MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

termometr zewnetrzny
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34767
Strona 1 z 1

Autor:  aegm [ czw lip 03, 2008 9:13 pm ]
Tytuł:  termometr zewnetrzny

witam,
chodzi o montaz termometra zewnetrznego w 190E 85r.Kupilem kompletny termometr i do tego dokupilem czujnik halla.Zamontowalem wyswietlacz,wpielem kostke od wyswietlacza pod czujnik hala,a mimo to temperatura rosnie gdy auto stoi,a powinna byc "nieruchoma" i w tym celu dokupilem extra ten czujnik.cos trzeba jeszcze gdzies podpiac czy o co chozi...?! :-?

ppozdr.

Autor:  Mirmur [ czw lip 03, 2008 10:17 pm ]
Tytuł:  Re: termometr zewnetrzny

aegm pisze:
... mimo to temperatura rosnie gdy auto stoi,a powinna byc "nieruchoma" i w tym celu dokupilem extra ten czujnik.cos trzeba jeszcze gdzies podpiac czy o co chozi...?! :-?


To nie jest czujnik Halla tylko termistor. Jeśli silnik na postoju pracuje lub jest nagrzany to termometr zwykle będzie pokazywał wyższą lub rosnącą temperaturę. Przyczyną jest rozgrzewanie się czujnika z powodu bliskiej odległości od silnika i chłodnicy. Wiem, że paliwo jest coraz droższe, ale zrób próbę podczas normalnej jazdy a po kilkuset metrach temperatura na wyświetlaczu powinna się ustabilizować do temperatury otoczenia. Mam nadzieję, że czujnik zamontowałeś we właściwym miejscu z tyłu zderzaka.

Pozdrawiam.

Autor:  aegm [ czw lip 03, 2008 11:05 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
To nie jest czujnik Halla tylko termistor.


A co to jest termistor?!bo w tej materii jestem malo doswiadczny.Zamntowalem najpierw termometr bez tego czujnika/wtyczki Halla, bo auto nie mialo fabrbrycznie ani termometru i ani tempomatu i temperatura mi rosla na postoju.Wyczytalem ze potrzebny jest wlasnie ten czujnik, ktory jest odpowiedzialny za sygnal predkosci i kiedy auto stoi to pokazuje zemperature ostatnio zapamietana,a u mnie jest tak ze gdy auto stoi na wlaczonym silniku to temperatura rosnie bardzo.czujnik temperatury jest chyba w dobrym miejscu ale chyba nie ma nic to do tego ze temperatura rosnie podczac gdy nie powinna.U mojego znajomego w drugim 201 jest dokladnie tak jak byc powinno.Auto stoi to temperatura tez,auto jedzie temperatura sie odpowiednio zmienia: i dlatego mysle ze cos zle podpielem tylko co i jak... :-?

Autor:  ukaniu [ pt lip 04, 2008 12:07 am ]
Tytuł: 

Czujnik halla
1 - zasilanie
2 - masa
x2 (dodatkowe gniazdko) - wyjście

sygnał x2 trzeba podłączyć do białego kabla wychodzącego z termometru.

Temperatura podczas postoju nie jest całkowicie zamrożona.
Gdzie masz umieszczony termometr? powinien być za blachą rejestracji inaczej lipa z pomiaru.

Autor:  aegm [ pt lip 04, 2008 12:20 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Temperatura podczas postoju nie jest całkowicie zamrożona.


a ja myslelem ze jest "zamrozona", a jesli nie to nie moze rosnac bardzo szybko do duzych wartosci.

ukaniu pisze:
Gdzie masz umieszczony termometr? powinien być za blachą rejestracji inaczej lipa z pomiaru.


Mozliwe, ze zle lub w zlym miejscu siedzi czujnik,ale jest to inny zderzak niz w zwyklym W201, bo chodzi tu o 2.3-16 i on ma inne mocowanie na czujnik.W kazdym razie zerkne jeszcze raz i dam znac czy co sie zmienilo.

Autor:  ukaniu [ pt lip 04, 2008 8:59 am ]
Tytuł: 

Ważne aby termometr nie był narażony na ogrzewanie ciepłem silnika i był opływany powietrzem z zewnątrz. To najlepiej gwarantuje umieszczenie za rejestracją. Ja widziałem już zaplątane czujniki koło chłodnicy ;-) czy wsadzone od wewnętrznej strony zderzaka.
W sprawie tego zamrożenia wyniku trzeba jeszcze dokładnie sprawdzić, nie wiem czy ja nie wyciągam błędnych wniosków.

Autor:  Mirmur [ pt lip 04, 2008 10:22 am ]
Tytuł: 

Zdaje się, że ja i ukaniu piszemy od dwóch różnych czujnikach. Czujnik temperatury (termistor w zderzaku przednim) służy do pomiaru temperatury. Czujnik Halla jest czujnikiem pola magnetycznego i jego impulsy sterują 'zatrzymaniem' pomiaru temperatury na wyświatlaczu. Czytając Twój drugi post w tym wątku zastanawiam się czy piszesz o rosnącej na postoju temperaturze silnika czy o wskazaniach termometru, który jest opcją wyposażenia i służy wyłącznie do pomiaru temperatury powietrza. Jeśli rośnie temperatura silnika to ten termometr nic tu nie pomoże.

Pozdrawiam.

Autor:  aegm [ pt lip 04, 2008 11:28 am ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Co to za kosmiczny termometr?


no normalny oryginalny wyciagniety z 190ki 92r.Najpierw mialem wersje z 86 roku bez wtyczki do czujnika halla i mialem tak jak napisalem, ze temperatura na wyswietlaczu od temperatury zewnetrznej rosla na postoju bardzo,a w innym W201 bylo tak ze na postoju temperatura stala.To kupilem drugi oryginalny zestaw juz z wtyczka podczjnik halla, bo wyczytale, ze jest on odpowiedzialny za sygnal predkosci i jest polaczony z termometrem tj.dokladnei z wyswietlaczem od tego termometru to na logoke ma wplyw na jego funkcjonowanie.Podczas jazdy temperatura jest odpowiednio nizsza niz podczas postoju i mozliwe jest, ze w zlym miejscu siedzi czujnik temp. bo kiedy sie na postuju silnik nagrzewa to i temperatura wlasnie na wyswietlaczu tez rosnie.Cos jest w kazdym razie nie tak.

Autor:  TReneR [ pt lip 04, 2008 11:32 am ]
Tytuł: 

No to trzeba sie droche douczyc :-)
Oczywiscie, ze sam termometr jest wyposarzony w termistor NTC ktory jest wlasciwym elementem mierzacym temperature. Niektore wersje natomiast sa wyposarzone w czujnik Halla, ktory do ma za zadanie wykrycie, czy samochod sie porusza czy nie - jezeli sie nie porusza to wynik pomiaru nie jest odswierzany na wyswietlaczu.

Autor:  ukaniu [ pt lip 04, 2008 11:35 am ]
Tytuł: 

Normalny termometr (po zdaje się 86) ma wejście z czujnika prędkości (umieszczonego w zegarach koło prędkościomierza) aby na postoju zamrozić wskazanie - aby nie wpływało ogrzewanie od asfaltu czy od ciepła silnika.
Czujnik prędkości jest typu halla (to najtańsze krzemowe rozwiązanie). Czujnik temperatury to owszem nieszczęśliwe NTC ale to nie jest problemem kolegi. Tylko jakiś błąd w okablowaniu czy umieszczeniu czujnika temperatury.

Autor:  aegm [ pt lip 04, 2008 11:37 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Niektore wersje natomiast sa wyposarzone w czujnik Halla, ktory do ma za zadanie wykrycie, czy samochod sie porusza czy nie - jezeli sie nie porusza to wynik pomiaru nie jest odswierzany na wyswietlaczu.


no wlasnie o to mi chodzi i do tego zmierzam.Bo nawet jesli czujnik jest w zlym miejscu i sie moze na grzewac od temperatury silnika to na postoju nie powinien wyswietlacz odczytywac jak piszesz nowych wartosci.Musze z tym dojsc do ladu :roll:

Autor:  TReneR [ pt lip 04, 2008 11:43 am ]
Tytuł: 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22b ... b836c.html
A mocowanie czujnika NTC do '89
http://www.detali.ru/cat/MB/B54600000020.0165.gif

Autor:  aegm [ pt lip 04, 2008 11:43 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Normalny termometr (po zdaje się 86) ma wejście z czujnika prędkości (umieszczonego w zegarach koło prędkościomierza) aby na postoju zamrozić wskazanie - aby nie wpływało ogrzewanie od asfaltu czy od ciepła silnika.


wlacie mialem to napisac ze po ktoryms tam roku i na pewno po 86, bo jak pisalem wczesniej pierwszy zestaw byl z 86 roku nie mial wejscia pod wtyczke/czujnik prekosci halla.


ukaniu pisze:
Czujnik temperatury to owszem nieszczęśliwe NTC ale to nie jest problemem kolegi. Tylko jakiś błąd w okablowaniu czy umieszczeniu czujnika temperatury.


oki!przyznam sie jeszcze do jednego moze mojego bledu zwiezanego z malym lenistwem [oczko]
A mianowicie tak jak wspomnialem wczesniej zamontowalem kompletny termoment z okablowaniem i czujnikiem z 86 r.Tam bylo uszkodzone oswietlenie i nie bylo tej wtyczki na czujnik halla.Z drugiego zestawu tez kompletnego zamontowalem tylko wyswietlacz podpinajac go pod czunik nowy halla,ale...no wlasnie-zostawilem wiazke kabla do czujnika od tego starego, bo mi sie nie chcialo od nowa tego drugiego ciagnac do zderzaka i w ogole pomyslelem, ze jest "taki sam" i nie ma to roznicy.Moze tu siedzi pies pogrzebany :-?

Autor:  Gerri [ pt lip 04, 2008 6:44 pm ]
Tytuł: 

Czujniki mają identyczne parametry.
Sprawdź dokładnie podłączenie czujnika Halla (czy ma plusa, minusa i dobre wyprowadzenie sygnału)
Coś mie się wydaje, że to on nie wytwarza z jakiegoś powodu sygnału

Autor:  aegm [ pt lip 04, 2008 7:17 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Czujniki mają identyczne parametry.
Sprawdź dokładnie podłączenie czujnika Halla (czy ma plusa, minusa i dobre wyprowadzenie sygnału)
Coś mie się wydaje, że to on nie wytwarza z jakiegoś powodu sygnału


dzieki Gerri za podpowiedz.Zobaczylem, ze czujnki nie siedzi w optymalnym miejscu i chyba to jest odpowiedzialne za wzrost temperatury na postoju.Ulokowany jest miedzy zderzakiem a chlodnica po wewnetrzenej stronie zderzaka i tym samym chyba za blisko ciepla.Chcialem sie jeszcze upewnic, czy na 100% czujnk halla, jak jest wlasciwie podpiety nie powoduje wzrostu temperatury zewnetrznej na wyswietlaczu podczas postoju pojazdu!?Bo znowu wszystko rozbierac mi sie malo chce,ale jak trzeba to sie wezme za to,ale najpierw postaram sie umiescic czujnik w miare wlasciwym miejscu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/