MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Seryjna skrzynia 5-biegowa przy M102 Coupe?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34394
Strona 1 z 1

Autor:  beet [ pn cze 16, 2008 1:10 am ]
Tytuł:  Seryjna skrzynia 5-biegowa przy M102 Coupe?

Witam wszystkich.

Mam krotkie pytanko, zadatkowalem z bratem Coupe W124, rocznik 1987, wystepowala w nich skrzynia 4-biegowa czy nie? Samochod na zwyklych niemieckich blachach, bez ubezpieczenia, nie mialem okazji wrzucic nawet 3 biegu, bo na podworku ciezko ;) , ale z wlasnej glupoty nie sprawdzilem, czy to 5-biegow czy mniej, co sie dalo to sprawdzilem, ale akurat tego nie.. Skrzynia wg Vinu 717412, a wiec 5 przelozen, ale na predkosciomierzu doliczylem sie tylko 3 kreseczek. Cos zle widze, za duzo wypilem, czy moze nie psuc bratu humoru i dalej trzymac moja wersje, no bo razem z rewersem i tak bedzie 5 [zlosnik]

Pozdrowionka

Autor:  Prezeslaw [ wt cze 17, 2008 12:28 am ]
Tytuł: 

W tym roczniku w M102 montowano albo manualną piątkę, albo automat 4. Ja mam 190 z M102 (2.3) z manualną 5. Też mam tylko trzy oznaczenia na prędkościomierzu i są adekwatne do możliwości silnika w połączeniu z tą skrzynią. To chyba normalne, że nie ma kreski dla czwórki (może w automacie jest, ale sądząc po tych oznaczeniach, które są naniesione na budziki, to czwórka rzymska, w manualu, wypadałaby chyba w okolicach końca skali - więc i po co ją tam ładować).
Pozdrawiam.

Autor:  broneq [ wt cze 17, 2008 11:54 am ]
Tytuł: 

717 to skrzynia V na 100%. Nie wiem jak w I serii coupe W124, ale mój Tata miał W124 coupe 230CE z 1992 roku i miał skrzynię V z 1 do tyłu (to była jedna z opcji, normalnie piątki też były w 1992 roku).

Autor:  witek-sec [ wt cze 17, 2008 12:23 pm ]
Tytuł: 

Coupes of the series 124
Mercedes-Benz type 230 CE Production 07.86/04.87 - 08.89

Gearbox 5-speed gear shift
Availability Series
Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,81; R. 4,27
Differential ratio 3,46
Maximum speed 200 km/h
Accelerations 11,1 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 6,9/8,6/12,1 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle


Gearbox 4-speed autom. gear shift
Availability by request
Shifting Switch lever in car center
Clutch hydr. torque converter in autom. gear
Type of gearbox Planet gear
Synchromesh gears
Gear transmission I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67
Differential ratio 3,27
Maximum speed 195 km/h
Accelerations 11,2 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 7,8/9,3/11,4 l (RUF-Version: 7,1/8,7/10,9 l)
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Autor:  beet [ wt cze 17, 2008 12:59 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za odpowiedzi. Dane na stronce sprawdzilem od razu, ale zawsze to milo przeczytac potwierdzenie ich prawdziwosci ;) Te kreseczki na predkosciomierzu troche mi nie pasuja, nic nie wygladalo na kombinowane, a koncza sie na rzymskiej trojeczce, u mnie konczy sie na IIII. Bardziej mnie interesuje fakt, ze 5-tka byla montowana seryjnie wlasnie w coupe, w zamierzchlych czasach ojciec mial W124 230E z tego samego rocznika i byla tam seryjnie skrzynia 4-biegowa. Ze niby coupe ma byc lepsze od sedana? [zlosnik]

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/