MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

230 CE jak wymienić szklanki ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34364
Strona 1 z 2

Autor:  kali [ sob cze 14, 2008 12:29 pm ]
Tytuł:  230 CE jak wymienić szklanki ?

Witam
w mojej qp po uruchomieniu silnika słychać stuk szklanek, który po kilku obrotach wału milknie, ale jedna uparta jeszcze jakiś czas popukuje.
W związku z tym zapadła decyzja o wymianie szklanek.

Znalazłem opis jak to zrobić, dotyczy on jednak silnika 300D, a więc mam pytanie, czy w M102 robi się to tak samo, a jeśli inaczej to jak?

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

z góry dziękuję za podpowiedzi.

Autor:  ukaniu [ sob cze 14, 2008 1:11 pm ]
Tytuł: 

M102 i M103 mają podobną konstrukcję.
Regulatory hydrauliczne wymienia się tak (pomijam fazy dobierania się do dekla)
Odkręca się 4 śruby mocujące wspornik koników. Najlepiej aby zawory wtedy na nich nie były zamknięte. wyjmuje się wspornik uważając aby nie zgubić półkolistych podkładek znajdujących się na trzonku zaworu (one się lepią i odpadają w najmniej oczekiwanym momencie)
Wypycha się regulator pukając w podkładkę nad regulatorem (konik można umieścić w imadle) - potem dokłądnie sprawdza czy aby nie pozostały jakieś resztki ściętej osłonki, blokady przyed wypadnięciem regulatora. Bywa, że jakiś skrawek zostaje i potem blokuje popychacz.
Potem wkłada nowy regulator uważając aby podkładka nad nim się nie przekręciła i montuje konik.
Przed wkręceniem śrub należy dokładnie osessać olej z otworów gwintowanych! oczyścić podkładki i śruby z oleju oraz dokręcac momentem nei większym jak 20 N*m, to dość lekko. Inaczej zerwiemy śruby.
Przed zamontowaniem śrub warto poprzez porównanie do nowej śruby z takim samym gwintem sprawdzić czy gwint nie jest wyciągnięty - co się zdarza - wtedy wymieniamy śruby na nowe. Ja stosuję śruby z łbem "ampolowym" 8.8 czernione - są OK. Podkąłdki odzyskujemy ze starych śrub.
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441576_dokrecanie.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441632_podkladka.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1213441718_regulatory.jpg

Autor:  kruszyn [ ndz cze 15, 2008 7:14 pm ]
Tytuł: 

chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ??? Bo zauważyłem to samo u siebie i zastanawiam się czy to to ?

Autor:  AndyS [ ndz cze 15, 2008 7:48 pm ]
Tytuł: 

kruszyn pisze:
chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ??? Bo zauważyłem to samo u siebie i zastanawiam się czy to to ?
kali pisze:
w mojej qp po uruchomieniu silnika słychać stuk szklanek, który po kilku obrotach wału milknie, ale jedna uparta jeszcze jakiś czas popukuje.

Po prostu wymieńcie olej na syntetyk i po sprawie. U mnie pomogło (w obydwu autach). Chyba warto spróbować bo dużo trudniej i kosztowniej jest wymienić szklanki. :)

Autor:  kali [ ndz cze 15, 2008 9:30 pm ]
Tytuł: 

kruszyn pisze:
chwilowe cykanie zaraz po zakręceniu czy to inny odgłos ???

chwilowe cykanie po rozruchu to można znieść, ale u mnie całkiem to cykanie cichnie .dopiero jak silnik dostanie trochę temperatury i obrotów, a zwłaszcza jeden, albo dwa cykania

AndyS pisze:
Po prostu wymieńcie olej na syntetyk i po sprawie. U mnie pomogło (w obydwu autach). Chyba warto spróbować bo dużo trudniej i kosztowniej jest wymienić szklanki. :)

ale dłużej będzie spokój :)

ukaniu wielkie dzięki za opis, już koniki wymontowane, leżą i czekają na nowe szklaneczki. Chciałbym się jeszcze upewnić co do kierunku pukania.
Czy, aby wypukać szklaneczkę, pukamy w kierunku zaznaczonym na obrazku ?

Obrazek

Autor:  zegarek [ ndz cze 15, 2008 10:10 pm ]
Tytuł: 

kali pisze:
Czy, aby wypukać szklaneczkę, pukamy w kierunku zaznaczonym na obrazku ?

Tak, w tym. Pamiętaj, żeby koniki wróciły na te same miejsca i zakręcaj od środka do zewnątrz.

Autor:  MercBeginner [ ndz cze 15, 2008 10:10 pm ]
Tytuł: 

Ja jestem świeżo po wymianie szklanek w 350TurboDiesel i cykanie zniknęło,
ale zastanawia mnie jeszcze inne miarowe cykanie/grzechotanie przez jakieś 5sekund (dopóki olej nie dojdzie)? Zjawisko głównie na zimnym silniku.

Co to może być?

Autor:  kali [ ndz cze 15, 2008 10:33 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Pamiętaj, żeby koniki wróciły na te same miejsca

to, że koniki mają wrócić na swoje miejsce to jasne, ale prosze o przyblizenie tematu
zegarek pisze:
i zakręcaj od środka do zewnątrz.

tam są cztery śróby wszystkie na zewnątrz, a więc jak mam zacząć od środka ?

Autor:  ukaniu [ ndz cze 15, 2008 10:59 pm ]
Tytuł: 

Zegarkowi pewnie chodzi o to, że demontujac całą klawiaturę na raz trzeba mocować od środkowych wsporników po skrajne na przemian lewe/prawe. Ja nie przywiązuję do tego jakiejś wielkiej wagi bo wałek jest podpierany w 5 miejscach i demontuję tylko po jednym wsporniku - ale pewnie warto tak robić.
MercBeginner - ważne aby nie klekotało po tym jak pojawi się ciśnienie oleju.

Autor:  zegarek [ ndz cze 15, 2008 11:35 pm ]
Tytuł: 

Tak, właśnie chodziło mi o kolejność przykręcania posczególnych wsporników. Ważna jest kolejność przykręcania jak i odkręcania. Słyszałem o przypadkach gdzie wałek pękł, więc imho lepiej dmuchać na zimne.
Albo wymieniać po jednym :) <

Autor:  kali [ pn cze 16, 2008 6:15 pm ]
Tytuł: 

Dzięki Waszym radom szklaneczki wyszły z koników, i chyba pomysł, aby wymienić wszystkie nie był zły.
Tak sobie na nie patrzę i zastanawiam się jaki to magiczny środek „na szklanki” może przywrócić ukrytym w środku sprężynom dawną świetność i jaki to preparat może sprawić, aby były wszystkie równe.

Obrazek

Chyba siedziały sobie w silniczku od nowości :)

Obrazek

ukaniu pisze:
Przed zamontowaniem śrub warto poprzez porównanie do nowej śruby z takim samym gwintem sprawdzić czy gwint nie jest wyciągnięty


bardzo słuszna uwaga, ja myślę, że nawet nie trzeba sprawdzać tylko wymiana śrub powinna być standardem.

Poniżej widzimy "wywinięty" gwint w śrubie, tak wyglądają wszystkie śruby, a więc powtórne ich użycie może być przyczyną późniejszych różnych przygód takich jak, zerwanie gwintu czy zerwanie śruby.

Obrazek

Autor:  MercBeginner [ sob cze 21, 2008 11:56 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
MercBeginner - ważne aby nie klekotało po tym jak pojawi się ciśnienie oleju.


Można powiedzieć, że cichnie jakieś 5sekund po wskoczeniu wskazówki na
max. A w ogóle to co to klekocze, lub co lubi zazwyczaj klekotać na zimnym silniku?

Autor:  kali [ śr cze 25, 2008 7:59 pm ]
Tytuł: 

Witam
szklanki wymienione, silniczek pracuje dożo ciszej, ale, no właśnie, ale strasznie telepie silnikiem na wolnych obrotach.
Powyżej 2000 obrotów silniczek pracuje równiutko i ładnie się wkręca na 5500 rpm.
Czy macie jakieś doświadczenie, co może być nie tak?
Czy po prostu po wymianie szklanek trzeba jechać do fachowca, aby znowu pięknie wszytko poustawiał?

Autor:  zegarek [ śr cze 25, 2008 10:26 pm ]
Tytuł: 

Miałem właśnie ten sam efekt, po 10 km się uspokoiło.

Autor:  kali [ czw cze 26, 2008 10:56 am ]
Tytuł: 

znalazłem przyczynę.
Na pierwszym cylindrze na zaworze ssącym szklanka po założeniu była jakby za długa i powodowała, że zawór się nie zamykał do końca.

Skróciłem zatem szklankę (poprzez zeszlifowanie od góry) wygląda teraz jak szósta od lewej na zdjęci powyżej i jest OK :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/