MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
skrzynia automatyczna silnik 3.0 benzyna do 3.0 diesel ?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34284 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kosa2006 [ śr cze 11, 2008 9:34 am ] |
Tytuł: | skrzynia automatyczna silnik 3.0 benzyna do 3.0 diesel ?? |
witam mam pytanie czy skrzynia automatyczna z silnika 3.0 m103 podjedzie pod silnik diesla też 3.0 do w124 ?? |
Autor: | TOXIC [ śr cze 11, 2008 11:59 am ] |
Tytuł: | Re: skrzynia automatyczna silnik 3.0 benzyna do 3.0 diesel ? |
Ruskie EPC mówi że 300 E ma skrzynie W 4 A 040, 722.35_09C, 722.35_14D, natomiast 3.0 D ma 722.415 co więcej auta mają różne mosty i przełożenia skrzyń też się różnią Ja miałem przekładaną z 2.0E do 2.3 E i pasowały, ale czy te powyżej też nie będą się różnić tego nie da sie zagwarantować |
Autor: | Maksio [ śr cze 11, 2008 12:25 pm ] |
Tytuł: | |
no i chyba skrzynia w benzynie musi znosić dużo mniejsze obciążenia niż dieslu (tak rozumując w kontekście momentu obrotowego)... |
Autor: | WSR [ śr cze 11, 2008 2:21 pm ] |
Tytuł: | |
Podejdzie. tu masz przełożenia skrzyń 300D: http://mb.auto.pl/dane_en_os/230110SK.HTM A tu 300E: http://mb.auto.pl/dane_en_os/230370SK.HTM jak widać, 3, 4 i R zawsze takie same, czterobiegowe automaty 124 200-300E i ze wszystkich diesli (oprócz turbo) bez problemu można stosować zamiennie diesel - benzyna i będzie to działać. Prawdopodobnie dałoby też radę mieszać między typami z różnymi obudowami (300DT). Przykład: skrzynia od 200D działała na oryginalnym, mniejszym (!) konwerterze bardzo dobrze w 260, a teraz jeździ w 300D (na koknwerterze od 300D). Jedynym problemem przy wsadzeniu skrzyni z diesla do benzyny, bo trzebaby dołożyć sterowanie E/S którego w dieslu nie ma (zamontowane przy misce na lince kickdown w benzynowych skrzyniach). W drugą stronę wystarczy odpowiednio naciągnąć linkę i będzie ok. Chociaż oczywistym jest, że najlepiej zakładać diesla do diesla i benz do benz. |
Autor: | TOXIC [ śr cze 11, 2008 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
tu masz przełożenia skrzyń 300D: http://mb.auto.pl/dane_en_os/230110SK.HTM Gear transmission I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67 Differential ratio 2,87 A tu 300E: http://mb.auto.pl/dane_en_os/230370SK.HTM Gear transmission I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 Differential ratio 3,07 Gear transmission I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 Differential ratio 3,07 czy aby na pewno nie ma różnicy? ![]() |
Autor: | WSR [ śr cze 11, 2008 3:31 pm ] |
Tytuł: | |
A ja nie pisałem, że nie ma różnicy, tylko to, że są zamienne i działają dobrze. Zwłaszcza że przełożenia wyższych biegów (najczęściej używane) są identyczne. |
Autor: | kosa2006 [ śr cze 11, 2008 9:51 pm ] |
Tytuł: | |
witam dzieki za odpowiedzi już mniej wiecej wiem o co chodzi ![]() |
Autor: | ukaniu [ śr cze 11, 2008 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
Nie bez powodu MB stosuje w skrzynkach 722.4 czy 3 kilkanaście płyt sterujących. Problemem mogą być maksymalne obroty przy jakich skrzynka zmienia bieg z pełnym gazem... dizel np 6500 nie zniesie ![]() Ja bym szukał od dizla. Warto pozostać choć przy rodzaju paliwa i wynikającej z tego zasady pracy. |
Autor: | bary123ce [ śr cze 11, 2008 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
a rozrusznik jest po tej samej stronie? |
Autor: | Szumek [ śr cze 11, 2008 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
Też kiedyś o to pytałem, ludzie twierdzili, że ta skrzynia podejdzie do OM603. Co do tych obrotów w benzynie, to podejrzewam, że wystarczyłaby regulacja skrzyni, tzn. inny naciąg linki sterującej, itp. http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=33112 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |