MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
przymierzam sie do zakupu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34427 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | ALLAN [ wt cze 17, 2008 10:39 am ] |
Tytuł: | przymierzam sie do zakupu |
co sądzicie na tamat SL 300 z silnikiem o mocy 190 KM. z automatem , jak to jezdzi i działa? jakie ma spalanie i czy sie nie psuje, bo to ma byc wozidło na codzień. czy wogóle ten silnik to dobry wybór? ![]() |
Autor: | broneq [ wt cze 17, 2008 11:16 am ] |
Tytuł: | |
Witaj ALLAN! ![]() Mój Tata też rozważa W129 i obecnie jesteśmy na etapie poszukiwań nowego właściciela dla naszego A170CDI. Co do W129 to doszliśmy do kilku wniosków: 300SL (M103) to chyba najtańszy przy serwisowaniu silnik z uwagi na polularność. SL280/300SL 24/SL320 (M104) to silniki zdatne pod gaz (sekwencja) więc najtańsze w codziennej eksploatacji ale już droższe przy ewentualnej naprawie. M103 i M104(bez gazu) to silniki zużywające NIEZNACZNIE mniejsze ilości paliwa niż M119, dlatego my zdecydowanie skłaniamy się ku 500SL/SL500. Załóżmy, że M103/4 spali po trasie 12-13 a po mieście 15-16. M119 spali na trasie przy analogicznych prędkościach 1-2 więcej, a przy każdym naciśnięciu na gaz masz nie 180-230KM a całe 326KM ![]() |
Autor: | zegarek [ wt cze 17, 2008 11:58 am ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: Co do W129 to doszliśmy do kilku wniosków: broneq pisze: 300SL (M103) to chyba najtańszy przy serwisowaniu silnik z uwagi na polularność. Tak popularny, że jak ktoś widzi ke-jeta, to ucieka. Cytuj: SL280/300SL 24/SL320 (M104) to silniki zdatne pod gaz (sekwencja)
silnik m104 3.0 24v jest na ke-jecie, więc z sekwencji nici. A co do silnika m119, to w SL'u był na ke-jecie do 09.92 |
Autor: | R129 [ wt cze 17, 2008 2:23 pm ] |
Tytuł: | |
5 llitrów to najbardziej optymalny motor do R129. Absolutnie NIE polecam silników 300 w tym aucie, bo poprostu są do niego za słabe, różnica w średnim spalaniu jest niewielka a wrażenie z jazdy nieporównywalne. Co do KE-jetronic - nidgy nie miałem z tym żadnych problemów, jest to użądzenie mało awaryjne - pod warunkim że się przy nim nie ingeruje. Nigdy też nie słyszałem o problemach z KE-jetem w 500SL. |
Autor: | broneq [ wt cze 17, 2008 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
Ale kto przy zdrowych zmysłach by gazował SL500 ![]() ![]() Ja miałem na myśli TYLKO gazowanie M104 nie KE-jettronickowych. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | kuba124 [ wt cze 17, 2008 4:12 pm ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: Ale kto przy zdrowych zmysłach by gazował SL500 ??
Znalazłoby się parę osób ze zdrowymi zmysłami. ![]() |
Autor: | broneq [ wt cze 17, 2008 7:38 pm ] |
Tytuł: | |
kuba124 pisze: Znalazłoby się parę osób ze zdrowymi zmysłami. Raczej nie, bo jak kogoś stać na M119 to stać go na paliwo, a jak ktoś kupi jakiekolwiek V8 z myślą o gazie to znaczy, że nie ma zdrowych zmysłów - takie moje zdanie - i nie chcę nim nikogo obrażać!!
![]() |
Autor: | kuba124 [ wt cze 17, 2008 11:54 pm ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: Raczej nie, bo jak kogoś stać na M119 to stać go na paliwo A może ktoś nie ma ochoty płacić prawie 5zł. za litr benzyny i mimo, że stać go na jazdę na benzynie to woli zalać za 2.10zł. ![]() broneq pisze: a jak ktoś kupi jakiekolwiek V8 z myślą o gazie to znaczy, że nie ma zdrowych zmysłów - takie moje zdanie
Nie no pewnie idiotą jest ten kto robi 400km za 140zł. a nie za 500zł. ![]() |
Autor: | broneq [ śr cze 18, 2008 10:12 am ] |
Tytuł: | |
kuba124 pisze: broneq pisze: a jak ktoś kupi jakiekolwiek V8 z myślą o gazie to znaczy, że nie ma zdrowych zmysłów - takie moje zdanie Nie no pewnie idiotą jest ten kto robi 400km za 140zł. a nie za 500zł. ![]() ![]() ![]() Ale może dajmy sobie spokój z gadaniem o tym całym gazie. Skupmy sie na tym, że z gazem czy bez koszty utrzymania R6 i V8 w W129 są zbliżone więc lepiej kupić V8 ![]() ![]() |
Autor: | przemek_ [ śr cze 18, 2008 10:39 am ] |
Tytuł: | |
dobra silnik to jedno, jak wyglada sprawa z zawieszeniem, hamulcami itp itd ? |
Autor: | ALLAN [ śr cze 18, 2008 4:03 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki chłopaki za odzew z sprawie, podoba mi sie bardzo jeden 300sl a dla mnie to auto ma byc na codzień, robię duzo bo srednio mi teraz wyszło ok 1700km po mieście bo tylko tak pracuję, więc rozwazam gazowanie. (co do mocy to przesiadam się z beczki 200d) więc mocy to ma az za duzo ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.allegro.pl/item383078358_mercedes_sl_129.html |
Autor: | R129 [ śr cze 18, 2008 4:41 pm ] |
Tytuł: | |
Ogólnie niezły - tyle można powiedzieć ze zdjęcia. Nie koniecznie to musi być przekładka - trafiają się fury z GB z kierą po lewej. Co ciekawe posiada pełne ospojlerowanie AMG po 95 r. Sprzedawca nawet tego nie napisał - widocznie sam nie wie... ![]() ![]() |
Autor: | MercBeginner [ śr cze 18, 2008 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
To jest KE-Jetronic więc z gazem nie będzie lekko. Jeśli ma być do gazu to lepiej kupić SL 320 ew. SL 280 to są wersje na elektronicznym wtrysku. |
Autor: | broneq [ śr cze 18, 2008 11:24 pm ] |
Tytuł: | |
Mnie odpychają te auta z powymienianymi lampami i zderzakami. Traktuje je tak jak W124 coupe z przed 1993 z maskami E-klasse ![]() http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1401715 ten nie jest zły, tylko mu pomarańczowe kierunki zapodać ![]() A moim faworytem pośród 300tek już od dawna jest ten: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4689978 Wcześniej miał cenę 37 o ile pamiętam. teraz już "tylko" 30. A sprzedawany jest od kwietnia. |
Autor: | kuba124 [ czw cze 19, 2008 1:31 am ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: A moim faworytem pośród 300tek już od dawna jest ten:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4689978 Wcześniej miał cenę 37 o ile pamiętam. teraz już "tylko" 30. A sprzedawany jest od kwietnia. Nie ma to jak SL bez klimatyzacji. ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |