MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 30, 2008 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 25, 2008 8:22 pm
Posty: 10
Witam wszystkich. Co może być przyczyną, że ogrzewanie chodzi tylko na full po zdjęciu przewodów z elektrozaworów. Po ponownym założeniu elektrozawory zamykają się. Jak zdjąć panel ze sterowaniem ogrzewania. Chodzi o mercedesa 124.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 9:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
częste pytanie na forum, proponuję przed zadaniem następnego użyć opcji szukaj a tu znajdziesz więcej szczegółów odnośnie ogrzewania

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 9:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
dawidek133 pisze:
Co może być przyczyną, że ogrzewanie chodzi tylko na full po zdjęciu przewodów z elektrozaworów. Po ponownym założeniu elektrozawory zamykają się.


Tak ma być i nie wiem, po co kombinujesz. Panel sterowania jest dość łatwy do zdemontowania. Ściągasz gałki wentylatora i nawiewów i odkręcasz duże nakrętki pod nimi. Następnie podważasz delikatnie drewno od dołu (w niektórych wersjach są jeszcze dwa wkręty od spodu tej nakładki drewnianej) i podnosisz je pod kątem w górę aż zejdzie. Pod drewnem jest jeszcze kilka wkrętów trzymających obudowę panelu sterowania nagrzewnicy i po robocie.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 10:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 25, 2008 8:22 pm
Posty: 10
Kombiunuję bo nie chodzi mi ogrzewanie. Elektrozawory nie reagują na włączenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 12:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Zanim rozbebeszysz panel sterowania to wyciąg zawory - 10 minut roboty i sprawdź ręcznie czy dają się poruszyć. Często rdzewieją szpile a jak masz popękane membranki to i wyżej. Trzeba to wysuszyć, zalać jakimś WD40 i kręcić, ruszać aż cały syf wypłynie i będzie lekko chodziło. Może być jeszcze przerwany któryś drucik od uzwojenia do wtyczki nad elektrozaworami (są dwa na każdym zaworze). Mi jeden poszedł a elektrozawór jest raczej nie do rozebrania.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 7:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Wit pisze:
Zanim rozbebeszysz panel sterowania to wyciąg zawory - 10 minut roboty i sprawdź ręcznie czy dają się poruszyć. Często rdzewieją szpile a jak masz popękane membranki to i wyżej. Trzeba to wysuszyć, zalać jakimś WD40 i kręcić, ruszać aż cały syf wypłynie i będzie lekko chodziło. Może być jeszcze przerwany któryś drucik od uzwojenia do wtyczki nad elektrozaworami (są dwa na każdym zaworze). Mi jeden poszedł a elektrozawór jest raczej nie do rozebrania.


dawidek133 pisze:
Co może być przyczyną, że ogrzewanie chodzi tylko na full po zdjęciu przewodów z elektrozaworów. Po ponownym założeniu elektrozawory zamykają się


Dla mnie jest jasne: skoro zawory reagują na zdjęcie i założenie wtyczki (zamykają się i otwierają) - więc są DOBRE.
Nie wiem dlaczego kierujesz Kolegę na błedny trop...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2008 12:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Przeczyścić i nasmarować nigdy nie zaszkodzi.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl