MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
230 CE jak wymienić szklanki ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34364 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kali [ sob cze 14, 2008 12:29 pm ] |
Tytuł: | 230 CE jak wymienić szklanki ? |
Witam w mojej qp po uruchomieniu silnika słychać stuk szklanek, który po kilku obrotach wału milknie, ale jedna uparta jeszcze jakiś czas popukuje. W związku z tym zapadła decyzja o wymianie szklanek. Znalazłem opis jak to zrobić, dotyczy on jednak silnika 300D, a więc mam pytanie, czy w M102 robi się to tak samo, a jeśli inaczej to jak? http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight= z góry dziękuję za podpowiedzi. |
Autor: | ukaniu [ sob cze 14, 2008 1:11 pm ] |
Tytuł: | |
M102 i M103 mają podobną konstrukcję. Regulatory hydrauliczne wymienia się tak (pomijam fazy dobierania się do dekla) Odkręca się 4 śruby mocujące wspornik koników. Najlepiej aby zawory wtedy na nich nie były zamknięte. wyjmuje się wspornik uważając aby nie zgubić półkolistych podkładek znajdujących się na trzonku zaworu (one się lepią i odpadają w najmniej oczekiwanym momencie) Wypycha się regulator pukając w podkładkę nad regulatorem (konik można umieścić w imadle) - potem dokłądnie sprawdza czy aby nie pozostały jakieś resztki ściętej osłonki, blokady przyed wypadnięciem regulatora. Bywa, że jakiś skrawek zostaje i potem blokuje popychacz. Potem wkłada nowy regulator uważając aby podkładka nad nim się nie przekręciła i montuje konik. Przed wkręceniem śrub należy dokładnie osessać olej z otworów gwintowanych! oczyścić podkładki i śruby z oleju oraz dokręcac momentem nei większym jak 20 N*m, to dość lekko. Inaczej zerwiemy śruby. Przed zamontowaniem śrub warto poprzez porównanie do nowej śruby z takim samym gwintem sprawdzić czy gwint nie jest wyciągnięty - co się zdarza - wtedy wymieniamy śruby na nowe. Ja stosuję śruby z łbem "ampolowym" 8.8 czernione - są OK. Podkąłdki odzyskujemy ze starych śrub. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441576_dokrecanie.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441632_podkladka.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441718_regulatory.jpg |
Autor: | kruszyn [ ndz cze 15, 2008 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ??? Bo zauważyłem to samo u siebie i zastanawiam się czy to to ? |
Autor: | AndyS [ ndz cze 15, 2008 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
kruszyn pisze: chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ??? Bo zauważyłem to samo u siebie i zastanawiam się czy to to ? kali pisze: w mojej qp po uruchomieniu silnika słychać stuk szklanek, który po kilku obrotach wału milknie, ale jedna uparta jeszcze jakiś czas popukuje.
Po prostu wymieńcie olej na syntetyk i po sprawie. U mnie pomogło (w obydwu autach). Chyba warto spróbować bo dużo trudniej i kosztowniej jest wymienić szklanki. ![]() |
Autor: | kali [ ndz cze 15, 2008 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
kruszyn pisze: chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ??? chwilowe cykanie po rozruchu to można znieść, ale u mnie całkiem to cykanie cichnie .dopiero jak silnik dostanie trochę temperatury i obrotów, a zwłaszcza jeden, albo dwa cykania AndyS pisze: Po prostu wymieńcie olej na syntetyk i po sprawie. U mnie pomogło (w obydwu autach). Chyba warto spróbować bo dużo trudniej i kosztowniej jest wymienić szklanki.
![]() ale dłużej będzie spokój ![]() ukaniu wielkie dzięki za opis, już koniki wymontowane, leżą i czekają na nowe szklaneczki. Chciałbym się jeszcze upewnić co do kierunku pukania. Czy, aby wypukać szklaneczkę, pukamy w kierunku zaznaczonym na obrazku ? ![]() |
Autor: | zegarek [ ndz cze 15, 2008 10:10 pm ] |
Tytuł: | |
kali pisze: Czy, aby wypukać szklaneczkę, pukamy w kierunku zaznaczonym na obrazku ?
Tak, w tym. Pamiętaj, żeby koniki wróciły na te same miejsca i zakręcaj od środka do zewnątrz. |
Autor: | MercBeginner [ ndz cze 15, 2008 10:10 pm ] |
Tytuł: | |
Ja jestem świeżo po wymianie szklanek w 350TurboDiesel i cykanie zniknęło, ale zastanawia mnie jeszcze inne miarowe cykanie/grzechotanie przez jakieś 5sekund (dopóki olej nie dojdzie)? Zjawisko głównie na zimnym silniku. Co to może być? |
Autor: | kali [ ndz cze 15, 2008 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Pamiętaj, żeby koniki wróciły na te same miejsca to, że koniki mają wrócić na swoje miejsce to jasne, ale prosze o przyblizenie tematu zegarek pisze: i zakręcaj od środka do zewnątrz.
tam są cztery śróby wszystkie na zewnątrz, a więc jak mam zacząć od środka ? |
Autor: | ukaniu [ ndz cze 15, 2008 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
Zegarkowi pewnie chodzi o to, że demontujac całą klawiaturę na raz trzeba mocować od środkowych wsporników po skrajne na przemian lewe/prawe. Ja nie przywiązuję do tego jakiejś wielkiej wagi bo wałek jest podpierany w 5 miejscach i demontuję tylko po jednym wsporniku - ale pewnie warto tak robić. MercBeginner - ważne aby nie klekotało po tym jak pojawi się ciśnienie oleju. |
Autor: | zegarek [ ndz cze 15, 2008 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, właśnie chodziło mi o kolejność przykręcania posczególnych wsporników. Ważna jest kolejność przykręcania jak i odkręcania. Słyszałem o przypadkach gdzie wałek pękł, więc imho lepiej dmuchać na zimne. Albo wymieniać po jednym ![]() |
Autor: | kali [ pn cze 16, 2008 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Waszym radom szklaneczki wyszły z koników, i chyba pomysł, aby wymienić wszystkie nie był zły. Tak sobie na nie patrzę i zastanawiam się jaki to magiczny środek „na szklanki” może przywrócić ukrytym w środku sprężynom dawną świetność i jaki to preparat może sprawić, aby były wszystkie równe. ![]() Chyba siedziały sobie w silniczku od nowości ![]() ![]() ukaniu pisze: Przed zamontowaniem śrub warto poprzez porównanie do nowej śruby z takim samym gwintem sprawdzić czy gwint nie jest wyciągnięty
bardzo słuszna uwaga, ja myślę, że nawet nie trzeba sprawdzać tylko wymiana śrub powinna być standardem. Poniżej widzimy "wywinięty" gwint w śrubie, tak wyglądają wszystkie śruby, a więc powtórne ich użycie może być przyczyną późniejszych różnych przygód takich jak, zerwanie gwintu czy zerwanie śruby. ![]() |
Autor: | MercBeginner [ sob cze 21, 2008 11:56 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: MercBeginner - ważne aby nie klekotało po tym jak pojawi się ciśnienie oleju.
Można powiedzieć, że cichnie jakieś 5sekund po wskoczeniu wskazówki na max. A w ogóle to co to klekocze, lub co lubi zazwyczaj klekotać na zimnym silniku? |
Autor: | kali [ śr cze 25, 2008 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
Witam szklanki wymienione, silniczek pracuje dożo ciszej, ale, no właśnie, ale strasznie telepie silnikiem na wolnych obrotach. Powyżej 2000 obrotów silniczek pracuje równiutko i ładnie się wkręca na 5500 rpm. Czy macie jakieś doświadczenie, co może być nie tak? Czy po prostu po wymianie szklanek trzeba jechać do fachowca, aby znowu pięknie wszytko poustawiał? |
Autor: | zegarek [ śr cze 25, 2008 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem właśnie ten sam efekt, po 10 km się uspokoiło. |
Autor: | kali [ czw cze 26, 2008 10:56 am ] |
Tytuł: | |
znalazłem przyczynę. Na pierwszym cylindrze na zaworze ssącym szklanka po założeniu była jakby za długa i powodowała, że zawór się nie zamykał do końca. Skróciłem zatem szklankę (poprzez zeszlifowanie od góry) wygląda teraz jak szósta od lewej na zdjęci powyżej i jest OK ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |