MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M110 + LPG - trochę inne podejście
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34272
Strona 1 z 2

Autor:  voytas [ wt cze 10, 2008 7:07 pm ]
Tytuł:  M110 + LPG - trochę inne podejście

Witam, ostatnio naszła mnie ochota na codzienne użytkowanie mojego 280SE. Wiąże się to niestety z zagazowaniem :(

Chciałbym to zrobić w taki sposób by jak najmniej uszkodzić wtrysk i inne oryginalne elementy auta.

Czy ktoś z Was myślał nad całkowitym demontażem tego co odpowiedzialne za jazdę na benzynie i zasilanie silnika tylko gazem?
Czy jest to w ogóle możliwe?

U siebie mam K-Jeta, na LPG raczej mało przydatny... Może dałoby się go zastąpić np. gaźnikiem lub po prostu zdemontować?

Gdyby coś tam się z gazem działo zawsze mógłbym z powrotem zamontować wszystko związane z wtryskiem...

Proszę o ograniczenie się w wypowiedziach do fachowych porad, jest to wątek czysto teoretyczny...

PS
Myślał ktoś o montażu zbiornika LPG w miejsce oryginalnego baku?

Autor:  Nilovitz [ wt cze 10, 2008 7:14 pm ]
Tytuł: 

najprostsze rozwiazanie to takie zeby nie demontowac K-Jettronica i w miejsce filtra powietrza wsadzic rure z gazem i jedziesz

u mnie tak jest i zdaje egzamin <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a co do zbiornika, to w tym miejscu jest butla 96 litrow

Autor:  voytas [ wt cze 10, 2008 10:13 pm ]
Tytuł: 

Proszę o ponowne przeniesienie tematu do HydeParku, do tej pory podobała mi się praca moderatora, ale teraz to lekka przesada. Temat to luźna dyskusja o fachowym podejściu do LPG. Nie dotyczy jakoś mocno MB, a w szczególności klasyków (jeżdżę W126!). <br>Dodano po 2 godzinach. 57 minutach.:<br>
Nilovitz pisze:
u mnie tak jest i zdaje egzamin

Możesz opisać jakoś ten swój patent?

Nilovitz pisze:
a co do zbiornika, to w tym miejscu jest butla 96 litrow

To wywaliłeś bak? Startujesz na LPG?

Autor:  kali [ wt cze 10, 2008 10:15 pm ]
Tytuł: 

Witam
wątek dedykowany jest silnikowi M110, a więc zdecydowanie dotyczy silnika z MB, i jako taki znalazł się dzięki temu w dziale MB poświęconemu.

Fakt powinien raczej zostać przełożony do "MB współczesnych", ale jakoś mi M110 z W116 się skojarzyło, a jak W116 to klasyki.

Autor:  voytas [ wt cze 10, 2008 10:24 pm ]
Tytuł: 

kali pisze:
wątek dedykowany jest silnikowi M110, a więc zdecydowanie dotyczy silnika z MB, i jako taki znalazł się dzięki temu w dziale MB poświęconemu.

W dziale MB nie rozmawiamy o LPG, przynajmniej niektórzy sobie nie życzą... Proponuję jednak HP...

Autor:  THC [ wt cze 10, 2008 10:40 pm ]
Tytuł: 

kali pisze:
"MB współczesnych", ale jakoś mi M110 z W116 się skojarzyło, a jak W116 to klasyki.


Gorzej gdybyś skojarzył 110 ze W114 , gaz w tamtym dziale to już całkiem [cool] [cool] [cool]

Przenieś do hp, M110 pasuje do trzech działów na raz, a nawet do giełdy.

Autor:  Nilovitz [ śr cze 11, 2008 7:42 am ]
Tytuł: 

pojechalem do zakladu, ktory montuje gaz i tam mi wstawili najtansza instalacje, wlasnie w ten sposob - auto startuje na gazie i na gazie konczy
czyli... powietrze z "paliwem" do zaplonu (gazem) zasysane jest przez filtr, kolektor ssacy, a potem nastepuje zaplon jak z benzyna
musisz nieco dluzej pokrecic zeby cylinrdy nabraly wlasciwej mieszanki


wywalilem zbiornik i w miejsce to wstawili mi duzy zbiornik (to daje, ze nie musze co chwile jezdzic pod stacje), a maly zbiorniczek jest po trabancie, ktory w sumie nie funkcjonuje - na chwile obecna przymierzam sie do zmiany silnika na V8

Autor:  erio [ śr cze 11, 2008 8:54 am ]
Tytuł: 

A NIE DALOBY SIE WSTAWIC WTRYSKU GAZU W MIEJSCE WTRYSKU BENZYNY ?? sorry za caps

Autor:  Janfocus [ śr cze 11, 2008 10:10 am ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
auto startuje na gazie i na gazie konczy

a jak z zapalaniem w zimie?

Autor:  erio [ śr cze 11, 2008 10:59 am ]
Tytuł: 

niektóre m110 służą do powożenia latem only .. np. moja ..

jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych wtryskiwaczami do gazu (jakos trzeba tez rozwiazać ssanie) i całkiem przerobic benzyne na gaz, opracuje procedurę sterowania i dawkowania paliwa, najlepiej w oparciu o sonde lambda i komputer, to ja jestem za!!

w sumie to mona by niexle zarobic na takich przerobkach ... chetnych byloby sporo ...
wyobraźcie sobie:
- M110 bez strzałów(brak mieszanki wybuchowej poza komorą spalania),
- bez zatkanego dolotu
- spalanei gazu prawie takie jak benzyny czyli 12-17 litrów
wady:
- skundlenie samochodu (raczej odwracalne z racji zastąpienia wtryskiwczy)

Autor:  voytas [ śr cze 11, 2008 11:01 am ]
Tytuł: 

Nilovitz pisze:
pojechalem do zakladu, ktory montuje gaz i tam mi wstawili najtansza instalacje, wlasnie w ten sposob - auto startuje na gazie i na gazie konczy

No ok, ale w takim razie co z wtryskiem?
Pewnie po paru miesiącach będzie już po nim.

Co ze strzałami? Nie miałeś?

erio pisze:
A NIE DALOBY SIE WSTAWIC WTRYSKU GAZU W MIEJSCE WTRYSKU BENZYNY ?? sorry za caps

No i to jest najciekawsza opcja, tylko pewnie mało realna :(

Janfocus pisze:
a jak z zapalaniem w zimie?

Ten temat by mnie nie dotyczył, zimą auto stoi w garażu :) <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
erio pisze:
jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych wtryskiwaczami do gazu (jakos trzeba tez rozwiazać ssanie) i całkiem przerobic benzyne na gaz, opracuje procedurę sterowania i dawkowania paliwa, najlepiej w oparciu o sonde lambda i komputer, to ja jestem za!!

Jest coś takiego jak MegaSquirt, wiem że ludzie w Porsche 924 i Capri coś tam z nim kombinowali...

Autor:  witek-sec [ śr cze 11, 2008 11:49 am ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Chciałbym to zrobić w taki sposób by jak najmniej uszkodzić wtrysk i inne oryginalne elementy auta.

Zakładasz zwykły mikser dedykowany do M110 , prosta dobrze wyregulowana instalacja gazowa I generacji (na śrubkę) i śmigasz. Zapalalasz na benzynie i gasisz na benzynie, wtryskom nic się nie stanie. Po co bardziej kombinować ? Spalanie od 14-22 l LPG/100km

Autor:  erio [ śr cze 11, 2008 12:40 pm ]
Tytuł: 

jasne .. ja już mialem taką instalację .. dziękuję bardzo ..
trzebaby chyba mieć zawsze ustawione zawory, sprężanie powyzej 11 atm, wszędzie, nowe kable , nową kopułke , palec, nie jezdzic we mgle, nie jezdzic w czasie deszczu, regulować mieszanke co miesiac na anal. spalin., jezdzic do rozgrzania na benzynie

jeżeli zaniedbamy choć jednego z powyższych punktów .. BUUUUM .. akurat w deszczu w drodze do pracy, albo BUUUMMM w drodze na wesele, albo BUMMMM na srodku skrzyżowania .. no a po pierwszym bum .. prostowanie klapy przepływomierza młotniem na chodniku, uwalone ręce, spocony albo zmawznięty myslisz tylko o tym zeby wejść na forum i napisać:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... strzeli%B3

W tak starym samochodzie z tak dużą ilośćią zmiennych i komorą pod przepływomierzem o pojemnośći jakie s2Litry palnej mieszanki .. , raz spróbowałem bo zawierzyłem takim opiniom jak twoja .. i ja juz spasuje .. wolę jezdzic na benzynie ..

ale 4 lata temu glupi bylem i myslalem że bedzie mnei tyle kosztowalo co jazda na ropie ... :lol:

Autor:  Nilovitz [ śr cze 11, 2008 1:00 pm ]
Tytuł: 

szczerze przyznam, ze nigdy mi nie strzelil, nie jezdzilem w zimie

Autor:  zegarek [ śr cze 11, 2008 2:32 pm ]
Tytuł: 

erio pisze:
niektóre m110 służą do powożenia latem only .. np. moja ..

jeżeli ktoś wymyśli sposób zastąpienia wtrysiwaczy benzynowych[ciach]

w sumie to mona by niexle zarobic na takich przerobkach ... chetnych byloby sporo ...
wyobraźcie sobie:
- M110 bez strzałów(brak mieszanki wybuchowej poza komorą spalania),
- bez zatkanego dolotu
- spalanei gazu prawie takie jak benzyny czyli 12-17 litrów
wady:
- skundlenie samochodu (raczej odwracalne z racji zastąpienia wtryskiwczy)


Nie trzeba nic wymyślać, bo jest gotowe rozwiązanie od bardzo dawna. Podjedz na Słomianą 14 w Warszawie to założa Ci IGSystem LandiRenzo - jest to dokładnie to, o czym piszesz.
Minimalnie co musi ten komputer dostać na wejsciu to podciśnienie z kolektora ssącego i obroty silnika. Opcjonalnie sonde, tps(on/off lub potencjometr). Wierci się dziury w kolektorze przy oryg. wtryskach na dyszki do gazu.

Jest to jedyne słuszne imho rozwiązanie do k/ke-jetów, ale kosztuje jak porządna instalacja czyli ok. 3800k do r6

tu można sobie poklikać

erio pisze:
chetnych byloby sporo


Raczej nie. Wiele razy wspominałem o tym na różnych forach MB, ale zainteresowanie było nieszczególne. Prawdopodobnie spowodowane jest to ceną i wiarą, że nic nie zastąpi miksera [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/