MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M110 + LPG - trochę inne podejście https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34272 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | voytas [ wt cze 10, 2008 7:07 pm ] |
Tytuł: | M110 + LPG - trochę inne podejście |
Witam, ostatnio naszła mnie ochota na codzienne użytkowanie mojego 280SE. Wiąże się to niestety z zagazowaniem ![]() Chciałbym to zrobić w taki sposób by jak najmniej uszkodzić wtrysk i inne oryginalne elementy auta. Czy ktoś z Was myślał nad całkowitym demontażem tego co odpowiedzialne za jazdę na benzynie i zasilanie silnika tylko gazem? Czy jest to w ogóle możliwe? U siebie mam K-Jeta, na LPG raczej mało przydatny... Może dałoby się go zastąpić np. gaźnikiem lub po prostu zdemontować? Gdyby coś tam się z gazem działo zawsze mógłbym z powrotem zamontować wszystko związane z wtryskiem... Proszę o ograniczenie się w wypowiedziach do fachowych porad, jest to wątek czysto teoretyczny... PS Myślał ktoś o montażu zbiornika LPG w miejsce oryginalnego baku? |
Autor: | Nilovitz [ wt cze 10, 2008 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
najprostsze rozwiazanie to takie zeby nie demontowac K-Jettronica i w miejsce filtra powietrza wsadzic rure z gazem i jedziesz u mnie tak jest i zdaje egzamin <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a co do zbiornika, to w tym miejscu jest butla 96 litrow |
Autor: | voytas [ wt cze 10, 2008 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Proszę o ponowne przeniesienie tematu do HydeParku, do tej pory podobała mi się praca moderatora, ale teraz to lekka przesada. Temat to luźna dyskusja o fachowym podejściu do LPG. Nie dotyczy jakoś mocno MB, a w szczególności klasyków (jeżdżę W126!). <br>Dodano po 2 godzinach. 57 minutach.:<br> Nilovitz pisze: u mnie tak jest i zdaje egzamin Możesz opisać jakoś ten swój patent? Nilovitz pisze: a co do zbiornika, to w tym miejscu jest butla 96 litrow
To wywaliłeś bak? Startujesz na LPG? |
Autor: | kali [ wt cze 10, 2008 10:15 pm ] |
Tytuł: | |
Witam wątek dedykowany jest silnikowi M110, a więc zdecydowanie dotyczy silnika z MB, i jako taki znalazł się dzięki temu w dziale MB poświęconemu. Fakt powinien raczej zostać przełożony do "MB współczesnych", ale jakoś mi M110 z W116 się skojarzyło, a jak W116 to klasyki. |
Autor: | voytas [ wt cze 10, 2008 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
kali pisze: wątek dedykowany jest silnikowi M110, a więc zdecydowanie dotyczy silnika z MB, i jako taki znalazł się dzięki temu w dziale MB poświęconemu.
W dziale MB nie rozmawiamy o LPG, przynajmniej niektórzy sobie nie życzą... Proponuję jednak HP... |
Autor: | THC [ wt cze 10, 2008 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
kali pisze: "MB współczesnych", ale jakoś mi M110 z W116 się skojarzyło, a jak W116 to klasyki.
Gorzej gdybyś skojarzył 110 ze W114 , gaz w tamtym dziale to już całkiem ![]() ![]() ![]() Przenieś do hp, M110 pasuje do trzech działów na raz, a nawet do giełdy. |
Autor: | Nilovitz [ śr cze 11, 2008 7:42 am ] |
Tytuł: | |
pojechalem do zakladu, ktory montuje gaz i tam mi wstawili najtansza instalacje, wlasnie w ten sposob - auto startuje na gazie i na gazie konczy czyli... powietrze z "paliwem" do zaplonu (gazem) zasysane jest przez filtr, kolektor ssacy, a potem nastepuje zaplon jak z benzyna musisz nieco dluzej pokrecic zeby cylinrdy nabraly wlasciwej mieszanki wywalilem zbiornik i w miejsce to wstawili mi duzy zbiornik (to daje, ze nie musze co chwile jezdzic pod stacje), a maly zbiorniczek jest po trabancie, ktory w sumie nie funkcjonuje - na chwile obecna przymierzam sie do zmiany silnika na V8 |
Autor: | erio [ śr cze 11, 2008 8:54 am ] |
Tytuł: | |
A NIE DALOBY SIE WSTAWIC WTRYSKU GAZU W MIEJSCE WTRYSKU BENZYNY ?? sorry za caps |
Autor: | Janfocus [ śr cze 11, 2008 10:10 am ] |
Tytuł: | |
Nilovitz pisze: auto startuje na gazie i na gazie konczy
a jak z zapalaniem w zimie? |
Autor: | erio [ śr cze 11, 2008 10:59 am ] |
Tytuł: | |
niektóre m110 służą do powożenia latem only .. np. moja .. jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych wtryskiwaczami do gazu (jakos trzeba tez rozwiazać ssanie) i całkiem przerobic benzyne na gaz, opracuje procedurę sterowania i dawkowania paliwa, najlepiej w oparciu o sonde lambda i komputer, to ja jestem za!! w sumie to mona by niexle zarobic na takich przerobkach ... chetnych byloby sporo ... wyobraźcie sobie: - M110 bez strzałów(brak mieszanki wybuchowej poza komorą spalania), - bez zatkanego dolotu - spalanei gazu prawie takie jak benzyny czyli 12-17 litrów wady: - skundlenie samochodu (raczej odwracalne z racji zastąpienia wtryskiwczy) |
Autor: | voytas [ śr cze 11, 2008 11:01 am ] |
Tytuł: | |
Nilovitz pisze: pojechalem do zakladu, ktory montuje gaz i tam mi wstawili najtansza instalacje, wlasnie w ten sposob - auto startuje na gazie i na gazie konczy No ok, ale w takim razie co z wtryskiem? Pewnie po paru miesiącach będzie już po nim. Co ze strzałami? Nie miałeś? erio pisze: A NIE DALOBY SIE WSTAWIC WTRYSKU GAZU W MIEJSCE WTRYSKU BENZYNY ?? sorry za caps No i to jest najciekawsza opcja, tylko pewnie mało realna ![]() Janfocus pisze: a jak z zapalaniem w zimie? Ten temat by mnie nie dotyczył, zimą auto stoi w garażu ![]() erio pisze: jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych wtryskiwaczami do gazu (jakos trzeba tez rozwiazać ssanie) i całkiem przerobic benzyne na gaz, opracuje procedurę sterowania i dawkowania paliwa, najlepiej w oparciu o sonde lambda i komputer, to ja jestem za!!
Jest coś takiego jak MegaSquirt, wiem że ludzie w Porsche 924 i Capri coś tam z nim kombinowali... |
Autor: | witek-sec [ śr cze 11, 2008 11:49 am ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Chciałbym to zrobić w taki sposób by jak najmniej uszkodzić wtrysk i inne oryginalne elementy auta.
Zakładasz zwykły mikser dedykowany do M110 , prosta dobrze wyregulowana instalacja gazowa I generacji (na śrubkę) i śmigasz. Zapalalasz na benzynie i gasisz na benzynie, wtryskom nic się nie stanie. Po co bardziej kombinować ? Spalanie od 14-22 l LPG/100km |
Autor: | erio [ śr cze 11, 2008 12:40 pm ] |
Tytuł: | |
jasne .. ja już mialem taką instalację .. dziękuję bardzo .. trzebaby chyba mieć zawsze ustawione zawory, sprężanie powyzej 11 atm, wszędzie, nowe kable , nową kopułke , palec, nie jezdzic we mgle, nie jezdzic w czasie deszczu, regulować mieszanke co miesiac na anal. spalin., jezdzic do rozgrzania na benzynie jeżeli zaniedbamy choć jednego z powyższych punktów .. BUUUUM .. akurat w deszczu w drodze do pracy, albo BUUUMMM w drodze na wesele, albo BUMMMM na srodku skrzyżowania .. no a po pierwszym bum .. prostowanie klapy przepływomierza młotniem na chodniku, uwalone ręce, spocony albo zmawznięty myslisz tylko o tym zeby wejść na forum i napisać: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... strzeli%B3 W tak starym samochodzie z tak dużą ilośćią zmiennych i komorą pod przepływomierzem o pojemnośći jakie s2Litry palnej mieszanki .. , raz spróbowałem bo zawierzyłem takim opiniom jak twoja .. i ja juz spasuje .. wolę jezdzic na benzynie .. ale 4 lata temu glupi bylem i myslalem że bedzie mnei tyle kosztowalo co jazda na ropie ... ![]() |
Autor: | Nilovitz [ śr cze 11, 2008 1:00 pm ] |
Tytuł: | |
szczerze przyznam, ze nigdy mi nie strzelil, nie jezdzilem w zimie |
Autor: | zegarek [ śr cze 11, 2008 2:32 pm ] |
Tytuł: | |
erio pisze: niektóre m110 służą do powożenia latem only .. np. moja .. jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych[ciach] w sumie to mona by niexle zarobic na takich przerobkach ... chetnych byloby sporo ... wyobraźcie sobie: - M110 bez strzałów(brak mieszanki wybuchowej poza komorą spalania), - bez zatkanego dolotu - spalanei gazu prawie takie jak benzyny czyli 12-17 litrów wady: - skundlenie samochodu (raczej odwracalne z racji zastąpienia wtryskiwczy) Nie trzeba nic wymyślać, bo jest gotowe rozwiązanie od bardzo dawna. Podjedz na Słomianą 14 w Warszawie to założa Ci IGSystem LandiRenzo - jest to dokładnie to, o czym piszesz. Minimalnie co musi ten komputer dostać na wejsciu to podciśnienie z kolektora ssącego i obroty silnika. Opcjonalnie sonde, tps(on/off lub potencjometr). Wierci się dziury w kolektorze przy oryg. wtryskach na dyszki do gazu. Jest to jedyne słuszne imho rozwiązanie do k/ke-jetów, ale kosztuje jak porządna instalacja czyli ok. 3800k do r6 tu można sobie poklikać erio pisze: chetnych byloby sporo
Raczej nie. Wiele razy wspominałem o tym na różnych forach MB, ale zainteresowanie było nieszczególne. Prawdopodobnie spowodowane jest to ceną i wiarą, że nic nie zastąpi miksera ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |