekam na jakiekolwiek sugestie.
Pozdrawiam

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: wt cze 10, 2008 9:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Tomi pisze:
Objaw jest taki jakby w ogóle nie szedł prad na rozrusznik, Po przekręceniu kluczyka kontrolki nie przygasają i rozrusznik oczywiście nie kręci. I pytanie co to może być. Czy ASB mogła odciąć zapłon?


ASB mogła 'odciąć' rozrusznik. Zacznij od sprawdzenia rozrusznika na krótko, bo to najłatwiejsze i nawet kanał nie jest potrzebny. Jeśli kręci to trzeba sprawdzić przełącznik blokady rozrusznika na skrzyni biegów.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 11:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Może zużyte szczotki rozrusznika? Zawieszają się i nie kręci? Cały czas Ci nie działa, czy jest tak, że raz zabangla, innym razem nie?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 1:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
No do rozrusznika to albo muszę zdjąć filtr powietrza co najmniej albo kanał od dołu bo to jest 4-matic i dojście jest masakryczne.
Natomiast czy szczotki to nie sądzę bo do tej pory wszystko było OK a teraz dały czas nic się nie dzieje jak przekręcę kluczyk. Nic nie pstyka nie słychać żęby coś sie chciało załaczyć a nie mogło. Nawet kontrolki nie przygasają. Także dolina. A na razie autko stoi bo niestety nie ma kiedy podejśc do tematu, może w weekend.

A co do tego dymienia może ma ktoś jakąś koncepcję co to dokładnie może być?

Pozdro

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 12, 2008 2:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zeby sprawdzic czy to szczotki sie zawiesily wez mlotek i puknij w rozrusznik kilka razy :-)
Druga sprawa to "park switch" na skrzyni biegow - poruszaj troche wajcha biegow i sprybuj odpalic.
No i zeby wykluczyc stacyjke sprawdz tez czy idzie zasilanie na cewke elektromagnesu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl