MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Witam i pytam o S 140 o rzeczy na które należy zwracać uwagę
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34365
Strona 1 z 1

Autor:  Arturo* [ sob cze 14, 2008 12:38 pm ]
Tytuł:  Witam i pytam o S 140 o rzeczy na które należy zwracać uwagę

Na wstępie witam wszystkich mercedesowców! Mam kilka pytan odnosnie S klasy model 140.Posiadałem wcześniej 126 , obecnie jeżdżę 124 300D i czas na powrót do S.Interesuje mnie tylko i wyłącznie jednostka diesla.
Jakie wersje silnikowe były montowane?Typowe bolączki tego modelu?Jak z korozją?Czy zaiweszenie jest tak samo "odporne" na nasze drogi jak w 124? I ogólnie proszę naświetlić rzeczy na które należy zwracać uwagę.Modele do 1995 roku (ograniczenie finansowe na coś młodszego ;) )

pozdr

Autor:  bary123ce [ sob cze 14, 2008 12:45 pm ]
Tytuł: 

Jak do 1995 roku to tylko rozwiercone 124kowe 300 turbo na 350 turbo. Silnik niestety delikatny (głowica) i nieodporny na przegrzanie. Najlepszy diesel to ten 300turbo ale już po 1995 roku niestety 177KM. MercBeginner ma 350DT więc niech się wypowie jak to jeździ. M4E miał wcześniej to auto i mówi, że zamula :)

Autor:  Arturo* [ sob cze 14, 2008 1:09 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Najlepszy diesel to ten 300turbo ale już po 1995

A coś więcej o tym silniku?Czy jest to konstrukcja podobna do 300D z modelu 124? (chodzi mi o to , czy nie jest "napakowany" elektroniką i " odporny "na "alternatywne "paliwo ;) ) Myślałem o tym 3,5 TD , ale tylko utwierdziłeś mnie w tym , że nie warto...


pozdr

Autor:  bary123ce [ sob cze 14, 2008 1:19 pm ]
Tytuł: 

To jest ostatni turbo na "normalnych" wtryskach, więc lejesz co chcesz a i 200 KM z niego wyciągniesz bez uszczerbku na silniku. Silnik montowany w okularach. Jak Diesel to tylko taki, ale kosztuje :(

Autor:  Arturo* [ sob cze 14, 2008 1:38 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
MercBeginner ma 350DT więc niech się wypowie jak to jeździ

Wiec moze kolega MercBeginner sie wypowie, czy aż tak źle z tym 3,5 td? Zaznaczę ,że nie oczekuje nie wiadomo jakich osiągów , raczej stawiam na wygodną jazdę.A czym jest spowodowane owe "przegrzewanie się" ?Czy można to jakoś wyeliminować? Brak odpowiedniej kwoty daje mi możliwość zakupu tylko do1995r.Chyba , że zostanę przy 124, ale "choruje " już od dłuższego czasu na 140 i mam chęć polepszenia sobie komfortu podróżowania :lol:

pozdr

Autor:  Omen [ sob cze 14, 2008 1:54 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
To jest ostatni turbo na "normalnych" wtryskach, więc lejesz co chcesz a i 200 KM z niego wyciągniesz bez uszczerbku na silniku. Silnik montowany w okularach. Jak Diesel to tylko taki, ale kosztuje :(


200KM ? Jakiś tuning lekki czy co ? :) Bo normalnie ma chyba 177KM

Autor:  bary123ce [ sob cze 14, 2008 2:29 pm ]
Tytuł: 

Zmienia się chip i masz 225 KM

Autor:  kokosz [ sob cze 14, 2008 2:43 pm ]
Tytuł: 

Zapytaj Stawrosa lub Idzika-oni pomykają takim eSkowozem

Autor:  MercBeginner [ sob cze 14, 2008 10:00 pm ]
Tytuł: 

Hello,

Ja jestem spokojnym rajdowcem i dla mnie te 150koni to... - za mało
Sprawdzę jak działa tunning turbo to może się uda zrobić z niego coś żwawszego,
ale boję się o temperaturę silnika.

Poza tym silnik zbiera negatywne opinie... moje są takie:
- 150HP - za mało
- 4biegi - za mało
- średnie spalanie 12/13L na 100km (jazda normalna z klimą - bez ścigania się)
W podpisie mam średnią 10.5 ale to było jeszcze bez klimy i jeździłem
jak emeryt :) Rekord 10.2L ON/100km
- łatwo przegrzać (można rozwalić głowicę) - w korkach ponad 90stopni (przy 25stopniach na zewnątrz). Utrzymując układ chłodzenia w należytym stanie
nie powinno być to problemem na codzień - jednak silnik taką tendencję ma
- brak możliwości chip'owania [zlosnik]
- totalny brak elastyczności na 4biegu (włącza się już przy 60km/h)

Co do zawieszenia to się nie wypowiem - mam samochód od 2miesięcy
Jeśli chodzi o zbieranie się - powinno się jeździć na blokadzie do 3 biegu - wtedy było by w miarę...

A i tak go lubię hehe...

Polecam poszukać nowszego 300Turbo... Nie wiem ile kasy jest na zakup,
ja kupiłem 350TD bo nie chciałem wydawać grubej kasy na wóz.

Autor:  Arturo* [ ndz cze 15, 2008 12:00 am ]
Tytuł: 

dzieki za rozjasnienie sytuacji ;)
Cytuj:
ja kupiłem 350TD bo nie chciałem wydawać grubej kasy na wóz.
To samo dotyczy mnie.Jezeli doprowadzisz swoją gwiazdę do perfekcji (lub prawie) to może mi odsprzedaż? [zlosnik] żartowałem..
ale tak na poważnie ,to chyba jednak pośmigam przynajmniej jeszcze ten jeden rok swoim 124 i trochę dozbieram kasy na 300.Dzięki za pomoc ;)

pozdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/