MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Łożysko tył
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34646
Strona 1 z 1

Autor:  MercSwir [ sob cze 28, 2008 10:16 pm ]
Tytuł:  Łożysko tył

No właśnie. Wyjąłem półoś i chce wymienic łożysko. Ma ktoś może jakieś podpowiedzi, instrukcje, zdjęcia rysunki lub cokolwiek jak to zrobić? Ponoć trzeba zdjać kawałek wahaczai poodkręcać drążki. Czy łożysko tam jest dokręcane tak jak w w123?

Autor:  Mirmur [ ndz cze 29, 2008 11:22 am ]
Tytuł: 

Na samochodzie raczej tego łożyska nie wymienisz. Trzeba wymontować element nr.5. Musisz odkręcić zacisk, tarczę hamulcową, półoś, linkę ręcznego, wszystkie wahacze i drążki. Największym problemem może być pozbycie się starego łożyska. Najczęściej potrzebna jest prasa. Przy wybijaniu młotem możesz zniekształcić piastę. Montaż w odwrotnej kolejności i dużo przyjemniejszy.

Obrazek

Pozdrawiam.

Autor:  MercSwir [ ndz cze 29, 2008 1:10 pm ]
Tytuł: 

Rozumiem że jest wciśnięte tak? Nie jest przykręcane? Musze to rozkminić bo kurcze nie jest dla mnie to jasne..

Autor:  ukaniu [ ndz cze 29, 2008 5:24 pm ]
Tytuł: 

łozysko wprasowane w zwrotnicę 5, zabezpieczone z wierzchu pierścieniem segera 20. Potem wprasowana piastka 11.
Wyciąganie - wyciskasz piastkę, zdejmujesz seger, wyciskasz łożysko.
Można to zrobić an samochodzie ale trzeba mieć dedykowane ściągacze.

Autor:  TReneR [ pn cze 30, 2008 12:57 pm ]
Tytuł: 

Dodam, ze wewnetrzna bieznia lozyska jest dzielona i jedna jej czesc zostaje na flanszy piasty (11) - cholernie ciezko to sciagnac (w drastycznym wypadku szlifierka katowa).

Autor:  MercSwir [ pn cze 30, 2008 6:50 pm ]
Tytuł: 

No. Tak więc po operacji. Tzn łożysko wyjęte. Dorobiłem sobie ściągacze. Okazało sie że piastka/flansza jest do wymiany.. Łożysko sie zapiekło i flansza kręciła sie w wewnętrzym pierścieniu łożyska.. Totalna masakra. Zdjęcia wieczorem. A i przy okazji. Ma ktoś flansze i tarcz kotwiczną do kombi 124? :D I jakie łożyska polecacie?

Autor:  adler1934 [ pn cze 30, 2008 8:10 pm ]
Tytuł: 

MercSwir pisze:
flansza kręciła sie w wewnętrzym pierścieniu łożyska

Nic nowego.Tak jest w większości przypadków.Ludzie przeważnie zaczynają od kupna łożysk,potem rozbierają piastę niszcząc przy tym tarczę kotwiczną.Przeważnie piasta też nadaje się do wyrzucenia.Potem kupują gotowy zestaw i jeżdżą długo i szczęśliwie a łożysko trafia na półkę.Nie żebym zachęcał bo to przecież używane [zlosnikz] ale jakbyś potrzebował to dysponuję.

Autor:  MercSwir [ pn cze 30, 2008 9:35 pm ]
Tytuł: 

Nie nie! Ja nie zniszczyłem tarczy. Tzn zniszczyłem ale ona i tak była do wymiany. Bo przerdzewiała i szczęka od ręcznego sie urwała. Tzn ta sprężynka co trzyma szczęke do tarczy to sie urywała bo tarcz kotwiczna jest w kompletnej rozsypce. Ile byś chciał za samą tarcz plus piaste?

Autor:  Mirmur [ pn cze 30, 2008 10:02 pm ]
Tytuł: 

Mam nadzieję, że wiecie o tym, że zarówno tylne łożysko jak i piasta do kombi jest inna niż do sedana.

Pozdrawiam.

Autor:  MercSwir [ pn cze 30, 2008 10:22 pm ]
Tytuł: 

No właśnie. Tego sie obawiam. Że ktoś mi wciśnie od sedana.

Autor:  TReneR [ wt lip 01, 2008 10:57 am ]
Tytuł: 

Kiedys na chyba na allegro znalazlem nowe flansze za ~100zl (sam szukalem, bo mialem identyczny przypadek jak Ty). Chyba nawet chyba gdzies tu na liscie dalem linka.
Ja w koncu kupilem cala piaste uzywke za 150zl w bdb. stanie.

Autor:  adler1934 [ wt lip 01, 2008 2:31 pm ]
Tytuł: 

MercSwir pisze:
Ile byś chciał za samą tarcz plus piaste

Luzem nie sprzedaję.Za używany komplet do montażu 100pln.Do końca tygodnia będę tylko pod tel 880-310-005

Autor:  MercSwir [ ndz lip 06, 2008 11:43 pm ]
Tytuł: 

A tak z grubsza zdjęcie jak wygląda ściągacz własnej roboty :) Spisał sie znakomicie!

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/