MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Turbo doładowanie - jakie max ciśnienie? Gdzie zawór?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34265
Strona 1 z 1

Autor:  bary123ce [ wt cze 10, 2008 2:28 pm ]
Tytuł:  Turbo doładowanie - jakie max ciśnienie? Gdzie zawór?

Po zwiększeniu ciśnienia doładowania ( boost ) w 123 chciałem to samo zrobić w W124 300TDT. Zrobiłem test przed regulacją oraz po. Przed regulacją 0,7 bar oraz po 3 obrotach w prawo to samo... Gdzie w silniku OM603 jest jakiś zawór obniżający ciśnienie w układzie? Mam inne 300DT i tam wciska w fotel a w E klasowym nawet po odłączeniu EGR dalej to nie ejst to [szalone]
Jakieś sugestie?

Autor:  Miki01 [ wt cze 10, 2008 3:29 pm ]
Tytuł: 

Hey Kolego,
jak coś wymantykujesz to daj znak, bo temat robi się arcyciekawy. Sam juz się wjeździłem w "tę" moc i troszku mi też brakuje :cry: Przymierzam się do montażu oryginalnego intercoolera do tego modelu (koszt ok 3000), ale jak są inne sposoby, to ja mam wady wymowy i nie mówię "nie" [zlosnik]. Słyszałem, że sam brak ktalizatora podobno dodaje ok 15-20KM, ale czy to prawda nie wiem....
Pzdr

Autor:  bary123ce [ wt cze 10, 2008 4:43 pm ]
Tytuł: 

Tak samo jak brak KATa tak i odłączenie EGRu daje mały dodatek mocy. Można zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej ( solenoid- ALDA), ale najwięcej daje właśnie zwiększenie ciśnienia doładowania, ale nie mogę dojść do tego, gdzie jest zawór upustowy...

Autor:  mercedes124_1987 [ wt cze 10, 2008 11:08 pm ]
Tytuł: 

Witam zawór masz obok turbiny nawet sam pisałeś ze nim kręciłeś a imam chyba taki sam silnik jak Ty i tez mi sie slaby wydaje

Autor:  bary123ce [ wt cze 10, 2008 11:53 pm ]
Tytuł: 

Chodzi mi o to, że w W123 jest taki zaworek i on upuszcza ciśnienie, a jak jest w 124?:
Obrazek

Autor:  mercedes124_1987 [ śr cze 11, 2008 12:05 am ]
Tytuł: 

jest cos takiego ja mam takie cos na kawałki sciany grodziowej obok zbiornika spryskiwacza jutro zrobie fotke i obadam jak tam wężyki idą

Autor:  bary123ce [ śr cze 11, 2008 12:10 am ]
Tytuł: 

OK, dzięki. Wiem na pewno, że jeden jest do EGR i nie o niego tutaj chodzi. Taki zawór upustowy w W123 jest włączony między ALDE a kolektor ssący. W OM603 kolektor ssący jest bezpośrednio polączony z ALDA dlatego pytam, bo jakieś zabezpieczenie musi być.

Autor:  MercBeginner [ wt cze 24, 2008 9:38 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

Powiedzcie jak wygląda przepływ podciśnienia w takim elektrozaworze?

Kolejno na odpowiednich strzałkach - kiedy jest napięcie i kiedy go brak

Autor:  bary123ce [ śr cze 25, 2008 12:02 am ]
Tytuł: 

żółtą wpada, czerwoną wypada. Zielona jest zamknięta aż prąd jej nie otworzy gdy wzrośnie ciśnienie ponad 1,1 bar

Autor:  miś89 [ śr cze 25, 2008 11:42 pm ]
Tytuł: 

Może poprostu wyrobiły się wam już łopatki na turbinach i przydalaby sie regeneracja??

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/