MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Łożysko tył https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34646 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MercSwir [ sob cze 28, 2008 10:16 pm ] |
Tytuł: | Łożysko tył |
No właśnie. Wyjąłem półoś i chce wymienic łożysko. Ma ktoś może jakieś podpowiedzi, instrukcje, zdjęcia rysunki lub cokolwiek jak to zrobić? Ponoć trzeba zdjać kawałek wahaczai poodkręcać drążki. Czy łożysko tam jest dokręcane tak jak w w123? |
Autor: | Mirmur [ ndz cze 29, 2008 11:22 am ] |
Tytuł: | |
Na samochodzie raczej tego łożyska nie wymienisz. Trzeba wymontować element nr.5. Musisz odkręcić zacisk, tarczę hamulcową, półoś, linkę ręcznego, wszystkie wahacze i drążki. Największym problemem może być pozbycie się starego łożyska. Najczęściej potrzebna jest prasa. Przy wybijaniu młotem możesz zniekształcić piastę. Montaż w odwrotnej kolejności i dużo przyjemniejszy. ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | MercSwir [ ndz cze 29, 2008 1:10 pm ] |
Tytuł: | |
Rozumiem że jest wciśnięte tak? Nie jest przykręcane? Musze to rozkminić bo kurcze nie jest dla mnie to jasne.. |
Autor: | ukaniu [ ndz cze 29, 2008 5:24 pm ] |
Tytuł: | |
łozysko wprasowane w zwrotnicę 5, zabezpieczone z wierzchu pierścieniem segera 20. Potem wprasowana piastka 11. Wyciąganie - wyciskasz piastkę, zdejmujesz seger, wyciskasz łożysko. Można to zrobić an samochodzie ale trzeba mieć dedykowane ściągacze. |
Autor: | TReneR [ pn cze 30, 2008 12:57 pm ] |
Tytuł: | |
Dodam, ze wewnetrzna bieznia lozyska jest dzielona i jedna jej czesc zostaje na flanszy piasty (11) - cholernie ciezko to sciagnac (w drastycznym wypadku szlifierka katowa). |
Autor: | MercSwir [ pn cze 30, 2008 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
No. Tak więc po operacji. Tzn łożysko wyjęte. Dorobiłem sobie ściągacze. Okazało sie że piastka/flansza jest do wymiany.. Łożysko sie zapiekło i flansza kręciła sie w wewnętrzym pierścieniu łożyska.. Totalna masakra. Zdjęcia wieczorem. A i przy okazji. Ma ktoś flansze i tarcz kotwiczną do kombi 124? |
Autor: | adler1934 [ pn cze 30, 2008 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
MercSwir pisze: flansza kręciła sie w wewnętrzym pierścieniu łożyska
Nic nowego.Tak jest w większości przypadków.Ludzie przeważnie zaczynają od kupna łożysk,potem rozbierają piastę niszcząc przy tym tarczę kotwiczną.Przeważnie piasta też nadaje się do wyrzucenia.Potem kupują gotowy zestaw i jeżdżą długo i szczęśliwie a łożysko trafia na półkę.Nie żebym zachęcał bo to przecież używane ![]() |
Autor: | MercSwir [ pn cze 30, 2008 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
Nie nie! Ja nie zniszczyłem tarczy. Tzn zniszczyłem ale ona i tak była do wymiany. Bo przerdzewiała i szczęka od ręcznego sie urwała. Tzn ta sprężynka co trzyma szczęke do tarczy to sie urywała bo tarcz kotwiczna jest w kompletnej rozsypce. Ile byś chciał za samą tarcz plus piaste? |
Autor: | Mirmur [ pn cze 30, 2008 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
Mam nadzieję, że wiecie o tym, że zarówno tylne łożysko jak i piasta do kombi jest inna niż do sedana. Pozdrawiam. |
Autor: | MercSwir [ pn cze 30, 2008 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie. Tego sie obawiam. Że ktoś mi wciśnie od sedana. |
Autor: | TReneR [ wt lip 01, 2008 10:57 am ] |
Tytuł: | |
Kiedys na chyba na allegro znalazlem nowe flansze za ~100zl (sam szukalem, bo mialem identyczny przypadek jak Ty). Chyba nawet chyba gdzies tu na liscie dalem linka. Ja w koncu kupilem cala piaste uzywke za 150zl w bdb. stanie. |
Autor: | adler1934 [ wt lip 01, 2008 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
MercSwir pisze: Ile byś chciał za samą tarcz plus piaste
Luzem nie sprzedaję.Za używany komplet do montażu 100pln.Do końca tygodnia będę tylko pod tel 880-310-005 |
Autor: | MercSwir [ ndz lip 06, 2008 11:43 pm ] |
Tytuł: | |
A tak z grubsza zdjęcie jak wygląda ściągacz własnej roboty ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |