MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 03, 2008 5:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Pojawł się u mnie w W126 280SE problem taki, że podczas jazdy przestały mi działać "budziki" na desce rozdzielczej. To znaczy tylko działa mi ekonomizer i biednie wskaźnik ciśnienia oleju. Kompletnie nie działają wskaźniki temperatury, paliwa, prędkościomierz i obrotomierz. Dodatkowo okazało się, że nie działają mi kierunkowskazy.

Bezpieczniki już sprawdziłem i wyglądają na dobre. Pytanie zatem jest takie: Co i jak posprawdzać zanim pojadę do elektryka? Jeżeli ktoś ma to poproszę jakieś schematy do tego, bo nie mam za bardzo pomysłu jak ten temat ruszyć.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Ostatnio zmieniony ndz lip 13, 2008 3:08 pm przez harrier, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw lip 03, 2008 8:16 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
harrier pisze:

Bezpieczniki już sprawdziłem i wyglądają na dobre.


"wyglądają" czy "sprawdziłem" ? (bo tu jest różnica!)

Mnie to wygląda ewidentnie na bezpiecznik...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 12:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Gerri pisze:
"wyglądają" czy "sprawdziłem" ? (bo tu jest różnica!)

Mi też to wyglądało na bezpiecznik, ale wszystkie na których widać że mogłyby wyglądać na przepalone są dobre. To znaczy wymieniłem jeden, ale ten się spalił wcześniej niż nastąpiła awaria deski rozdzielczej. Spalił się bezpiecznik od oświetlenia wewnętrznego. Po wymianie tego bezpiecznika nadal nie ożyła deska rozdzielcza. Być może ktoś gdzieś zamontował jeszcze jakiś bezpiecznik, ale nie mam pojęcia gdzie go szukać (poza skrzynką). Zatem sprawdziłem skrzynkę i uważam, że z bezpiecznikami jest wszystko w porządku, ale jak sugerujesz, jutro sprawdzę jeszcze raz bezpieczniki.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 8:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Cześć Konradku :)

Jakś wersja MB miała bezpiecznik we wskaźnikach od tyłu, ale nie pamiętam która, może W126 i może ten się spalił ?
Jak się mylę to zaraz mnie koledzy poprawią.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 10:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Ja bym przy okazji szukania bezpiecznika z tyłu zegarów dokładnie przyjrzał się połaczeniom ścieżek na druku. Taka sytuacja że nic nie działa sugeruje zwarcie i przepalenie ścieżki lub przewodu.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 12:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
kali pisze:
Jakś wersja MB miała bezpiecznik we wskaźnikach od tyłu, ale nie pamiętam która, może W126 i może ten się spalił ?


Ale to chyba byl bezpiecznik od podswietlania - chyba ze sie mydle?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 1:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Skoro bespieczniki ok to może brak masy?
Najlepiej wyciągnąć licznik, chwycić za miernik i posprawdzać przy kostkach czy są napięcia na odpowiednich pinach, masa itp.
Warto też sprawdzić stan połączeń w samym liczniku (ścieżki)
Obrazek
Obrazek
Zamieszczone opisy złącz dotyczą W126 do roku '85

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 9:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Dziękuję za pomoc. Teraz jeszcze tylko jak zajrzeć pod te zegary? Pamiętam, że kiedyś na forum było o tym, ale coś nie mogę znaleźć tego posta. Dzisiaj jest dobry dzień, żeby się tym zająć.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 8:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Zespół zegarów jest na wcisk. Można je wyciągnąć uzywając np. haczyków z drutu
http://articles.mbz.org/instrument/renew/
lub zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, wsadzić rękę i wypchnąć.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 06, 2008 5:17 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ja miałem jeszcze taki problem że ukręcił mi sie jeden przewód od kostki do licznika wpinanej... może i tu będzie twój problem...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 12, 2008 1:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Dzisiaj się dopiero zabrałem za zdejmowanie licznika. Niestety nie znalazłem od spodu żadnego bezpiecznika, ścieżki wyglądają na dobre, nie widzę nigdzie, żeby coś było przypalone. Jeszcze posprawdzam napięcia zgodnie z powyższym opisem.

edit0:
Jeszcze mam jedno pytanie, bo po wyjęciu zegarów, z tyłu jest wejście na +12V. Czy napięcie powinno pojawiać się zaraz po przekręceniu kluczyka? Ja nie stwierdziłem tam 12V w żadnym momencie. Czy to jest zasilanie zegarów?

edit1:
Ma ktoś schematy elektryczne do W126 280SE? Przeszukałem forum i niestety wszystkie linki jakie były podawane w wątkach już nie działają.

edit2:
Czy przerywacz od awaryjek to jest ten sam co od kierunkowskazów? Objaw mam taki, że zegary nie działają poza ekonomizerem, ale awaryjne już jak najbardziej.

edit3:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 088#215088

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 13, 2008 3:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Naprawione. Okazało się, że to jak zwykle bezpiecznik (Gerri miał racje). Na przyszłość jednak nie należy się sugerować tym co widać w skrzynce (bo bezpiecznik od zegarów nie jest w zegarch od tyłu tylko pod maską), tylko każdy bezpiecznik (jak się nie wie, który od czego) wyjąć i sprawdzić dokładnie. Jest różnica między "wyglądają" a "sprawdziłem". :)))

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl