MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 10:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Łożysko tył
Post: sob cze 28, 2008 10:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
No właśnie. Wyjąłem półoś i chce wymienic łożysko. Ma ktoś może jakieś podpowiedzi, instrukcje, zdjęcia rysunki lub cokolwiek jak to zrobić? Ponoć trzeba zdjać kawałek wahaczai poodkręcać drążki. Czy łożysko tam jest dokręcane tak jak w w123?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 29, 2008 11:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Na samochodzie raczej tego łożyska nie wymienisz. Trzeba wymontować element nr.5. Musisz odkręcić zacisk, tarczę hamulcową, półoś, linkę ręcznego, wszystkie wahacze i drążki. Największym problemem może być pozbycie się starego łożyska. Najczęściej potrzebna jest prasa. Przy wybijaniu młotem możesz zniekształcić piastę. Montaż w odwrotnej kolejności i dużo przyjemniejszy.

Obrazek

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 29, 2008 1:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Rozumiem że jest wciśnięte tak? Nie jest przykręcane? Musze to rozkminić bo kurcze nie jest dla mnie to jasne..

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 29, 2008 5:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
łozysko wprasowane w zwrotnicę 5, zabezpieczone z wierzchu pierścieniem segera 20. Potem wprasowana piastka 11.
Wyciąganie - wyciskasz piastkę, zdejmujesz seger, wyciskasz łożysko.
Można to zrobić an samochodzie ale trzeba mieć dedykowane ściągacze.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 12:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Dodam, ze wewnetrzna bieznia lozyska jest dzielona i jedna jej czesc zostaje na flanszy piasty (11) - cholernie ciezko to sciagnac (w drastycznym wypadku szlifierka katowa).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 6:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
No. Tak więc po operacji. Tzn łożysko wyjęte. Dorobiłem sobie ściągacze. Okazało sie że piastka/flansza jest do wymiany.. Łożysko sie zapiekło i flansza kręciła sie w wewnętrzym pierścieniu łożyska.. Totalna masakra. Zdjęcia wieczorem. A i przy okazji. Ma ktoś flansze i tarcz kotwiczną do kombi 124? :D I jakie łożyska polecacie?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 8:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
MercSwir pisze:
flansza kręciła sie w wewnętrzym pierścieniu łożyska

Nic nowego.Tak jest w większości przypadków.Ludzie przeważnie zaczynają od kupna łożysk,potem rozbierają piastę niszcząc przy tym tarczę kotwiczną.Przeważnie piasta też nadaje się do wyrzucenia.Potem kupują gotowy zestaw i jeżdżą długo i szczęśliwie a łożysko trafia na półkę.Nie żebym zachęcał bo to przecież używane [zlosnikz] ale jakbyś potrzebował to dysponuję.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 9:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Nie nie! Ja nie zniszczyłem tarczy. Tzn zniszczyłem ale ona i tak była do wymiany. Bo przerdzewiała i szczęka od ręcznego sie urwała. Tzn ta sprężynka co trzyma szczęke do tarczy to sie urywała bo tarcz kotwiczna jest w kompletnej rozsypce. Ile byś chciał za samą tarcz plus piaste?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 10:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Mam nadzieję, że wiecie o tym, że zarówno tylne łożysko jak i piasta do kombi jest inna niż do sedana.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 30, 2008 10:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
No właśnie. Tego sie obawiam. Że ktoś mi wciśnie od sedana.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 10:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Kiedys na chyba na allegro znalazlem nowe flansze za ~100zl (sam szukalem, bo mialem identyczny przypadek jak Ty). Chyba nawet chyba gdzies tu na liscie dalem linka.
Ja w koncu kupilem cala piaste uzywke za 150zl w bdb. stanie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 2:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
MercSwir pisze:
Ile byś chciał za samą tarcz plus piaste

Luzem nie sprzedaję.Za używany komplet do montażu 100pln.Do końca tygodnia będę tylko pod tel 880-310-005

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 06, 2008 11:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A tak z grubsza zdjęcie jak wygląda ściągacz własnej roboty :) Spisał sie znakomicie!

Obrazek

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl