MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 10:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 03, 2008 9:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam,
chodzi o montaz termometra zewnetrznego w 190E 85r.Kupilem kompletny termometr i do tego dokupilem czujnik halla.Zamontowalem wyswietlacz,wpielem kostke od wyswietlacza pod czujnik hala,a mimo to temperatura rosnie gdy auto stoi,a powinna byc "nieruchoma" i w tym celu dokupilem extra ten czujnik.cos trzeba jeszcze gdzies podpiac czy o co chozi...?! :-?

ppozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: czw lip 03, 2008 10:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
aegm pisze:
... mimo to temperatura rosnie gdy auto stoi,a powinna byc "nieruchoma" i w tym celu dokupilem extra ten czujnik.cos trzeba jeszcze gdzies podpiac czy o co chozi...?! :-?


To nie jest czujnik Halla tylko termistor. Jeśli silnik na postoju pracuje lub jest nagrzany to termometr zwykle będzie pokazywał wyższą lub rosnącą temperaturę. Przyczyną jest rozgrzewanie się czujnika z powodu bliskiej odległości od silnika i chłodnicy. Wiem, że paliwo jest coraz droższe, ale zrób próbę podczas normalnej jazdy a po kilkuset metrach temperatura na wyświetlaczu powinna się ustabilizować do temperatury otoczenia. Mam nadzieję, że czujnik zamontowałeś we właściwym miejscu z tyłu zderzaka.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 11:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
To nie jest czujnik Halla tylko termistor.


A co to jest termistor?!bo w tej materii jestem malo doswiadczny.Zamntowalem najpierw termometr bez tego czujnika/wtyczki Halla, bo auto nie mialo fabrbrycznie ani termometru i ani tempomatu i temperatura mi rosla na postoju.Wyczytalem ze potrzebny jest wlasnie ten czujnik, ktory jest odpowiedzialny za sygnal predkosci i kiedy auto stoi to pokazuje zemperature ostatnio zapamietana,a u mnie jest tak ze gdy auto stoi na wlaczonym silniku to temperatura rosnie bardzo.czujnik temperatury jest chyba w dobrym miejscu ale chyba nie ma nic to do tego ze temperatura rosnie podczac gdy nie powinna.U mojego znajomego w drugim 201 jest dokladnie tak jak byc powinno.Auto stoi to temperatura tez,auto jedzie temperatura sie odpowiednio zmienia: i dlatego mysle ze cos zle podpielem tylko co i jak... :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 12:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Czujnik halla
1 - zasilanie
2 - masa
x2 (dodatkowe gniazdko) - wyjście

sygnał x2 trzeba podłączyć do białego kabla wychodzącego z termometru.

Temperatura podczas postoju nie jest całkowicie zamrożona.
Gdzie masz umieszczony termometr? powinien być za blachą rejestracji inaczej lipa z pomiaru.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 12:20 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ukaniu pisze:
Temperatura podczas postoju nie jest całkowicie zamrożona.


a ja myslelem ze jest "zamrozona", a jesli nie to nie moze rosnac bardzo szybko do duzych wartosci.

ukaniu pisze:
Gdzie masz umieszczony termometr? powinien być za blachą rejestracji inaczej lipa z pomiaru.


Mozliwe, ze zle lub w zlym miejscu siedzi czujnik,ale jest to inny zderzak niz w zwyklym W201, bo chodzi tu o 2.3-16 i on ma inne mocowanie na czujnik.W kazdym razie zerkne jeszcze raz i dam znac czy co sie zmienilo.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 8:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ważne aby termometr nie był narażony na ogrzewanie ciepłem silnika i był opływany powietrzem z zewnątrz. To najlepiej gwarantuje umieszczenie za rejestracją. Ja widziałem już zaplątane czujniki koło chłodnicy ;-) czy wsadzone od wewnętrznej strony zderzaka.
W sprawie tego zamrożenia wyniku trzeba jeszcze dokładnie sprawdzić, nie wiem czy ja nie wyciągam błędnych wniosków.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 10:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Zdaje się, że ja i ukaniu piszemy od dwóch różnych czujnikach. Czujnik temperatury (termistor w zderzaku przednim) służy do pomiaru temperatury. Czujnik Halla jest czujnikiem pola magnetycznego i jego impulsy sterują 'zatrzymaniem' pomiaru temperatury na wyświatlaczu. Czytając Twój drugi post w tym wątku zastanawiam się czy piszesz o rosnącej na postoju temperaturze silnika czy o wskazaniach termometru, który jest opcją wyposażenia i służy wyłącznie do pomiaru temperatury powietrza. Jeśli rośnie temperatura silnika to ten termometr nic tu nie pomoże.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Ostatnio zmieniony pt lip 04, 2008 11:29 am przez Mirmur, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 11:28 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Mirmur pisze:
Co to za kosmiczny termometr?


no normalny oryginalny wyciagniety z 190ki 92r.Najpierw mialem wersje z 86 roku bez wtyczki do czujnika halla i mialem tak jak napisalem, ze temperatura na wyswietlaczu od temperatury zewnetrznej rosla na postoju bardzo,a w innym W201 bylo tak ze na postoju temperatura stala.To kupilem drugi oryginalny zestaw juz z wtyczka podczjnik halla, bo wyczytale, ze jest on odpowiedzialny za sygnal predkosci i jest polaczony z termometrem tj.dokladnei z wyswietlaczem od tego termometru to na logoke ma wplyw na jego funkcjonowanie.Podczas jazdy temperatura jest odpowiednio nizsza niz podczas postoju i mozliwe jest, ze w zlym miejscu siedzi czujnik temp. bo kiedy sie na postuju silnik nagrzewa to i temperatura wlasnie na wyswietlaczu tez rosnie.Cos jest w kazdym razie nie tak.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 11:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No to trzeba sie droche douczyc :-)
Oczywiscie, ze sam termometr jest wyposarzony w termistor NTC ktory jest wlasciwym elementem mierzacym temperature. Niektore wersje natomiast sa wyposarzone w czujnik Halla, ktory do ma za zadanie wykrycie, czy samochod sie porusza czy nie - jezeli sie nie porusza to wynik pomiaru nie jest odswierzany na wyswietlaczu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 11:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Normalny termometr (po zdaje się 86) ma wejście z czujnika prędkości (umieszczonego w zegarach koło prędkościomierza) aby na postoju zamrozić wskazanie - aby nie wpływało ogrzewanie od asfaltu czy od ciepła silnika.
Czujnik prędkości jest typu halla (to najtańsze krzemowe rozwiązanie). Czujnik temperatury to owszem nieszczęśliwe NTC ale to nie jest problemem kolegi. Tylko jakiś błąd w okablowaniu czy umieszczeniu czujnika temperatury.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 11:37 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
TReneR pisze:
Niektore wersje natomiast sa wyposarzone w czujnik Halla, ktory do ma za zadanie wykrycie, czy samochod sie porusza czy nie - jezeli sie nie porusza to wynik pomiaru nie jest odswierzany na wyswietlaczu.


no wlasnie o to mi chodzi i do tego zmierzam.Bo nawet jesli czujnik jest w zlym miejscu i sie moze na grzewac od temperatury silnika to na postoju nie powinien wyswietlacz odczytywac jak piszesz nowych wartosci.Musze z tym dojsc do ladu :roll:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 11:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22b ... b836c.html
A mocowanie czujnika NTC do '89
http://www.detali.ru/cat/MB/B54600000020.0165.gif

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 11:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ukaniu pisze:
Normalny termometr (po zdaje się 86) ma wejście z czujnika prędkości (umieszczonego w zegarach koło prędkościomierza) aby na postoju zamrozić wskazanie - aby nie wpływało ogrzewanie od asfaltu czy od ciepła silnika.


wlacie mialem to napisac ze po ktoryms tam roku i na pewno po 86, bo jak pisalem wczesniej pierwszy zestaw byl z 86 roku nie mial wejscia pod wtyczke/czujnik prekosci halla.


ukaniu pisze:
Czujnik temperatury to owszem nieszczęśliwe NTC ale to nie jest problemem kolegi. Tylko jakiś błąd w okablowaniu czy umieszczeniu czujnika temperatury.


oki!przyznam sie jeszcze do jednego moze mojego bledu zwiezanego z malym lenistwem [oczko]
A mianowicie tak jak wspomnialem wczesniej zamontowalem kompletny termoment z okablowaniem i czujnikiem z 86 r.Tam bylo uszkodzone oswietlenie i nie bylo tej wtyczki na czujnik halla.Z drugiego zestawu tez kompletnego zamontowalem tylko wyswietlacz podpinajac go pod czunik nowy halla,ale...no wlasnie-zostawilem wiazke kabla do czujnika od tego starego, bo mi sie nie chcialo od nowa tego drugiego ciagnac do zderzaka i w ogole pomyslelem, ze jest "taki sam" i nie ma to roznicy.Moze tu siedzi pies pogrzebany :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Ostatnio zmieniony pt lip 04, 2008 11:48 am przez aegm, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 6:44 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Czujniki mają identyczne parametry.
Sprawdź dokładnie podłączenie czujnika Halla (czy ma plusa, minusa i dobre wyprowadzenie sygnału)
Coś mie się wydaje, że to on nie wytwarza z jakiegoś powodu sygnału

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 7:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Gerri pisze:
Czujniki mają identyczne parametry.
Sprawdź dokładnie podłączenie czujnika Halla (czy ma plusa, minusa i dobre wyprowadzenie sygnału)
Coś mie się wydaje, że to on nie wytwarza z jakiegoś powodu sygnału


dzieki Gerri za podpowiedz.Zobaczylem, ze czujnki nie siedzi w optymalnym miejscu i chyba to jest odpowiedzialne za wzrost temperatury na postoju.Ulokowany jest miedzy zderzakiem a chlodnica po wewnetrzenej stronie zderzaka i tym samym chyba za blisko ciepla.Chcialem sie jeszcze upewnic, czy na 100% czujnk halla, jak jest wlasciwie podpiety nie powoduje wzrostu temperatury zewnetrznej na wyswietlaczu podczas postoju pojazdu!?Bo znowu wszystko rozbierac mi sie malo chce,ale jak trzeba to sie wezme za to,ale najpierw postaram sie umiescic czujnik w miare wlasciwym miejscu.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl