MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz gru 17, 2006 10:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Witam! Może już było, ale przeglądałem forum i nie znalazłem identycznego z moim zjawiska, dlatego zdecydowałem się założyć nowy temat :
w czasie gdy ruszam z miejsca lub na kolejnych biegach zmuszam autko do przyspieszania słychać wyraźne buczenie, czuć wyraźne wibracje. Oba objawy nasilają się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Gdy autko jedzie już z ustaloną, jadnostajną prędkością, wszystko jest oki, cisza i spokój. Przy dodawaniu obrotów na luzie, nic takiego nie występuje. Wniosek jaki mi się nasuwa, to że ma ta jakiś związek z przeniesieniem napęduł. Prosze o sugestie czego szukać i jak sobie poradzić z ta przypadłością, bo aż żal i wstyd by MB wydawała z siebie takie dzwięki.
POZDRAWIAM <br>Dodano po 9 godzinach. 10 minutach.:<br> Znikąd pomocy ??? :(

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 12:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Poszukaj na forum byly juz takie objawy opisywane (nawet calkiem niedawno).
Mi to sie kojarzy z rozwalonym sprzeglem gumowym z przodu i tylu walu + lozysko/podpora walu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 5:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Może to w czymś pomoże:.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... t=buczenie

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... t=buczenie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 11:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:42 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Poznań
Sprawdzałeś poduszki pod silnikiem?
Miałem jedną zerwaną i podczas ruszania pojawiało się buczenie i drgania bo siła skrętna silnika powodowała stykanie się elementów metalowych - tak przenosiło się na karoserię.

Pozdrawiam,

_________________
MB - full contact
126 SEC 500 '86


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 1:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Na kazdym biegu ten problem wystepuje (tj. na czwartym tez?) ?

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 12:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
beet pisze:
Na kazdym biegu ten problem wystepuje (tj. na czwartym tez?) ?

Na każdym biegu, raz mocniej, raz słabiej ale wystepuje. Zauważyłem, że zjawisko to pojawia się też przy zakrętach w lewo. Z waszych odpowiedzi, za które dziękuję, wynika, że przyczyn może być co najmniej kilka - spóbuje je jakoś zdiagnozować, choć sam nie wiem od czego i jak zacząć.
Dzięki jeszcze raz za odpowiedz, jeśli komuś jeszcze się coś nasunie lub wie jak toi posprawdzać w najprostszy pewny sposób, to proszę o rady.
Pozdrawiam

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 21, 2006 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
witam
mam bardzo podobne objawy , założyłem nawet wątek o tym http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=22337&highlight= , wymieniłem może 2 tygonie temu olej w skrzyni biegów ( brakowało ok. 0,5 litra ) ale to dalej nic nie dało . Planuję jeszcze zobaczyć jeszcze ile jest oleju w moście ( tak czy tak miałem to zrobic ) ale mam ASD i podobno olej do tego jest dostepny tylko w ASO ale trzeba się kiedyś za to zabrać . Dzieje się to zazwyczaj jak dodaje gazu na 3,4,5 pomiędzy 1500 -2000 obrotów , przy dojściu do 2000 zanika . Dzieje się to tylko w ruchu ( w czasie jazdy ) a na postoju nie . Myślałem żeby kiedyś zabrać ze sobą w trasę jakiegoś mechanika , niech posłucha i może będzie wiedział co to .
pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 22, 2006 8:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
rzepak pisze:
ASD i podobno olej do tego jest dostepny tylko w ASO ale trzeba się kiedyś za to zabrać

Niekoniecznie, dobry przekładniowy dla przekładni hypoidalnych, ze zwiekszonym współczynnikiem tarcia wystarczy. <br>Dodano po 5 minutach.:<br> O tu dużo informacji: olej w moście

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 22, 2006 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
witam
olej jaki będę używał do mostu z ASD to będzie jakiś 85W-90 , api GL-5 , tak przynajmniej wyczytałem żeby taki użyć , oryginalnego raczej nie uzyję ze względu na cenę ale pewnie mobil albo hipol w zupełności wystarczy .

Co do tego dzwięku wydobywającego z się w czasie jazdy to znalazłem coś takiego na innym forum , bardzo podobnie to wygląda i możliwe że to będzie sprzęgło [wscieklosc] link : http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded.php?Cat=&Board=MBForum&Number=159851&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 11:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Ja obstawiam sprzęgła gumowe na wale i podporę wału, przeobiłem to w oby dwu 200D w domu przy czym w jednym sytuacja była katastrofalna i musiałem wymieniać cały wał. Kilku kolegów na forum już też przerobiło ten sam temat. Po wymianie sprzęgła/sprzęgieł i podpory wału problem znika.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 12:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 24, 2005 11:21 pm
Posty: 123
Lokalizacja: mpl
ertee pisze:
Ja obstawiam sprzęgła gumowe na wale i podporę wału, przeobiłem to ...


mam pytanie bo ja własnie wymieniłem łącznik met-gum wału wraz z tłumikiem drgań i zjawisko buczenia się nasiliło co prawda mechanior oglądał podporę ale stwierdził ze "nie jest złe" ja jednak własnie to podejżewam (zwłaszcza że słyszę tez szum jak "wyluzuję" którego nie mogę umiejscowić i przypisać do dyfra czy któregoś z kół )
proszę powiedz jaki koszt i czy trzeba wymienić całą podporę czy tylko łozysko ?

_________________
MB W124 200D - GROSZEK (SMAŻONY) ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 12:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Hej! Ile kosztowała wymiana tych met-gum sprzęgiełek, i dołączam się do pytania jaki jest koszt podpory wału. Jeśli faktycznie będę zmuszony wymienić te elementy, to macie jakieś zalecenia co producenta tych częsci? POZDRAWIAM po świętach :lol:

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 1:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
podpora wału czyli łożysko które jest w komplecie z mocowaniem kosztuje od 60 zł. w górę (zależy od producenta) ja założyłem takie za 80 zł i jest cicho natomiast mój brat założył takie za 60 zł. i mówi że dziwnie szumi jak sie rozpędza, co do przegubów metalowo-gumowych to ja kupiłem używane w bardzo dobrym stanie po 100 zł. nowe widziałem od 150 zł w górę.

Przy okazji zapraszam do lektury tego wątku... http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19490&highlight=

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 5:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:26 pm
Posty: 154
A może kolega Melios ma problem ze szczękami hamulcowymi?? Jak mój tato miał problem z tym w Renault Kangoo to częsco słychać było wyraźnie wycie / buczenie, które było związane z szczękami tylnimi hamulcowymi. Coś tam chyba nie odpuszczały do końca te szczęki ale nie jestem pewien czy o to chodzi. Nie wiem czy pomogłem ale mam nadzieję że nprzynajmniej nie zaszkodzę [zlosnikz], pozdro, themod


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 8:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 24, 2005 11:21 pm
Posty: 123
Lokalizacja: mpl
melios pisze:
Hej! Ile kosztowała wymiana tych met-gum sprzęgiełek, i dołączam się do pytania jaki jest koszt podpory wału. Jeśli faktycznie będę zmuszony wymienić te elementy, to macie jakieś zalecenia co producenta tych częsci? POZDRAWIAM po świętach :lol:


wymiana kosztowała 30zł
tłumik drgań ok 100zł
sprzęgło met-gum ok 200zł
zalecane (podobno) firmy JURID czy jakoś tak (piszę z pamięci)

_________________
MB W124 200D - GROSZEK (SMAŻONY) ;-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl